AndroidHealthClinic

"De islam is een tolerante godsdienst die het terrorisme verbant"

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De Marokkaanse koning Mohammed VI.

De Marokkaanse koning Mohammed VI schreef gisteren in het teken van het Mouloudfeest dat de islam een tolerante godsdienst is die het terrorisme verbant. Het Marokkaanse staatshoofd wil hiermee de andere moslimleiders aansporen tot enerzijds een betere relatie met de andere religieuze mogendheden en anderzijds het oplossen van de problemen binnen de moslimwereld zelf.

Tijdens het Mouloudfeest viert men de verjaardag van de profeet Mahomet. Mahomet predikte de menselijkheid, de eenheid, de gematigdheid en de vrijheid. En dat zijn waarden die het extremisme, de uitsluiting, de versnippering, de dwang en het terrorisme tegenspreken, benadrukt de vorst. (belga/hln)

nou spiertje, krijg je zelfs al geen bijval meer van je eigen vorst :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De Marokkaanse koning Mohammed VI.

De Marokkaanse koning Mohammed VI schreef gisteren in het teken van het Mouloudfeest dat de islam een tolerante godsdienst is die het terrorisme verbant. Het Marokkaanse staatshoofd wil hiermee de andere moslimleiders aansporen tot enerzijds een betere relatie met de andere religieuze mogendheden en anderzijds het oplossen van de problemen binnen de moslimwereld zelf.

Tijdens het Mouloudfeest viert men de verjaardag van de profeet Mahomet. Mahomet predikte de menselijkheid, de eenheid, de gematigdheid en de vrijheid. En dat zijn waarden die het extremisme, de uitsluiting, de versnippering, de dwang en het terrorisme tegenspreken, benadrukt de vorst. (belga/hln)

nou spiertje, krijg je zelfs al geen bijval meer van je eigen vorst :D

hmz, ik las er 'worst' ipv 'vorst', zou ik dan onbewust toch het vlees gaan missen? :D

ennywey, de islam mag dan wel een verlichte tekst zijn geweest voor die tijd, evenals dat het nieuwe testament leuke gedachtengangen bevat, maar.....

neh. Als er een as van het kwaad in de geschiedenis is aan te wijzen is het wel het geloof in de algemene zin van het woord. (yep ik ben om)
Pas als je er vanaf een afstandje naar kunt kijken is de kinderlijkheid van een geloof in een godheid te zien. Het is niet de vraag of een geloof een bepaalde lading heeft, maar welke lading heeft het geloven?
God aint dead, he never was alive.
Ik vraag me ook af in hoeverre geloof eigenlijk een vrije keus is.

de echte terroristen zal hij er niet mee bereiken ben ik bang

Ik geef Islam nog 10 jaar...

Ik geef de islam nog een hele lange tijd inshallah
Overigens moet die koning eens afgezet worden, het is tijd dat het land terug gaat naar zn originele bewoners en niet de bezetters. Maar hun tijd komt nog wel, vooral die van de koning als hij bloedend op straat ligt
Bloedend en gemarteld voor al zijn gruweldaden, vuur met vuur

Ik geef Islam nog 10 jaar...
Waarom denk je dat? 1,3 miljard Islammieten zijn niet zomaar even in 10 jaar weggevaagd. En al mocht het dan niet zo nadrukkelijk aanwezig meer zijn zal het wel in stilte worden beleid. Religies verdwijnen bijna nooit, ik zou er iig geen kunnen noemen.

Verder, al mocht hypotetisch gezien heel de wereld zich tegen de Islam keren zal deze alleen maar vijandelijker en sterker worden en zich alleen maar duidelijker manifesteren.

Al zou ik het totaal niet erg vinden mocht de Islam plotseling van de aardbodem verdwijnen. Achterlijke religie..

Waarom denk je dat? 1,3 miljard Islammieten zijn niet zomaar even in 10 jaar weggevaagd. En al mocht het dan niet zo nadrukkelijk aanwezig meer zijn zal het wel in stilte worden beleid. Religies verdwijnen bijna nooit, ik zou er iig geen kunnen noemen.

Verder, al mocht hypotetisch gezien heel de wereld zich tegen de Islam keren zal deze alleen maar vijandelijker en sterker worden en zich alleen maar duidelijker manifesteren.

Al zou ik het totaal niet erg vinden mocht de Islam plotseling van de aardbodem verdwijnen. Achterlijke religie..

Islam(geloof) en modernisering gaat niet samen. Hoe moderner een land wordt, hoe "losser" de mensen.
Turkije is toch wel serieus veranderd de laatste 20 jaar en nog steeds nu ze doodgraag in de eu willen toetreden.

Meerderheid wil niet eens meer bij de eu

"Wilt niet meer" is veel gezegd. Ze zijn het allemaal ondertussen beu dat Turkije steeds geweigerd wordt en dan krijg je reacties van 'als ze ons niet willen, dan kunnen ze maar de pot op', maar die gedachtengang zal snel voorbij zijn als ze aanvaard worden.

Jammer dat zoveel mensen de Islam (en andere geloven) zoveel anders interpreteren. Wie van alle kampen er gelijk heeft doet er eigenlijk niet toe, zolang het netto resultaat is dat sommige mensen er voor moorden is het verschijnsel ongewenst. Het is doodzonde dat zovelen hun energie steken in het vereren van een figuur die ze nog nooit hebben gezien en het naleven van een regels uit een oud boek vol tegenstrijdigheden, onwaarschijnlijkheden en leugens. Afgezien van het feit dat dit dikwijls leidt tot intollerantie of zelfs blinde haat jegens 'ongelovigen', werkt het vooruitgang en geestelijke onafhankelijkheid tegen.

Meerderheid wil niet eens meer bij de eu

Spiertje even een serieuze vraag voor jou.

Blijkbaar ben je er echt serieus mee bezig (religie en je thuisland), en dat is uiteraard ook logisch. Maar als het je nou echt zo aangrijpt waarom ga je dan niet terug naar irak/afghanistan (als je daar tenminste wegkomt)?

Serieuze vraag, niet om te flamen of iets dergelijks...

Blijkbaar ben je er echt serieus mee bezig (religie en je thuisland), en dat is uiteraard ook logisch. Maar als het je nou echt zo aangrijpt waarom ga je dan niet terug naar irak/afghanistan (als je daar tenminste wegkomt)?

Hij wil het christelijke kapitalistische westen vanuit de kern bestrijden:D

Spier heeft nogal een afkeer gekregen van de rechtse kant die dbb opgaat, vandaar dat hij er steeds meer tegen in gaat. Voorheen was hij altijd de persoon die alles conform de wet wilde zien, maar hij is nu tot inkeer gekomen, hij heeft z'n roots gevonden.

j/k;)

Hij wil het christelijke kapitalistische westen vanuit de kern bestrijden:D

Spier heeft nogal een afkeer gekregen van de rechtse kant die dbb opgaat, vandaar dat hij er steeds meer tegen in gaat. Voorheen was hij altijd de persoon die alles conform de wet wilde zien, maar hij is nu tot inkeer gekomen, hij heeft z'n roots gevonden.

j/k;)

Kroesje jonge, ik denk dat we op een golflengte zitten
Helaas kan ik je geen karma meer geven chap!

Lees je post nog maar eens door en stel diezelfde vraag opnieuw
Dit doet me denken aan die enqeute trouwens

Bent u getrouwd?

Optie 1: Ja
Optie 2: Nee
Optie 3: Ik weet het niet

Lees je post nog maar eens door en stel diezelfde vraag opnieuwDit doet me denken aan die enqeute trouwens

Bent u getrouwd?

Optie 1: Ja
Optie 2: Nee
Optie 3: Ik weet het niet

ok...

Nou?

Ik geef de islam nog een hele lange tijd inshallah
Overigens moet die koning eens afgezet worden, het is tijd dat het land terug gaat naar zn originele bewoners en niet de bezetters. Maar hun tijd komt nog wel, vooral die van de koning als hij bloedend op straat ligt
Bloedend en gemarteld voor al zijn gruweldaden, vuur met vuur

Het blijft lachen met dat 'temperament' van je spiertje16... :roflol:

Vive la revoluçion! Hasta la victoria siempre en Solidarität ist die Zärtlichkeit der Völker of niet?

vuur met vuur, haha, de mens is idd ook vaak niet meer dan een vat vol symbolen en modellen, waarin het begrip van de buitenwereld wordt gegoten.

Als je vuur met vuur bestrijdt, doe je dit om een van de 3 benodigdheden voor vuur weg te nemen: zuurstof. Het wegnemen van zuurstof is echter ook ontegenzeggelijk de dood van het vuur dat het 'beginvuur' moest wegnemen.
Of is het dan slechts een illusie en is het 'dovende' vuur niet meer dan een macht die onder valse voorwendselen (doven van vuur) niets anders doet dan juist gebruik maken van het 'beginvuur' om ook zelfs vurig te kunnen branden en verschrikking zaaien?

In dit geval hopelijk niet builderb
en dan heb ik het dus over dit gedeelte
''doet dan juist gebruik maken van het 'beginvuur' om ook zelfs vurig te kunnen branden en verschrikking zaaien?''

ok...

Nou?

Wie zegt dat ik daar geboren ben? Dat neem je gewoon aan ?
Ik had net zo goed hier geboren kunnen zijn
En overigens kun je vanuit hier veel meer doen dan als je daar zit

Toevallig dat een artikel met zo'n kop op 1 april wordt gepost? :p

Terug
Naar boven