Fitness Seller

Diepe flyes

niekos

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Aangezien de dumbbells bij onze "gym" maar tot 22kg gaan, pak ik tegenwoordig iets minder gewicht (16-18kg) en laat deze volledig tot de grond zakken, een stuk dieper dan normale flyes dus.

Ze voelen lekker en zijn ook zwaar.

Zijn er meer mensen die deze oefening doen?

Aangezien de dumbbells bij onze "gym" maar tot 22kg gaan, pak ik tegenwoordig iets minder gewicht (16-18kg) en laat deze volledig tot de grond zakken, een stuk dieper dan normale flyes dus.

Ik weet het niet hoor maar dat lijkt me niet zo gezond?!

idd, niet doen, redelijk slecht voor je gewrichten, pezen, spieren,...

wat je wel kan doen is met de cable de flys doen

lijkt me niet leuk voor je schouders

fly's met 20 a 22 kg is toch genoeg om te groeien?

Volgens mij veel te veel kans op blessures, bij een klein beetje te ver zakken krijg ik al wat last van mijn schouders. Heb hem wel vaker mensen zien doen, dus je bent niet de enige

Je spieren beetje op rek krijgen is niet zo'n ramp. Full range of motion! Maar niet zo ver totdat je de grond raakt.

ik kan niet eens tot de grond,

idd
denk ook niet dat goed zal zijn

het bankje zal wel heel laag staan en smal zijn als je de grond kan raken, normaliter is dit bijna niet te doen.

anyway, als je maar een beperkt gewicht hebt moet je hem zo zwaar mogelijk voor jezelf maken, dus idd full ROM, misschien een 2sec stop onderin, een 4sec negatief, supersetten met een andere borst-oefening, dropsets, you name it.

Zou het niet aanraden. Schouders vinden die extreme houdingen al niet zo fijn, laat staan met gewicht er aan. Ik zou een andere oplossing zoeken als ik jou was.

Is knap dat je de grond kan raken..

Moet een heel laag bankje zijn, anders ben je wel flink lenig. Goed kan het nooit zijn. Full ROM is niet verkeerd, but you're overdoing it.

Ik zou zeggen probeer eens de Seated Cable fly variant.

pm13.gif

Seated incline cable flyes. - MUSCUL.COM

Waar je wel op moet letten naar mijn mening is dat je het bankje behoorlijk ver naar voren zet zodat je pectoralis major goed uit strekt/rekt.

Dan voel je dat de spanning erop blijft in de hele beweging.

Dus het is effe een beetje schuiven met het bankje voordat je optimaal resultaat hebt.

Ik ben zelf een voorstander van deze oefening, anderen zullen het wel bagger vinden.

Dat is echt vragen om blessures!

pm13.gif

Waar je wel op moet letten naar mijn mening is dat je het bankje behoorlijk ver naar voren zet zodat je pectoralis major goed uit strekt/rekt.

Dus het is effe een beetje schuiven met het bankje voordat je optimaal resultaat hebt.

Ik ben zelf een voorstander van deze oefening, anderen zullen het wel bagger vinden.

Vind dit ook een lekkere oefening inderdaad. Bij de dumbbell fly's heb je het rustpunt bovenaan en het zwaartepunt beneden, bij de cable fly's precies andersom. Daarom wissel ik deze oefeningen ook regelmatig af. Voelt lekker :thumbs:

Andere Gym zoeken...?:rolleyes:

pm13.gif

das dus de oefening dat ik bedoelde gisteren :D maar kon niet op de naam komen

Nee. En ik zie er eerlijk gezegd ook het nut niet van in (wat spiermassa aangaat)

Terug
Naar boven