XXL Nutrition

deadlift, hoevaak?

Maxwell

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
hallo,

ik kan vanaf volgende week beginnen met deadlifts (vanwege er nu ''platen'' voor komen en je de stang gewoon kunt laten vallen als het niet meer lukt, en er hiervoor gewoon geen ruimte voor was)

maargoed, toen zei iemand tegen mij, dat je deadlifts niet elke week kunt doen..
hij zei dat het beter was om 1x in de 2 week te doen of zelfs minder :rolleyes:
zelf denk ik dat dat nogal onzin is, aangezien ik schema's van mensen gezien heb die het ook gewoon elke week doen.
maar kan het echt kwaad om elke week deadlifts te doen of lult die vent gewoon uit z'n nek?

alvast bedankt!:)

Ik doe meestal 1 keer per weeek deadlifts en soms twee keer; dan doe ik de variant voor de hamstrings met wat minder gewicht. Ik let er wel op dat er genoeg dagen tussen de twee trainingen zitten.

Ik zou het gewoon op 1 keer per week houden. Ik heb na het deadliften meestal 3 tot 4 dagen spierpijn. Ik heb ook geprobeerd om na 5 of 6 dagen weer te beginnen, maar dan voelt de oefening niet goed aan.

Succes ermee.

Lult uit zijn nek...maar als je dl-ed is het persoonsafhankelijk of je lichaam ook nog een dl variant voor de benen aan kan. (bijvoorbeeld rdl, stiff legged etc) Dus ff kijken voor je of 2x per week een dl variant werkt voor jouw...

Sommige powerlifters doen zeer weinig deadlifts en juist ondersteunende oefeningen om hun deadlift te verhogen! Dus ze doen de deadlift niet elke week.

Maar je moet gewoon kijken wat voor jou het beste werkt!

Hangt echt van persoon tot persoon af, 1 maal per deadliften is max voor mij

naar mijn mening als je voluit squat of DL, kan je wel een weekje rust gebruiken.... om daarna meteen weer verder te gaan natuurlijk! :) (1 x in de week dus)

• Topic Starter Topic Starter
zo dacht ik dus ook, bedankt allemaal:D

Terug
Naar boven