Fitness Seller

de V houding

dekerel

Dutch Bodybuilder
Waardering
73
Lengte
1m79
Massa
90kg
Goedenavond,
ik heb even een vraagje, ik heb al gekeken maar kon het niet vinden.

Welke spieren moet ik nou precies om de brede ''v'' houding te krijgen?

alvast bedankt.

je rug, kijk in de oefeningen sectie de gids en daar bij rug voor de oefeningen die je kunt doen

Laatst bewerkt:
je rug:
lat puldown,s.
upright row,s
chin up.s

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik heb alleen dumbbells, wat kan ik hier doen voor oefeningen? qua v houding dan

hoeveel kilo ongeveer? ik ben pas 14 he, en wil toch een beetje breed alvast worden, ik doe met normale curls ongeveer 10 kg hoeveel dan met rows?

en is opdrukken trouwens niet goed voor de brede houding?

hoeveel kilo ongeveer? ik ben pas 14 he, en wil toch een beetje breed alvast worden, ik doe met normale curls ongeveer 10 kg hoeveel dan met rows?

en is opdrukken trouwens niet goed voor de brede houding?
opdrukken is een borstoefening,ik zou zeggen probeer het :D

oke bedankt man, en zijn er niet meer oefeningen met dumbbells behalve rows?
en moe tik de chin up stang breed, of juist handen dicht bij elkaar vast pakken?

pull up, en chin up in de speeltuin :D(geen geintje)
dumbbell row(heb je wel veel gewicht nodig)
Wat is bij jou de definitie van veel gewicht? Als beginner ga jij echt niet 4x10x25KG trekken, misschien 15KG. Althans, ik heb het hier wel over de one arm DB Bent-over Row, goed concentreren op goede vorm etc. Echt proberen je onderarm niet eens te gebruiken (als 'doodgewicht' aan je elleboog), puur denken om je elleboog omhoog te halen en je lats te voelen trekken.

Je kan je eventueel proberen op te trekken aan deurposten of onder een trap als die geen schotten tussen de treden heeft. Maar zodra je wat zwaarder bent is dat met die deurpost misschien af te raden:p

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

oke bedankt man, en zijn er niet meer oefeningen met dumbbells behalve rows?
en moe tik de chin up stang breed, of juist handen dicht bij elkaar vast pakken?
Rows zijn de beste (en de enige AFAIK). Dumbbell Rows zijn 100x beter dan Barbell Rows, op Pendlay Rows na dan, dan is een barbell even wat effectiever.

Voor elke vorm van rows geldt hoe breder je de stang pakt hoe meer je je traps aanspreekt, hoe je de stang pakt hoe meer je lats (de V vorm).

Wat is bij jou de definitie van veel gewicht? Als beginner ga jij echt niet 4x10x25KG trekken, misschien 15KG. Althans, ik heb het hier wel over de one arm DB Bent-over Row, goed concentreren op goede vorm etc. Echt proberen je onderarm niet eens te gebruiken (als 'doodgewicht' aan je elleboog), puur denken om je elleboog omhoog te halen en je lats te voelen trekken.

Je kan je eventueel proberen op te trekken aan deurposten of onder een trap als die geen schotten tussen de treden heeft. Maar zodra je wat zwaarder bent is dat met die deurpost misschien af te raden:p
Ik bedoel met veel gewicht dat je met alleen een dumbbell van 10 kg gauw uitgerowt bent,je moet je dumbbell wel kunnen verzwaren natuurlijk

Laatst bewerkt:
Ik bedoel met veel gewicht dat je met een dumbbell van 10 kg gauw uitgekeken bent
Oh ja, veel van die setjes bij scapino e.d. hebben maar zo'n 10~15KG, als je er een beetje serieus mee aa de slag gaat ben je er inderdaad zo klaar mee.

Ik dacht dat je met zware gewichten eerder richting 30KG doelde, dus ik zat in 'wtf-modus':rolleyes::p

ik heb een dumbbell setje van marktplaats gehaald, met beide 25kg aan gewichten ofzo

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

maar is het nou echt je lats die je breed maken dan, niet je schouders ofzo?

ik heb een dumbbell setje van marktplaats gehaald, met beide 25kg aan gewichten ofzo

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Alles breder anders ben je misvormd

25KG ben je nog wel even zoet mee, en dat zou je ook moeten zijn op je leeftijd (althans, voor de meeste bovenlichaam oefeningen).

Schouders maken je ook wel breder maar vullen die V vorm meer aan. Met pull ups pak je je posterior deltoids (achterkant schouders), maar je lateral en anterior delts (zij en voorkant) moet je nog wel apart trainen. Maar in principe moet je gewoon alles trainen natuurlijk.

Want te grote schouders zonder armen/borst ziet er ook niet uit.

ik doe voor de borst alleen dumbbell fly's en dumbbell press, is dit genoeg? dit komt omdat ik niet zo'n bankje heb enzo voor incline/decline

ik doe voor de borst alleen dumbbell fly's en dumbbell press, is dit genoeg? dit komt omdat ik niet zo'n bankje heb enzo voor incline/decline
-dumbbell pullover
-opdrukken
-dips behind the back
kun je niet naar een sportschool gaan ofzo??

Laatst bewerkt:

Als je die DBpress met 10kg doet niet.
Als je echt serieus aan de slag wilt kan je ook een abbo gaan halen, dan gaat alles veel sneller en makkelijker.

sorry maar ik ben pas 14 dus ik heb nog niet genoeg geld, misschien als ik me ouders heel lief aankijk:P want die vinden het goed dat ik aan krachttraining doe, en bij de gym bij mij in de buurt mag je onder de 16 nog niet aan alle apparatuur zitten, geen idee waarom.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

ik heb jullie trouwens allemaal even karma gegeven voor het helpen^^

Gewoon zoveel megelijk trainen met je dumbbells.
Er zijn genoeg oefeningen die je er mee kan doen.
Hier wat voorbeelden:

Biceps:

Dumbbell Curl
Concentration Curl
Hammer Curl

Triceps:

One Arm Triceps Extension
Lying Dumbbell Triceps Extension
Kickback

Schouders:

Dumbbell Press
Arnold Press
Dumbbell Side Raise (meerderen variaties)
Bent Over Raise
Front Raise
Lying One Arm Lateral Raise
Dumbbell Front Raise
Upright Row (dumbbells)

Borst:

Dumbbell Press
Fly's
Dumbbell Pulllover

Rug:

Dumbbell Row
Dumbbell Shrugs
Upright Row (dumbbells)

(sorry kan er zo 1-2-3 niet mee vinden :(, maar je kan wel een soort "Dumbbell Lift" een deadlift met dumbbells.
En Upright Row (dumbbells) is ook een rug oefening)

Benen:

Dumbbell Squat
One Legged Calf Raise
Dumbbell Lunges

Buik:
(gewone oefeningen als crunches zet ik er niet bij maar er is wel één echte oefening met een dumbbell)

Side Bend

[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]

Ik hoop dat je hier iets mee kan :lifter:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven