AndroidHealthClinic

DIEET: teveel GOEDE calorieen binnenkrijgen?

suriprof

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
28%
heey mensen
ik heb even een vraag,
ik ben nu dus aan het dieeten met als doel VET verliezen
ik heb zelf een schema klaargemaakt, en had het boek van JAN DE WEERD (DE ENE CALORIE IS DE ANDEER NIET) gelezen, en blijkt dat het nog heel wat verschilt wat voor voeding je binnenkrijg vanwege de goeie en de verkeerde calorieen,
of is het gewoon van, als je teveel calorieen binnenkrijgt kom je aan?
want ik snap het niet meer echt
ik zal mijn schema even posten

maaltijd 1: halve bak magere kwark met 40 gram noten, 1 broodje

trainen

maaltijd 2: schake in een carbo drink

maaltijd 3: bakje haringfilet, hele komkommer of hele krop sla of een winterpeen

maaltijd 4: hetzelfde als maaltijd 3

maaltijd5: wat de pot schaft

maaltijd 6 halve bak magere kwark met 40 gram noten

ik probeer de eerst 4 weken zo weinig mogelijk koolhydraten te nemen en die later op te krikken

groeten

Laatst bewerkt:
Om geholpen te worden ga je volgende gegevens ook even moeten meegeven
- Lengte
- Lichaamsgewicht
- Leeftijd
- Voedingswaarde van de producten (desnoods een schatting)
- Hoeveel kilo je wil afvallen, en welke tijdspanne..

Hoe meer info, hoe beter ze je kunnen helpen..

• Topic Starter Topic Starter
178cm
91kilo
26 jaar

magere kwark 100 gram
- 52 calorieen
- 10 gram eiwit
- 4 gram koolhydraten
- vet 0 gram

pecannoten 100 gram
- 717 calorieen
- 8.5 eiwit
- 9.5 koolydraten
- 72 vet

komkommer 100 gram
- 14 calorieen
- eiwit 0.6
- 2.2 koolhydraten
- 0.2 vet

sla 100 gram
- 22 calorieen
- 2.6 eiwit
- 2.0 koolhydraten
- 0.4 vet

winterpeen 100 gram
- 33 calorieen
- 1.0 eiwit
- 5.2 koolhydraten
- 0.2 vet

haring 100 gram
- 158calorieen
- 15 eiwit
- 4 koolhydraten
- 10 vet

aa drink 100 ml
- 67 calorieen
- 0eiwit
- 16,5 koolhydraten
- 0 vet

en de maaltijd avond eten, weet niet precies wat dat gemiddeld is

wil zowiezo 10 kilo afvalllen zo snel mogelijk:P

Laatst bewerkt:
178cm
91kilo
26 jaar

magere kwark 100 gram
- 52 calorieen
- 10 gram eiwit
- 4 gram koolhydraten
- vet 0 gram

pecannoten 100 gram
- 717 calorieen
- 8.5 eiwit
- 9.5 koolydraten
- 72 vet

komkommer 100 gram
- 14 calorieen
- eiwit 0.6
- 2.2 koolhydraten
- 0.2 vet

sla 100 gram
- 22 calorieen
- 2.6 eiwit
- 2.0 koolhydraten
- 0.4 vet

winterpeen 100 gram
- 33 calorieen
- 1.0 eiwit
- 5.2 koolhydraten
- 0.2 vet

haring 100 gram
- 158calorieen
- 15 eiwit
- 4 koolhydraten
- 10 vet

aa drink 100 ml
- 67 calorieen
- 0eiwit
- 16,5 koolhydraten
- 0 vet

en de maaltijd avond eten, weet niet precies wat dat gemiddeld is

wil zowiezo 10 kilo afvalllen zo snel mogelijk:P

Wil je 10 kilo vet kwijt of 10 kilo aan gewicht kwijt?

vet

reken uit wat je binnenkrijgt met je eten.
reken je behoefte uit.
ga 500 kcal onder je behoefte zitten en hou in je schema aan
2-2,5 gr eiwit per kg BW
1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten

er zijn maar 2 soorten calorieën: lekkere en vieze

Dan zou ik aanhouden wat Marina1975 zegt:

reken je behoefte uit.
2-2,5 gr eiwit per kg BW
1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten

Dit zijn goede richtlijnen. Wat je nu eet is veels te weinig. Je zal ongetwijfeld gewicht verliezen maar dit zal niet alleen vet zijn. Heb geduld, als je er wat langer over doet levert het je op de langere termijn beter resultaat.

reken je behoefte uit.
2-2,5 gr eiwit per kg BW
1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten

Dan zou ik aanhouden wat Marina1975 zegt:

Dit zijn goede richtlijnen. Wat je nu eet is veels te weinig. Je zal ongetwijfeld gewicht verliezen maar dit zal niet alleen vet zijn. Heb geduld, als je er wat langer over doet levert het je op de langere termijn beter resultaat.

maar hoe zit het dan
want als ik 500 onder mijn behoefte ga zitten en ik ga ook nog is trainen en verbrand daar ook nog is 500calorieen mee dan kom ik zwaar onder mijn behoefte te zitten tog

Last he al die info ;)
Er zijn verschillende apps voor Iphone en Andriod die je enorm kunnen helpen met het bijhouden van je voeding. Op die manier krijg je pas echt goed inzicht in wat je nou daadwerkelijk binnenkrijgt. Ik gebruik zelf Myfitnesspall voor Iphone. Het enige wat je zelf moet doen is je eigen energiebehoefte vast te stellen en bijhouden wat je eet.
Succes!

maar hoe zit het dan
want als ik 500 onder mijn behoefte ga zitten en ik ga ook nog is trainen en verbrand daar ook nog is 500calorieen mee dan kom ik zwaar onder mijn behoefte te zitten tog

Nee want daar is rekening mee gehouden in je behoefte/onderhoud. Dan ligt je activiteitsfactor hoger

maar hoe zit het dan

Je onderhoud heeft een bepaalde waarde door de hoeveelheid training die jij doet. Het is al meegerekend.
Verder zorgen dat je naast je macro's ook genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt

Nee want daar is rekening mee gehouden in je behoefte/onderhoud. Dan ligt je activiteitsfactor hoger

Je onderhoud heeft een bepaalde waarde door de hoeveelheid training die jij doet. Het is al meegerekend.
Verder zorgen dat je naast je macro's ook genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt

ik heb het nog even uitgerekend via http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
daar staat dat ik 2006 calorieen nodig heb
en er staat ook bij dat het gewoon voor alleen in de rust is, als je helemaal niks doet
en heb mijn schema ook even nagekeken en als ik dat gewoon aanhoud kom ik ook ongeveer rond de 2000 calorieen
dus als ik dan mijn training nog doe dan zit ik zowiezo tog al onder mijn calorieen he
omdat die niet zijn meegerekend

ik heb het nog even uitgerekend via http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
daar staat dat ik 2006 calorieen nodig heb
en er staat ook bij dat het gewoon voor alleen in de rust is, als je helemaal niks doet
en heb mijn schema ook even nagekeken en als ik dat gewoon aanhoud kom ik ook ongeveer rond de 2000 calorieen
dus als ik dan mijn training nog doe dan zit ik zowiezo tog al onder mijn calorieen he
omdat die niet zijn meegerekend

In die formule komt toch nergens een activiteitsfactor terug. Er staat bij dat het in rust is.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Gebruik die site, dan zul je zien dat je onderhoud een stuk hofer ligt

In die formule komt toch nergens een activiteitsfactor terug. Er staat bij dat het in rust is.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Gebruik die site, dan zul je zien dat je onderhoud een stuk hofer ligt

jah dat bedoelde ik ook in de rust, als je helemaal niks doet behalve op de bank zitten
dus als ik me aan die calorieen per dag houd, en ik train gewoon daarbij, dan verbrand ik de training gewoon
en dan zit ik dus al automatisch op 500 calorieen per dag minder

en ik heb die site even gekeken en heb deze resultaten

BASAL METABOLIC RATE(BMR) 1900 CALORIEEN
TOTAL DAILY ENERGY EXPENDITURE 2943 CALORIEEN

Op deze manier een tekort creëren is gewoon ongezond. Je gaat op je BMR zitten (wat je lichaam dus gebruikt om al je organen bezig te houden en te ademen) en gaat door sporten een te kort creëren. :o

Eet je dus ongeveer 2000 cal op een dag, gaat sporten, houd je eind van de dag 1500 calorieën over. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel calorieën je per training verbrand dus is het gewoon gokwerk. Die BMR is juist een ondergrens waar je (bijna) nooit onder moet gaan zitten.

Als je dit zo leest moet er toch wel een belletje gaan rinkelen? :rolleyes:

Reken gewoon je onderhoud uit, niet je BMR en ga daar 500 onder zitten. Zie dat je op ongeveer 2900 komt, ga dus gewoon eerst op 2500 zitten en kijk wat het doet, geloof mij dat je zult afvallen.

Terug
Naar boven