XXL Nutrition

Deadlift 1ste keer

H4rdstyle21

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m74
Hey allemaal , heb gisteren toch maar besloten om te gaan deadliften. Ben er altijd huiverig voor geweest ivm mijn onderrug. Heb als klein kind veel prednison gebruikt voor mijn astma wat ook invloed heeft op de rug. Ik zou ook langer worden als de lengte die ik nu heb , maar goed heb 4x6 gedaan 25 kilo , alleen heb nu flinke spierpijn in me onderrug en andere delen van mijn rug voel ik het ook meer als normaal. Hadden jullie dat ook of ? Heb gelet op de techniek ( rug recht houden ) maar het kan denk ik wel beter maarja de 1ste keer :rolleyes:. Zou het verstandig zijn om door te gaan met deadlifts of ervan af te zien ?

25 kilo totaal, of exc. stang? Maakt eigenlijk niet uit, want anders is het nog max. 45kg. Kan me niet voorstellen dat er iets aan de hand is, zelfs met een wat slechtere techniek kan er met dit gewicht niet veel aan de hand zijn. Dus waarschijnlijker is het dat je die spiergroep voor het eerst echt hebt aangepakt, en tsja, dan heb je altijd spierpijn.

Would be my guess...

mm, spierpijn zal je wel kunnen hebben na de eerste keer deadlift, dat hadden de meesten denk ik. Het beste kun je gewoon door gaan (ik zou gewoon beginnen met low weights) zodat je core lekker stevig word, en daarna het gewicht pas omhoog gooien.

Pas je techniek aan en deadlift met je quads/hams/kont. Met je onderrug heffen is isolatie van onderrug, als je correct gaat deadliften, heb je verzuurde traps, bovenrug, quads/hams, kont, voorarmen en eventueel biceps/triceps.

Correct leren deadliften jongeman! Check boek van Mark Rippetoe, heeft mij ook veel geholpen. Denk aan:
1) bar moet altijd in contact blijven met je lichaam,
2) als je langs de kant kijkt, moet de barpad recht zijn (naar boven en naar beneden),
3) je knieën gaan eerst open, dan pas je heup.

Moet eens kijken naar videos waar ze veel veel gewicht heffen, dat gebeurt meestal iets trager dus je kan goed letten op hun techniek.Hier is een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=Lrzio5Lf19g&feature=player_embedded

---------- Toegevoegd om 11:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Herlees dit ook elke dag voor je gaat deadliften, of print het uit en neem het mee:
http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ok volgende keer misschien met 20 kilo beginnen, moet wel toegeven indd dat ik mijn onderrug amper train dus vandaar misschien die spierpijn...

Ik ben ook erg huiverig voor mijn onderrug. Vaak last van dus nooit echt goed kunnen trainen. Ik zal er toch ook een keer aan moeten geloven. Goed dat je er toch aan ben begonnen! Ik ga het ook een poging wagen!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties jongens :). Ik zal de volgende keer ff iemand fixen die de techniek kan beoordelen en me kan helpen.

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

Hoe zit het met de grip van de handen ? In dat filmpje ene hand naar binnen andere naar buiten ? Is dat een vereiste ?

Dat is niet verplicht, maar ik zelf merk dat ik dan meer gewicht kan pakken. Dan glijd de bar wat minder, kan ik meer kracht zetten.

Zoek even met de zoekfunctie naar grip, dan krijg je heel veel artikels met informatie.

Dat is niet verplicht, maar ik zelf merk dat ik dan meer gewicht kan pakken. Dan glijd de bar wat minder, kan ik meer kracht zetten.

Zoek even met de zoekfunctie naar grip, dan krijg je heel veel artikels met informatie.

Maar geeft in de gedraaide arm wel erg veel spanning op de biceps. Ik doe het zelf ook met mixed grip.

Die spierpijn is denk wel heel normaal, een van de eerste keren dat ik dl deed, kon ik de volgende dag nauwelijks lopen :P

Grip maakt niet uit, eventueel switch je wel zelf naar mixed grip als je grip het begint te begeven. Niks waar je je nu zorgen om moet maken, gebruik kalk btw!

Terug
Naar boven