Ik heb onderstaand ook maar net opgezocht hoor! Wist eerlijk gezegd niet wat HCG was. Van Clomid en Pregnyl had ik wel gehoord en zelfs gebruikt maar lees op dezelfde site waar ik dit vandaan heb dat dat ook niet echt werkt.Ik heb er destijds ook niet veel aan gehad trouwens en had gewoon weer terugval.
Het onderstaande heb ik van de volgende site:
http://www.lijfsportenmiddelen.nl/publicaties/sportfitness/onvruchtbaarheid
De volgende link is ook wel interesant als je door de tabelletjes heen kunt komen:
http://www.ergogenics.org/zaad2.html
HCG is het werkzame bestanddeel van geneesmiddelen als Pregnyl® en Profasi®. Het is een stof die qua werkingsmechanisme sterk lijkt op het hormoon LH. Dit LH wordt door de mens van nature aangemaakt in de hypofyse. Het zorgt bij vrouwen voor het goed functioneren van de eierstokken door de productie van progesteron en oestrogenen te stimuleren. Bij mannen stimuleert LH de cellen van Leydig in de zaadballen om testosteron te produceren. Dit verklaart meteen waarom, in sommige gevallen van onvruchtbaarheid, door gebruik van HCG de kinderwens toch in vervulling kan gaan. Zowel mannen als vrouwen worden er vruchtbaarder van.
Nou denken sommige krachtsporters dat inname van HCG de testosteronproductie, die na een anabolenkuur drastisch verminderd is, zodanig stimuleert dat de testosteronspiegel snel weer op haar oude niveau komt. De meeste hebben namelijk geen geduld om het lichaam op een natuurlijke manier weer in evenwicht te laten komen.
Belangrijk is om te weten dat HCG bij mannen met een van nature lage testosteronproductie werkt. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat dat ook opgaat voor sporters die door het gebruik van anabolen minder testosteron produceren. Ook dan betekent het gebruik van HCG slechts 'uitstel van executie'. Want pas nadat het gebruik van HCG gestaakt wordt, krijgt het lichaam (de zaadballen) de kans om volledig zelfstandig testosteron te gaan produceren. En dit proces zal toch (afhankelijk van de kuur) enige tijd duren, vandaar dat je met HCG het proces slechts uitstelt. Het gebruik van HCG kan bij mannen leiden tot het vasthouden van vocht en huiduitslag.
Als ik bovenstaand mag geloven dan maakt het niet veel uit of je HCG gebruikt denk ik.