MuscleMeat

De Internet ID Card

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Jij bent dus bereid je privacy op te geven voor veiligheid? Je kan ook in je huis worden overvallen, misschien vermoord jij zelf wel mensen in je huis.. Of stel je glijd uit en land met je kop op een tafel en ligt een dag bewusteloos op de grond.
Het lijkt mij wel veilig om in jou huis een camera op te hangen.
Ik zie niet in hoe een camera gaat helpen, aangezien niemand hem zal bekijken wanneer er in ieder huishouden een hangt, daarnaast is het risico vrij klein. Het mooie aan een internet ID is dat je ook piraterij kunt tegengaan, doordat je meer inzicht hebt in de download gegevens van internetgebruikers.

....

Laatst bewerkt:
Het mooie aan een internet ID is dat je ook piraterij kunt tegengaan, doordat je meer inzicht hebt in de download gegevens van internetgebruikers.

Als je geen waarde aan privacy hecht dan maakt het je inderdaad weinig uit maar er zijn mensen die wel hechten aan privacy.

Ik vind het geen prettig idee dat iemand mijn email verkeer kan nagaan. Ik vind het geen prettig idee dat iemand kan nagaan dat ik op DBB vertoef en daar mijn voorkeur voor een politiekeopinie kan nagaan.

Moet ik dan mijn mond houden en mijn meningsuiting beperken ? Dan dus weer een beperking ? Vrij land leven we toch ?

Laatst bewerkt:
...

Laatst bewerkt:
http://www.nu.nl/politiek/2827509/pvda-wil-vingerafdruk-paspoort.html

PvdA wil vingerafdruk uit paspoort

DEN HAAG - De PvdA wil af van de vingerafdruk in identiteitskaarten en paspoorten en dient donderdag twee moties in. Er moet een discussie in Europa komen en mensen moeten mogen weigeren. "Identiteitsfraude los je niet op met vingerafdrukken in reisdocumenten: kappen ermee!", zegt PvdA-kamerlid Pierre Heijnen dan ook. VVD-kamerlid Jeanine Hennis zegt in een reactie tegenover NU.nl de intentie van Heijnen te steunen. Wel wil zij de precieze tekst kennen voordat ze definitief steunt. Het verwijderen van de vingerafdruk uit het paspoort is al langer iets wat ze nastreeft.

Eensch.

....

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven