MuscleMeat

diaree van weightgainer

bertdenw

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m72
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
ik krijg de laatste tijd diaree van mijn weightgainer.
is daar een oplossing tegen?
en is het waar indien men een hoge stofwisseling heeft een weightgainer niet helpt?

stoppen met weightgainer en gewoon meer eten?
Is het puur de weightgainer of heb je het ook met andere vloeibare dingen? zoals whey met haver ofzo.

Dit komt omdat de samenstelling van de complexere koolhydraten niet goed zijn (te veel). Weet niet precies meer waardoor het komt. Maar de vertering van deze koolhydraten gaan niet snel genoeg waardoor de bacterien in je darmen ook veel aan gaan vreten en op een of ander manier ontstaat er dan diaree. Het is altijd gezeik met weightgainers. Complexe koolhydraten erin en dan iedereen zeuren over diaree, doen ze simpele koolhydraten erin dan zeurt iedereen weer dat het gewoon fkng suikers zijn. Tja.

kijk eens even of er maltodextrine in zit. Dat is denk ik in meeste gevallen de boosdoener bij hoge concentraties. Kan je volgende keer op letten.

Bij het kauwen van koolydraten komt er al een enzym vrij in de mond dat deze afbreekt. Dus als je niet kauwt komt het ook niet vrij. Kauwen zet ook de vertering in gang en stimuleert de alvleesklier tot afgifte van verteringsenzymen.

Dus daarmee dat je wel eens diarree kan krijgen omdat de vertering niet optimaal loopt. Bij de vertering van vetten en eiwitten is kauwen minder nodig. Omdat de maag enzymen voor eiwitten vrijlaat wanneer deze aanwezig zijn en de lever gal voor de vetten. Maar een vooractivatie van de alvleesklier is ook wel handig bij deze.

Laatst bewerkt:
ik denk eerder dat je diaree van de creatine krijgt. (gezien je andere topic)

Met wat mix je de gainer, water, melk?? En welke gainer heb je?

We verkopen het product zoals de huidige formule is al diverse jaren in grote aantallen.
Een klacht als deze hebben we nog nooit gehad.

Misschien kun je even in een PM je ordergegevens sturen dan laat ik onze klantenservice de klacht in behandeling nemen.
Als je ordergegevens niet hebt kun je ook je naam mailen dan kunnen we het ook opzoeken in het systeem.

• Topic Starter Topic Starter
We verkopen het product zoals de huidige formule is al diverse jaren in grote aantallen.
Een klacht als deze hebben we nog nooit gehad.

Misschien kun je even in een PM je ordergegevens sturen dan laat ik onze klantenservice de klacht in behandeling nemen.
Als je ordergegevens niet hebt kun je ook je naam mailen dan kunnen we het ook opzoeken in het systeem.

@bodylab.
Zit met de griep, vandaar de diaree( en andere klachten)
Mijn excuses.

• Topic Starter Topic Starter
BTW beter diaree van weightgainer dan weightgainer van diaree ._. =]

Ik heb het ook, meetal koop ik de whey perfection van B&F, topproduct, smaak is goed, lost goed op en geen last van krampen of iets. Nu eens een keer de lean gain van B&F gekocht (bevatten alleen complexe carbs) en ja hoor, krampen en diarree, elke dag weer.
Dat word dus in het vervolg weer overstappen op whey perfection met brinta, maak ik me eigen gainers wel..

- mijn vraag: worden de bouwstoffen uit de gainer wel goed opgenomen indien ik deze klachten heb?

Ik heb het ook, meetal koop ik de whey perfection van B&F, topproduct, smaak is goed, lost goed op en geen last van krampen of iets. Nu eens een keer de lean gain van B&F gekocht (bevatten alleen complexe carbs) en ja hoor, krampen en diarree, elke dag weer.
Dat word dus in het vervolg weer overstappen op whey perfection met brinta, maak ik me eigen gainers wel..

- mijn vraag: worden de bouwstoffen uit de gainer wel goed opgenomen indien ik deze klachten heb?

Idd
Wanneer ik 3maatscheppen van lean gain met water mix krijg ik diarree.
Worden de voedingstoffen dan afgevoerd via de diarree? Dat zou wel zonde zijn!

Idd
Wanneer ik 3maatscheppen van lean gain met water mix krijg ik diarree.
Worden de voedingstoffen dan afgevoerd via de diarree? Dat zou wel zonde zijn!

^ diarree = slechte opname darm van voedingsstoffen en vocht.
Goed blijven drinken, vooral iso sportdrankjes zijn goed om uitdroging te voorkomen.

Veel vezels eten.

Ik zat eerder te denken aan lactose intollerantie. Probeer je gainer eens met water te drinken. Als dat niet helpt gewoon stoppen ermee.
Slik je nog overige supplementen? Bij mij is arginine bv een boosdoener voor diarree.

^ diarree = slechte opname darm van voedingsstoffen en vocht.
Goed blijven drinken, vooral iso sportdrankjes zijn goed om uitdroging te voorkomen.

Veel vezels eten.

Ik zat eerder te denken aan lactose intollerantie. Probeer je gainer eens met water te drinken. Als dat niet helpt gewoon stoppen ermee.
Slik je nog overige supplementen? Bij mij is arginine bv een boosdoener voor diarree.

Ik drink hem met water. Voor de rest neem ik gewoon nog whey 's morgens.
Dat is al.

Terug van weggeweest? Topic is van januari

Terug
Naar boven