AndroidHealthClinic

De teloorgang van Wallonië

kerel ... neem vlaanderen ... (of belgie voor mijn part) ... we laat meer en meer allochtonen naar ons land komen, om tekorten op de arbeidsmarkt aan te vullen, gezinshereniging, ... de snelle belgwet en het vreemdelingenstemrecht zullen er voor zorgen dat er nog veel meer binnenkome, maar dat is een andere discussie ... laten we het houden op het feit dat er "binnekort" meer allochtonen dan autochtonen zullen zijn. wat blijft er dan over van onze cultuur? zeer weinig imo

de meerderheid(vlamingen) werden zojuist de minderheid, dag cultuur dus?

en wat lul je nou over die angst?

(verhandeling gevonden en ben momenteel aan het inscannen, kan ff duren)
wie gaat de vergrijzing betalen???

@ericR

Neen ... ik gaf dat gewoon aan als een voorbeeld.
Maar ik geloof wel dat als we meer en meer allochtonen naar hier halen dat onze eigenheid verloren gaat, ik denk dat je het daar moeilijk mee oneens kan zijn.

verder is het gewoon een feit dat we hier in sommige gemeenten reeds meer allochtonen dan autochtonen hebben (bvb borgerhout). je kan dan wel beweren dat ik aan bangmakerij doe,maar dat ze onterecht kan je niet zeggen denk ik zo. verder denk ik dat jij kop mss eens uit het zand moet halen en zien wat er aan het gebeuren is.

@roxxe
de allochtonen alvast niet want de werkloosheidsgraad ligt daar het hoogst + ze leven op een uitkering.
ik dnek dat in de verhandeling die volgt daar wel een concretere oplossing voor gegeven word, is al ff geleden ;)

het merendeel van de voedingproductie ligt in wallonie, dus zullen we moeten invoeren.
Dat is weer rompslomp en extra geld dat het zal kosten.

Daar kan Wallonië dan mooi zijn eigen broek mee leren ophouden. Ik zie trouwens niet echt waar die rompslomp en extra kosten in zitten, hetzelfde voedsel gaat via dezelfde bedrijven naar dezelfde mensen...

wie gaat de vergrijzing betalen???

Kijk, op papier klinkt het allemaal mooi ... we halen een aantal buitenlanders naar hier om voor ons te werken.
Alleen is het zo dat we niet alleen werkende buitenlanders aantrekken. Maar ook hun familie, veel illegalen, die niet werken zijn belg geworden door de snellebelgwet en leven nu ook op een uitkering ...

De teloorgang van Europa, we gaan ten onder! :D Damn wat een angsten.

Daar kan Wallonië dan mooi zijn eigen broek mee leren ophouden. Ik zie trouwens niet echt waar die rompslomp en extra kosten in zitten, hetzelfde voedsel gaat via dezelfde bedrijven naar dezelfde mensen...

ik vermoed overigens ook dat zonder vlaamse geldstroom naar wallonie, deze zijn voedselproductie niet zal kunnen onderhouden zonde rgeld voor landbouwsubsidies ...

stopt de geldstroom, dan zal wallonie na verloop van tijd een derdewereldland worden, en met een derdewereldland als buurland word het ook niet echt beter.

Ik heb niet zoveel zin in zulke discussie. Maar wat ik wel weet is dat vlamingen meer bevoegdheden willen hebben(dus de Walen krijgen die bevoegdheden ook, dus zo slecht is het nog niet)
er niet altijd er een (hoge)prijs voor moeten betalen. Er is wel een mentaliteitsverandering aan het komen bij de vlamingen dat het zo niet verder kan. Dat er toch wel wat moet worden verandert.
Een klein vbtje: Hoe komt het dat werklozen anders aangepakt worden in Wallonie dan in Vlaanderen?

Wat zal er gebeuren als Wallonie elke keer maar neen zegt tegen wat meer bevoegdheden voor de deelstaten? Wat als een grondwettelijk iets zoals bv Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst geraakt omdat de Walen er iets in de plaats voor willen hebben...

Over bevoegdheden splitsen is het niet onmiddelijk beter dat de Walen voor de MR stemmen. De Mr is er in feite ook tegen.
Wel zal er meer ondernemersschap zijn enz.

Wat moet er gebeuren gebeuren in Wallonie zijn drastische besparingen. Maar geen enkele politieke partij durft dit, ook al weten ze dat dit nodig is. Daarom doen ze er een of andere stomme belasting bovenop.(en verkopen het dan als ecologisch ofzo). In Nederland en Duitsland kan dit wel maar Belgie niet zijn wij dan zo verschillend?

Wat zal er gebeuren als Wallonie elke keer maar neen zegt tegen wat meer bevoegdheden voor de deelstaten? Wat als een ONgrondwettelijk iets zoals bv Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst geraakt omdat de Walen er iets in de plaats voor willen hebben...

die kieskring rond BHV is ONGRONDWETTELIJK kerel, beslist door rechtbank en raad van staten zelfs, ook al op de vingers getikt door europese commissie

Ja verkeerd uitgedrukt ... maar wat ik erachter schreef kon je toch begrijpen dat ik het verkeerd geschreven had.

die kieskring rond BHV is ONGRONDWETTELIJK kerel, beslist door rechtbank en raad van staten zelfs, ook al op de vingers getikt door europese commissie

grondwettelijk of niet, als brusselaar wil ik dat mijn stem telt, wordt de kieskring gesplitst stellen de vlamingen niets meer in brussel voor.

De vlamingen stellen niet veel voor in Brussel. Hoeveel procent vlamingen woont er nog? Waarom zou je dan krampachtig meer vlaamse verkozenen daar willen hebben.

Maar je stem zal wel tellen ook al zijn er weinig Vlamingen.

De vlamingen stellen niet veel voor in Brussel. Hoeveel procent vlamingen woont er nog? Waarom zou je dan krampachtig meer vlaamse verkozenen daar willen hebben.

Maar je stem zal wel tellen ook al zijn er weinig Vlamingen.

ja mijn stem zal tellen maar voor hoeveel %. Als de vlamingen nog iets in brussel willen voorstellen moet de kieskring blijven.

Terug
Naar boven