XXL Nutrition

Denk altijd het ergste

supreme

Ripped Bodybuilder
Waardering
43
Lengte
1m93
Massa
83kg
Ik heb een probleem... altijd als ik een kwaal heb dan denk ik altijd het ergste. Ik kijk dan op internet naar symptomen en zie de meest erge ziektes.

Bijv nu heb ik een kriebel als ik adem en die gaat maar niet weg... en ben erg moe... en ik denk gelijk dat ik misschien wel longkanker heb.

Herkent iemand dit en hoe moet ik hier mee omgaan ? Ik heb morgen een afspraak bij de dokter.. wat kan het beste zeggen

Hoe kom je aan longkanker? Niet aan keelkanker gedacht?

Niet zo druk maken, bro, is niet zo gezond.

oh.. jij bent er zo een, een paniekzaaier.

ook gedacht aan een kriebelhoestje? ik heb opeens een rood oog.. doet geen pijn.. trekt vanzelf weg, ga ook niet denken dat ik een infectie achter mn oog heb waardoor ik leeg ga bloeden ofzo ;)

Hypochrondrie is je diagnose!:DVeel mensen hebben daar last van. Ik kan er ook wat van. Als ik voor studie dingen over hart en vaatziekten moet lezen bv:). Er liggen vele irrationele gedachtes aan ten grondslag. ZIjn vaak ook angstige mensen en mensne met andere onderliggende problemen. Misschien is kijken of er een indicatie is voor therapie. Of anders zelf wat dingetjes gaan lezen over bijvoorbeeld Rationeel Emotieve Therapie (RET). Succes!:)

ook gedacht aan een kriebelhoestje? ik heb opeens een rood oog.. doet geen pijn.. trekt vanzelf weg, ga ook niet denken dat ik een infectie achter mn oog heb waardoor ik leeg ga bloeden ofzo ;)

Doe toch maar voorzichtig en niet te fel naar voren buigen.

• Topic Starter Topic Starter

Ik lees ook verhalen op sites dan van mensen die het nooit verwachten en net zo gezond leven als ik... en ook een kriebelhoestje hadden maar later bleek toch erger :S

Ik ben denk ik hypochonder, aan de ene kant geloof ik dat ik paniek zaai, maar aan de andere kant vrees ik het toch

Je bent niet de enige, ik heb er ook last van. Je moet er mee leren leven en mischien is het handig niet meteen alles op het internet op te zoeken, maar gewoon een bezoekje aan de dokter te brengen.

En als je nu eens om de 6 maanden je bloed laat nakijken.
Misschien voel je je dan rustiger.

Ik lees ook verhalen op sites dan van mensen die het nooit verwachten en net zo gezond leven als ik... en ook een kriebelhoestje hadden maar later bleek toch erger :S

Ik ben denk ik hypochonder, aan de ene kant geloof ik dat ik paniek zaai, maar aan de andere kant vrees ik het toch

De kans dat je iets hebt op jouw leeftijd is zeer klein. Gewoon geen dingen meer opzoeken op internet want je zal altijd wel symptomen hebben van enge ziektes. Ik heb een boekje gelezen vanb Jan Verhulst - RET jezelf (rationeel emotieve therapie). Is een klein boekje(zelfhulpgids) en heb er best wat aan gehad. Las het overigens ook gewoon uit interesse voor psychologie.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet dat de kans klein is.. maar het kan wel.

Morgen ga ik naar de dokter, wat moet ik vragen... situatie uitleggen en vragen om een thorax foto / bloedonderzoek ?

Ik zou uitleggen dat je je altijd heel veel zorgen maakt over dingen. Dat lijkt mij belangrijker. Eventueel verwijst hij je naar een psycholoog o.i.d. Je moet dit soort irrationele gedachten niet onderschatten. Het kan je leven beheersen! Doe er wat mee gast.

Punt 1: heb je een kwaal , kijk nooit in medische boeken of op internet, want ik heb precies het zelfde.
Punt twee: geloof mij als het iets ernstigs is voel je wel iets anders kerel!
Punt drie: leg mij je klacht eens precies uit, zal ik wel zeggen wat je hebt!!!!!!!!!!!!

Punt 1: heb je een kwaal , kijk nooit in medische boeken of op internet, want ik heb precies het zelfde.
Punt twee: geloof mij als het iets ernstigs is voel je wel iets anders kerel!
Punt drie: leg mij je klacht eens precies uit, zal ik wel zeggen wat je hebt!!!!!!!!!!!!

:D :D :D

Lul, door mensen zoals jou betaal ik teveel premie :D

Ik heb een probleem... altijd als ik een kwaal heb dan denk ik altijd het ergste. Ik kijk dan op internet naar symptomen en zie de meest erge ziektes.
Niet meer opzoeken, maar gewoon aan de dokterassistente vragen of je met dergelijke symptomen naar de dokter moet (dus kriebelhoest, aanhoudende vermoeidheid of hoofdpijn enz.).

Bijv nu heb ik een kriebel als ik adem en die gaat maar niet weg... en ben erg moe... en ik denk gelijk dat ik misschien wel longkanker heb.
Wat dacht je van een kriebelhoestje (zoals eerder genoemd), een verkoudheid, een aankomende griep, hooikoorts...

Herkent iemand dit en hoe moet ik hier mee omgaan ? Ik heb morgen een afspraak bij de dokter.. wat kan het beste zeggen
Bij de dokter zeg je iets als: "Dokter, ik heb last van mijn kriebel in mijn keel, wat maar niet overgaat. Daarnaast voel ik me erg moe. Ik maak me hier een beetje zorgen over."
Begin niet meteen over vreselijke ziektes, maar laat de dokter met een diagnose komen, door een vraaggesprek.

Terug
Naar boven