MuscleMeat

dester op weg naar een beter fysiek

dester

Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
107kg
Vetpercentage
20%
hier dan mijn eerste post,

na een lange tijd van geen training( zo'n 5 jaar) ben ik nu weer begonnen met aan de gewichten hangen, 3 maanden geleden was ik ook alweer begonnen maar door omstandigheden moest ik toen stoppen na een paar weken.

nu heb ik tot april alle tijd om me lekker uit te leven in de sportschool.

momenteel ben 107 kg en denk dat ik rond de 20% vet zit als het niet iets meer is.

het doel van de training is in de eerst plaats om dat eeuwige vet eraf te krijgen, denk dat ik sind mijn 20ste al teveel vet mee zeul.

sporten doe ik zo vaak mogelijk, omdat ik een eigen zaak heb wil het weleens opeens zo druk zijn dat ik er niet aan toe kom, maar het zou 4 a 5 keer in de week moeten lukken.

ik start met cardio
+/- 20 minuutjes fietsen.

en daarna doe ik voor de begin weken een full body training gewoon 4 setjes per spiergroep van 15 herhalingen, ik zal over een paar weken de weer naar een split schema gaan als de spieren weer een beetje gewend zijn.

ik heb er nu 1 week opzitten. en dit zijn momenteel mijn trainings gewichten

rug:
pull down front 15*70
seated vbar pulls 15*70
pull down neck 15*50

schouders
side raises 15*10
dumbbell press 15*30
smith machine press behind neck 15*50

borst:
bp 15*70

biceps
dumbbell curl 15*14
en dan nogwat machinerie, geen idee

triceps
tricep press down 50*15 (maar is met 2 catrolletje dus+/-25kg)

leg extensions 40*15
leg curls 30*15
leg press 100*15

en dan een zooitje crunches op de machine

het dieet is heel simpel:
5 keer op een dag eten
zo min mogelijk vet
30+ gram eiwitten per maaltijd
zo min mogelijk koolhydraten
laatst even geteld 2500 tot 3000 calorien op een dag
en drinken drinken drinken water wel te verstaan

balls to the walls

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

oh ja, na april begint de drukte weer, en dan moet ik proberen om zoveel mogelijk training te krijgen tussen de bedrijven door, dat duurt+/10 weken en dan komt er weer wat rust

raar trainingsschema en raar voedingsschema, ben wel benieuwd hoe je er nu uitziet!

• Topic Starter Topic Starter
ja dat zou ik ook vinden als ik alweer een paar maandjes aan het trainen zou zijn.
zoals gezegd, dit is maar tijdelijk aangezien het lijf weer moet wennen, ik heb tot nu elke keer spierpijn maar niet dat ik niet meer kan functioneren. als ik merk dat er geen voldoende prikkel meer is dan ga ik uitbreiden in mijn schema.
over het eten, er zitten genoeg calorien in mijn lichaam, het enigste waarvoor ik koolhydraten eet is om het de trainingen etc te kunnen uitvoeren, mijn koolhydraat reserves probeer ik zo laag mogelijk te houden om meer vetverbranding te stimuleren.

mijn voeding ziet er niet zoveel anders uit dan die van jou, behalve dan dat ik veel heel veel groentes eet.
hahaha, sorry, zat even verder door je logje te lezen over hoe iedereen een mening heeft over voeding training etc, ik vind het prima.
suc6 met je log en je training, en ik zal af en toe eens kijken.

ja dat zou ik ook vinden als ik alweer een paar maandjes aan het trainen zou zijn.
zoals gezegd, dit is maar tijdelijk aangezien het lijf weer moet wennen, ik heb tot nu elke keer spierpijn maar niet dat ik niet meer kan functioneren. als ik merk dat er geen voldoende prikkel meer is dan ga ik uitbreiden in mijn schema.
over het eten, er zitten genoeg calorien in mijn lichaam, het enigste waarvoor ik koolhydraten eet is om het de trainingen etc te kunnen uitvoeren, mijn koolhydraat reserves probeer ik zo laag mogelijk te houden om meer vetverbranding te stimuleren.

mijn voeding ziet er niet zoveel anders uit dan die van jou, behalve dan dat ik veel heel veel groentes eet.
hahaha, sorry, zat even verder door je logje te lezen over hoe iedereen een mening heeft over voeding training etc, ik vind het prima.
suc6 met je log en je training, en ik zal af en toe eens kijken.

klopt, je trainingsschema is nooit goed en je voedingsschema idem. je moet gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt, daar gaat de hele sport toch om? uiteindelijk kom je er wel als je genoeg dicipline hebt (moet je wel een beetje redelijk voedings en trainingsschema hebben).

nu begrijp ik je schema, respect dat je niet meteen voluit gaat. ik zou me niet in kunnen houden :D

in het kader van het tellen van de calorien, net ontbeten, midden op de dag.
maar goed, vruchtensap, dat is echt niet normaal, 100 calorien voor een flink glas vol.
ice tea bevat zelfs nog minder.
maar goed, flink wat vleeswaren 250 gram, en 3 kleine harde broodjes.

hoe vaak kan een mens maar goed zeggen.
nu even trainen en dan posten

shit shit shit training,

korte cardio, alleen eigenlijk even opwarmen,

leg extension
20*15
30*15
40*15

leg curl
20*15
30*15
40*15

leg press
80*15
100*15
120*15
140*15

machine chest press handen neutraal
40*15
50*15
60*15

behind neck pull down
40*15
50*15
60*12

side raises
8*15
10*15
10*12

zat er helemaal doorheen, heb ook al een paar dagen slecht geslapen, lag ik vanmorgen heerlijk te slapen wordt ik uit mijn nest gebeld. kon niet meer in slaap komen, maar ook niet op gang komen.

morgen ochtend weer een training, dan hopelijk beter

net even lekker getraind,

korte cardio, even opwarmen.

pull down to front
40*15
50*15
60*15
70*15
85*12 dit ging erg lekker

bench press
40*15
60*15
70*15
80*12 ook weer lekker

smith machine behind neck press
20*15
40*15
40*15

ez bar curl
16*15
26*15
31*12 deze ga ik erin houden

press down triceps over 2 catrollen
40*15
50*15
60*15
70*10

machine rows
30*15
40*15
50*15
60*15
70*15

dat was hem voor vandaag, misschien morgen nog 1 keer full body en dan ga ik vanaf maandag een split doen

even een pre workout maaltje,

200 gram huten kase, wat ben ik gek op dat spul.
met komkommer, geroosterde parika, chillie en een plak roggenbrood

vandaag nieuwe trainings schema.

20 minuutjes cardio (fietsen)

leg extenions
leg curl
leg press

pull down front
cable rows

ez bar curls

buik

en klaar

zo, was even niet aan posten toe gekomen, dus zal de afgelopen 2 trainingen maar in 1 keer doen.

dinsdag gedaan

cardio 15 minuutjes

leg extention
30*20
40*15
50*15
60*15

leg curl
30*15
40*15
40*15
40*10

leg press
40*20
80*20
100*15
120*15
160*10
120*10 (dit ging wonderwel goed, ik heb nooit sterke benen gehad, zelfs niet toen ik in ooit in vorm was, squaten met 120 is zo'n beetje wel het max wat ik ooit heb gedaan)
cable pull down
40*15
50*15
70*15
85*8
70*12

cable rows
40*15
50*15
70*15
80*8 (hier merk ik gewoon datik een hele tijd uit de roulatie ben geweest, mijn onder rug wrikt en buigt, ik kan dit gewoon even niet zwaar, komt wel weer)

ez bar curls
16*20
26*15
31*15
36*10

buikspieren

Terug
Naar boven