XXL Nutrition

De politie is je vriend

thijssie zei:
jah maar als JIJ nou was aangehouden.. zou je dan nog steeds hetzelfde zeggen.. of had je gewoon in je broek gepist cker?... :p hij zei toch ook dat ze nergens een parkeerplaats of tankstation tegenkwamen.
In het onwaarschijnlijke geval dat ik, net als de TS, in de veronderstelling was dat ik geen moment meer kon wachten om te pissen, omdat ik het anders in de broek van mijn nette pak zou doen, en dat de vluchtstrook de enige plaats in de hele wijde omgeving was om te stoppen, en ik zou voor deze handeling bekeurd worden, dan zou ik nog steeds hetzelfde zeggen.

Nogmaals, om het simpele feit dat je wéét dat je iets doet waarvoor je het risico loopt bekeurd te worden. "Eigen schuld dikke bult" noemt men dat.

Ben je het er niet mee eens, onderbouw dat je mening en open daar een topic over. Noem dat topic 'de onzinnigheid van het verbod op wildplassen'of iets dergelijk. Maar niet 'de politie is je vriend' want die titel dekt de strekking van het verhaal niet.

Splendid zei:
Je moet niet zo zeiken.

Van wildplassen is algemeen bekend dat je er voor bekeurd wordt. Daarnaast sta je stil op de vluchtstrook zónder geldige reden. Dat is verboden. En dat weet je.

Niet zo moeilijk doen. Ja, €50 is balen, maar het is je eigen schuld.
Ja meneer agent :rolleyes:

erg hé regels! oeee zo erg.
ik vind het altijd mooi om te zien hoe men de boel dan omdraait. Alsof het meneer agent zelf was die stond te pissen.

je zou blij moeten zijn dat je bekeurd bent! :D

Splendid zei:
Ik vind het ook overdreven om iemand te bekeuren die in de berm staat te pissen. Zoals ik het ook inderdaad muggenzifterij vind om die 56 km/uur te bekeuren.

Het gaat mij erom dat je weet hoe de regels zijn. Je wéét dat wildplassen bekeurd wordt. Je wéét ook dat je niet mag stilstaan op de vluchtstrook zonder geldige reden.

Dat je dan net een agent tegenkomt die je effe lekker bekeurd: ik noem dat domme pech. Maar ga dan niet lopen zeiken op het feit dat je die bekeuring krijgt. Want dat risico loop je.

Als je dan wilt zeiken, bekritiseer dan het feit dat je voor wildplassen in-de-berm-als-je-echt-heel-erg-nodig-moet-en-er-echt-geen-andere-mogelijkheid-is (wat ik betwijfel, maar goed) bekeurd kunt worden.

Wat de topicstarter in mijn ogen doet is net als zaniken dat je een kater hebt, als je de avond ervoor 30 bier en 5 whiskeys op hebt.

:thumb: groot gelijk. gezeur om niets. Je weet dat je niet zomaar mag stoppen op een vluchtstrook, maar alleen voor noodgevallen.

je mag blij wezen dat het maar €50 is is m8, een belg laten pissen op nederlandse bodem, kost je normaal 100€

Splendid zei:
In het onwaarschijnlijke geval dat ik, net als de TS, in de veronderstelling was dat ik geen moment meer kon wachten om te pissen, omdat ik het anders in de broek van mijn nette pak zou doen, en dat de vluchtstrook de enige plaats in de hele wijde omgeving was om te stoppen, en ik zou voor deze handeling bekeurd worden, dan zou ik nog steeds hetzelfde zeggen.

Nogmaals, om het simpele feit dat je wéét dat je iets doet waarvoor je het risico loopt bekeurd te worden. "Eigen schuld dikke bult" noemt men dat.

Ben je het er niet mee eens, onderbouw dat je mening en open daar een topic over. Noem dat topic 'de onzinnigheid van het verbod op wildplassen'of iets dergelijk. Maar niet 'de politie is je vriend' want die titel dekt de strekking van het verhaal niet.

ja maar je kan het ook objectiever bekijken, je moet het zien als geldtrekkerij. ik vind zelf dat de politie daar tegenwoordig veel te veel mee bezig is \, het is eerlijk gewoon pesterij en hunnen kunnen lekker met hun status patsen. Ze zijn te weinig bezig met het echte werk wat een politieagent zou moeten doen. tuurlijk dit moeten ze ook, maar het lijkt erop dat eigenlijk die kleine dingen het enigste is wat hun doel is.

je weet toch dat het niet mag... die regels zijn er om er niet een grote klerebende van te maken. Je had ook tijdens het rijden het achterportier open kunnen doen en dan een een dun straaltje naar buiten laten sijpelen ;)

het is misschien geldktrekkerij in je ogen, maar wanneer er een overtreding geconstateerd wordt, is het bijna vanzelfsprekend dat je een bekeuring krijgt.

thijssie zei:
ja maar je kan het ook objectiever bekijken, je moet het zien als geldtrekkerij. ik vind zelf dat de politie daar tegenwoordig veel te veel mee bezig is \, het is eerlijk gewoon pesterij en hunnen kunnen lekker met hun status patsen. Ze zijn te weinig bezig met het echte werk wat een politieagent zou moeten doen. tuurlijk dit moeten ze ook, maar het lijkt erop dat eigenlijk die kleine dingen het enigste is wat hun doel is.

Noem je dat objectief ???

hij was jaloers op jou

hij had zelf nierstenen ofzo en was daarom zo jaloers dat jij zo lekker kon staan wateren....

succes met pisse :P
wouten zijn lijers...

Weet je wat pas erg is aan dit soort boete’s? Dat de geloofwaardigheid van de politie in rap tempo keldert.

Want ’s ochtends krijg je nog een boete voor een kapot achterlicht van je auto, en ’s avonds op het journaal zie je hoe één of ander stuk tuig wordt vrijgelaten vanwege gebrek aan bewijs, een vormfout of een andere k*tsmoes. Zo krijg je al snel het idee dat de politie er alleen maar is om brave burgers te pakken voor allerlei flut overtredingen. :(

• Topic Starter Topic Starter
splendid, je bent een ijlbal. Maak er geen punt van. Het is gewoon balen dat het me 50 euro heeft gekost. Meer niet.

Terug
Naar boven