Fitness Seller

Diepe flyes

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zeggen probeer eens de Seated Cable fly variant.

pm13.gif

Seated incline cable flyes. - MUSCUL.COM

Waar je wel op moet letten naar mijn mening is dat je het bankje behoorlijk ver naar voren zet zodat je pectoralis major goed uit strekt/rekt.

Dan voel je dat de spanning erop blijft in de hele beweging.

Dus het is effe een beetje schuiven met het bankje voordat je optimaal resultaat hebt.

Ik ben zelf een voorstander van deze oefening, anderen zullen het wel bagger vinden.

thanks, dat ik hier niet eerder op gekomen ben:hamer:

waarschijnlijk omdat ik de staande variant met kabels vrij k*t vind om te doen

Ook zijn bij ons de gewichten niet gelijk; aan de ene kant zit 1 katrol, en aan de andere kant een dubbele. De gewichtsverdeling is 1:2,??? beetje lastig met gewichtsverdeling, maar door de bank af en toe te draaien moet dit op te lossen zijn

ps. de diepe variant heb ik Rutger Smit zien doen op tv, met een verhoogde bank, waarbij hij ze zelfs onder zich tegen elkaar aan liet komen. Voorwaarde om deze ROM te behalen is meestal wel dat dieper beneden paralel je hoofd iets omhoog moet doen

thanks, dat ik hier niet eerder op gekomen ben:hamer:

waarschijnlijk omdat ik de staande variant met kabels vrij k*t vind om te doen

Ook zijn bij ons de gewichten niet gelijk; aan de ene kant zit 1 katrol, en aan de andere kant een dubbele. De gewichtsverdeling is 1:2,??? beetje lastig met gewichtsverdeling, maar door de bank af en toe te draaien moet dit op te lossen zijn

ps. de diepe variant heb ik Rutger Smit zien doen op tv, met een verhoogde bank, waarbij hij ze zelfs onder zich tegen elkaar aan liet komen. Voorwaarde om deze ROM te behalen is meestal wel dat dieper beneden paralel je hoofd iets omhoog moet doen
Rutger Smit is dat een mutant of een spin dan? Dat kan toch niet? kvoel me borst al lekker scheuren als ik iets dieper ga dieper dan 70 graden tov de vloer zal je mij niet zien gaan

Lijkt me geen gezonde uitvoering. Als ik dat al zou willen, geraak ik nooit met die dumbbells tot op de grond:eek:

Ik kan ze met 3 bankjes bovenop elkaar en dan raken de dumbbells de grond nog aan :cool:

Check: ook gezien en verbaasde me :eek:
Zeker aangezien onze sporten raakvlakken hebben....

Leg je nu niet meer de nadruk op rekken/rek op de spier dan masssa opbouw?

Terug
Naar boven