MuscleMeat

Dieven overbodig door politie.

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
Het Eén-programma "Volt" bracht 10 portefeuilles met daarin 150 euro binnen bij 10 verschillende politiekantoren. 7 van de 10 portefeuilles werden vrij snel terugbezorgd aan de eigenaar. Maar 2 verdwenen spoorloos zonder dat de eigenaar ooit iets van het politiekantoor vernam, en 1 blijkt op het politiekantoor zélf te zijn gestolen, nadat de eigenaar op de hoogte was gebracht dat zijn portefeuille was binnengebracht

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/120419_Volt_Reax

In Nederland werd dit experiment ook gedaan en zelfde resultaat.

http://nos.nl/artikel/333427-portemonnee-gestolen-bij-politie.html

Voor de mensen die met het 'je hebt altijd rotte appels' argument komen, dit gaat niet op bij de politie waar je 100% vertrouwen in MOET kunnen hebben.

Voor de mensen die met het 'je hebt altijd rotte appels' argument komen, dit gaat niet op bij de politie waar je 100% vertrouwen in MOET kunnen hebben.

Het gaat volgens jou niet op, maar je moet behoorlijk naief zijn om te denken dat er geen rotte appels zijn binnen de politie..

Niks nieuws toch? Had zelfs erger verwacht :rolleyes:

Als dit soort statistieken egt correct zijn vindt ik het heel sneu en neem ik al mijn argumenten van incidenten en rotte appels terug.
Je moet bij dit soort televisie programmaatjes echter wel altijd kritisch zijn dat ze nou eenmaal een boeiend programmaatje in elkaar willen zetten, voor hetzelfde geld hebben ze het experiment al een keer of 5 gedaan voordat ze bij deze uitkomst kwamen. Desalniettemin nog steeds triest.

Laatst bewerkt:
Pff wat een zeik artikel. Dieven zonder politie zijn zeker niet overbodig trouwens. Ga anders ff nieuws maken over drie portomonnees :roflol: nou ja gaat om meer dan 3 blijkbaar gewoon een statistiek. Still a huilie topic :roflol:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

:p

Punjab ik denk dat het geen rotte appels zijn omdat het gewoon 'het systeem' is, ik ben ervan overtuigd dat zeker de helft van de polizei niet RECHTVAARDIGHEID als eerste doel heeft. Geld vanaf de opleiding en 'autoriteit hebben' hebben tegenwoordig de overhand.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 08:34 ----------

Pff wat een zeik artikel. Dieven zonder politie zijn zeker niet overbodig trouwens. Ga anders ff nieuws maken over drie portomonnees :roflol: nou ja gaat om meer dan 3 blijkbaar gewoon een statistiek. Still a huilie topic :roflol:

Gezeik was het wanneer we het hadden over de politie in China of Rusland....

Ohja je hebt er weer 1 post bij, goed bezig.

Hoe vaak is dit überhaupt gestaafd. En dat je niet met het rotte appels argument mag komen is toch ook bullshit. Hoe wou je mensen screenen op dit soort dingen.*shrugs*

Punjab ik denk dat het geen rotte appels zijn omdat het gewoon 'het systeem' is, ik ben ervan overtuigd dat zeker de helft van de polizei niet RECHTVAARDIGHEID als eerste doel heeft. Geld vanaf de opleiding en 'autoriteit hebben' hebben tegenwoordig de overhand.

Ja dat lijkt me nogal logisch, dat rotte appels onderdeel van het systeem zijn... Waar wil je nu naartoe?

Waar we naartoe willen is meer toezicht op de toezichthouders.

Waar we naartoe willen is meer toezicht op de toezichthouders.

:roflol: Dream on. We moeten niet zo zeiken allemaal... Futiliteiten imo... Pak dan de bron aan en dat begint bij onze prachtige democratische rechtstaat waar geen hout van klopt.

Niet druk om maken werkt voor mij het beste, iedereen zoekt het maar uit... Regel je eigen shit, val er niemand mee lastig en zorg ervoor dat niemand jou met zijn of haar shit lastig valt. Werkt prima, gewoon altijd een stapje voor proberen te zijn en er vanuit gaan dat je altijd genaaid wordt als je even niet oplet :o

gewoon een afspiegeling van de samenleving dus, was te verwachten natuurlijk.

Ja dat lijkt me nogal logisch, dat rotte appels onderdeel van het systeem zijn... Waar wil je nu naartoe?

Er is een verschil tussen een rotte appel of stelselmatig de fout ingaan...
Naar mijn overtuiging is de politie geen betrouwbaar apparaat (meer).

Waar ik heen wil ? Reorganisatie van het apparaat wellicht ?

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 08:48 ----------

Hoe vaak is dit überhaupt gestaafd. En dat je niet met het rotte appels argument mag komen is toch ook bullshit. Hoe wou je mensen screenen op dit soort dingen.*shrugs*

Politie kan niet ZOVEEL rotte appels bevatten...niet alleen dit nieuws. Maar moorden, onzedelijk gedrag, diefstal bij de politie, onnozel politiegeweld.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 08:49 ----------

gewoon een afspiegeling van de samenleving dus, was te verwachten natuurlijk.

Niet bij de politie, dan moet men erkennen dat de politie geen almachtige macht meer is. Dan moet bij wet geregeld worden dat de politieman niet eerder wordt gelooft door 'de eed'. En zo snel mogelijk zorgen dat allerlei privileges worden gestopt.

Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen een rotte appel of stelselmatig de fout ingaan...
Naar mijn overtuiging is de politie geen betrouwbaar apparaat (meer).

Waar ik heen wil ? Reorganisatie van het apparaat wellicht ?

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 08:48 ----------

Politie kan niet ZOVEEL rotte appels bevatten...niet alleen dit nieuws. Maar moorden, onzedelijk gedrag, diefstal bij de politie, onnozel politiegeweld.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 08:49 ----------

Niet bij de politie, dan moet men erkennen dat de politie geen almachtige macht meer is. Dan moet bij wet geregeld worden dat de politieman niet eerder wordt gelooft door 'de eed'.

Tja wat wil je doen kerel? een landelijke zuivering? Iedereen die slecht is het land uitsturen? Of executie ? zeg het maar.. Je gelooft in een utopia en ik had graag gewild dat die had bestaan maar ik kan moeilijk andere mensen dwingen goed over kwaad te verkiezen. Daarom is het gezeik en verdoe jij je tijd hiermee. Die gasten in de politie die corrupt zijn zullen er niet altijd mee weg blijven komen. Karma is a b*ch daar reken ik dan maar op.

Dat is allemaal leuk hoor in theorie, maar hoe ga jij politiemensen aanstellen waarvan je zeker weet dat ze 100% eerlijk zijn dan? iedereen klaagt maar niemand heeft een oplossing.

Tja wat wil je doen kerel? een landelijke zuivering? Iedereen die slecht is het land uitsturen? Of executie ? zeg het maar.. Je gelooft in een utopia en ik had graag gewild dat die had bestaan maar ik kan moeilijk andere mensen dwingen goed over kwaad te verkiezen. Daarom is het gezeik en verdoe jij je tijd hiermee. Die gasten in de politie die corrupt zijn zullen er niet altijd mee weg blijven komen. Karma is a b*ch daar reken ik dan maar op.

Ik ben al blij al door dit topic er 1% wantrouwen jegens politie is bijgekomen bij menigeen.

Politie = FOUT.

Over 1 kam scheren = FOUT ;)

Maak je gewoon niet zo druk, maakt je leven een stuk gemakkelijker... srsly!

Wie zegt dat een politieagent de portomonnee gestolen heeft. Er loopt meer volk rond op het politiebureau.

Dat is allemaal leuk hoor in theorie, maar hoe ga jij politiemensen aanstellen waarvan je zeker weet dat ze 100% eerlijk zijn dan? iedereen klaagt maar niemand heeft een oplossing.

De politiek moet eerst wakker worden (zoals altijd) maar een eerste oplossing zou zijn dat men strengere aanvangs testen doet en wellicht het salaris vanaf de opleiding stopt.

Ik ken mensen die maar uit wanhoop bij de politie gingen omdat je er vanaf minuut 1 betaald kreeg en daar begint het probleem.

De politiek moet eerst wakker worden (zoals altijd) maar een eerste oplossing zou zijn dat men strengere aanvangs testen doet en wellicht het salaris vanaf de opleiding stopt.

Ik ken mensen die maar uit wanhoop bij de politie gingen omdat je er vanaf minuut 1 betaald kreeg en daar begint het probleem.

Aanvangstesten. Zet een koffertje neer met geld in een kamer en kijk of de solicitant ermee wegrent :roflol:

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven