Fitness Seller

depressie

erik_sportief zei:
de vraag is of je depressie kan krijgen door een kuur want ik heb gelezen dat dat een bijwerking kan zijn.

een te laag testosteron gehalte en hoog oestrogeen gehalte kan rare dingen met je doen.

Niet voor mietjes, kwestie van goed de oestrogeen indammen na de kuur. Goed nakuren dus met Nolva of Clomid.

En hoelang duurd die dip zo ongeveer na je kuur?

3-4 weken

jehmarjeh zei:
Depressief zijn is iets voor mietjes, tzit allemaal tussen de oren jongens
wat is dat nu weer voor een impulsief antwoord!tuurlijk kan je een depressie oplopen, als je niet goed nakuur bijv. is de kans al groter, maar gewoon verbijten dat dipje en zo weer de oude!

EricR zei:
Niet voor mietjes, kwestie van goed de oestrogeen indammen na de kuur. Goed nakuren dus met Nolva of Clomid.

als je pas in nakuur oestrogeen gaat indammen ben je wel laat mijn inziens
dipje na de kuur hoort erbij, niet zeuren dus;)

jehmarjeh zei:

dat is dus niet voor mietjes.. mensen die ECHT depri zijn.. Zijn echt ziek..die mensen kunnen daar niks aan doen. DUS dat zijn geen mietjes..

wilde ik even kwijt;)

dennis999 zei:
als je pas in nakuur oestrogeen gaat indammen ben je wel laat mijn inziens
dipje na de kuur hoort erbij, niet zeuren dus;)

Daarom heet het ook een nakuur ;) Als je testosteronniveau's dalen dan zal naar verhouding de hoeveelheid oestrogeen groter zijn dan in een normale situatie. Hoge oestrogeenlevels zorgen mede voor die dip, ook al zal er ook meespelen dat je de euforie mist van de hoge test-levels tijdens de kuur.

Dipje beperken en tegelijkertijd het meegenomen effect dat je minder kans hebt op gyno. Neem toch aan dat jij ook nakuurt Dennis?

jehmarjeh zei:

sommige mensen zijn te dom om na te denken over hun (meestal simpele) leven en zijn daarom nooit depressief heb ik het idee....

depressief zijn (en dan bedoel ik niet je ff een dagje k*t voelen omdat je goeie tijden slechte tijden hebt gemist) heeft veelal te maken met een te laag serotonine-niveau.

voor de onwetenden; www.google.nl > serotonine

als je een te laag niveau hebt, dan ben je gewoon de sjaak, al heet je emiel ratelband, je voelt je k*t, ook al probeer je jezelf nog zo goed te praten.

over depri zijn na de kuur; ik had er ook wel een paar weekjes last van, maar het medicijn is gewoon weer snel het ijzer pakken en doorgaan, je weet dat het beter wordt, dus als je dat voor ogen houdt valt het mee.

Zowieso lijkt het me logisch dat als men na een kuur van laten we zeggen 500mg test, 10 weken lang, depri wordt.
Dan kan je wel gaan nakuren maar op het moment dat je eigen testproductie stilgezet is moet deze weer op gang komen en dit duurt eventjes.
En al die schommelingen in het testniveau zullen in alle waarschijnlijkheid ook weinig goeds doen voor je gemoedstoestand.

pffffff..... wat een kortzichtigheid soms hier op het forum , waar halen ze dat nou; depressies zijn voor mietjes. dit moet geschreven zijn door een knulletje van 15 jaar of door iemand die niet weet welke gekke monsters hij nu mietjes noemt, we zijn allemaal maar mensen!hahahaha voor zo een theorie moet je toch lang gestudeert hebben!

• Topic Starter Topic Starter
ja mee eens

ik heb al eens eerder gepost (waarom afkraken)
volgens mij is dit forum er echt voor elkaar te helpen en
steunen en niet elkaar af te zijken.

dus negatieve teksten plaatsen help je iemand niet mee dus dat
kan je beter voor jezelf houden.

dat is wat ik vind.

geen ervaring mee...gekke is dat alles tijdens me kuur me weinig kan schelen..ik heb zo'n attitude van: achja..laat maar komne...t zal wel:D
dit moet je natuurlijk niet te lang doen:o

Wat scheelt is dat je je stukje moet proberen af te vlakken tijdens de kuur.

Als je tijdens de kuur jezelf superman laat voelen en super happy bent en de hele wereld aan kan dan komt de klap na de kuur des te harder.

Hoe hoger de toppen hoe dieper de dalen..

en nakuren om alles terug in balans te brengen!

Wat een grote hoeveelheid eieren na pasen.

Maar idd jongens jullie hebben gelijk, jullie zijn helemaal geen mietjes met je depressies na het kuren.

@ Moderator: graag onderwerp verplaatsen naar vrouwensectie ;-)

jehmarjeh zei:
Wat een grote hoeveelheid eieren na pasen.

Maar idd jongens jullie hebben gelijk, jullie zijn helemaal geen mietjes met je depressies na het kuren.

@ Moderator: graag onderwerp verplaatsen naar vrouwensectie ;-)

Hahaha, ben het niet volledig met je eens, maar gevoel voor humor heb je wel.

Volgens mij praten we hier een beetje langs mekaar heen. Een dipje na het kuren kun je volgens mij niet echt een depressie noemen... en ja, als je je daar niet overheen kunt zetten, ben je een mietje!

Aan de andere kant, als je in een echte depressie belandt, ben je gewoon ziek. Dat heeft niets met slapheid te maken, maar met ziekte....

En die criteria die je opsomde; komen die uit die DSM 4 ofzo? Persoonlijk vind ik dat de criteria enorm worden opgerekt om zoveel mogelijk mensen aan de pilletjes (SSRI's) te helpen.

Dit hebben de farmaceutische giganten inmiddels ook al wel -enigzins- toegegeven. (ze gaan op zoek naar stoornissen, en daar hebben ze dan een geneesmiddel voor. Ziekte en genezing in één pakket aanbieden! Kwestie van marketing).

Terug
Naar boven