Fitness Seller

dilemma cardio

georgesmets

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
76kg
Ik heb reeds verscheidene artikels doorgelezen maar raak er toch niet echt uit : Ik zit met het volgende dilemma :
Ik train ongeveer 4 keer per week, telkens 1 uur KT gevolgd door een halfuurtje cardio. Het is de bedoeling om een klein beetje vet te verliezen ( gezien de leeftijd vertraagt het metabolisme iets te snel naar mijn zin )
Na de KT doe ik cardio tegen een harstlag van ongeveer 130 - 140 /minuut voor vetverlies, dit 25 minuten
Maar ik word dit snel beu gezien het tempo dan zo tergend traag is. Ik wissel dan ook af met een soort interval, harstlag tegen de 180 gevolgd door enkele minuten hartslag 150. Deze laatste vorm motiveert mij meer en ik zweet ook veel meer hierdoor.
Maar ik geraak er niet uit wat het beste is. Ik wil in geen enkel geval spierverlies.
hopelijk zijn er onder jullie die goeie suggesties hebben,

met dank,

Georges,

Interval is het beste om vet te verbranden zover ik weet, misschien dat de meningen hierover nog verschillen, maar ik zou zeggen als het jou het meest motiveert zal ik gewoon met interval doorgaan! ;)

Je kan beter iets doen wat je leuk vindt. En met een hogere hartslag verbrand je meer kcal, dus uiteindelijk ook meer vet.

je moet cardio ook niet na kracht training doen.

Eigenlijk heb je zelf je vraag al beantwoord: kijk naar de hartslag! 130-140 in het eerste geval, 150-180 in het tweede. Het zal duidelijk zijn dat je met je intervaltraining beduidend meer verbrandt, dus om vet te verliezen is dat het beste. :)

Nou begrijp ik dat je je zorgen maakt over spierafbraak. Als je vet wilt verbranden zonder (veel) spiermassa te verliezen, zal je naast de krachttraining die je al doet (:thumb:) ook heel goed naar je voeding moeten kijken. Heb je een voedingsschema?

eventueel een potje xtend ;) om spier afbraak heel goed te beperken ben zelf zeer tevreden over xtend in de cut.

Tijdens de intervaltraining zelf 'verbrand' je trouwens geen vet. Met intervaltraining gebruik je namelijk spiervzeltype 2, wat vrijwel geen vetzuren als brandstof kan gebruiken.

Tijdens de intervaltraining zelf 'verbrand' je trouwens geen vet. Met intervaltraining gebruik je namelijk spiervzeltype 2, wat vrijwel geen vetzuren als brandstof kan gebruiken.

Gelukkig doet dat er niet toe, want wat telt is het calorieëntekort dat je aan het eind van de dag hebt opgebouwd. En dat is een stuk groter met de intervaltraining.

Gelukkig doet dat er niet toe, want wat telt is het calorieëntekort dat je aan het eind van de dag hebt opgebouwd. En dat is een stuk groter met de intervaltraining.

Is ook zo. Maar de meeste mensen kijken alleen wat ze aan vet hebben 'verbrand' tijdens de training zelf.

Las inderdaad in een reactie van wazzup dat je dan daarna lage intensiteit cardio zou moeten doen om die vrijgekomen vetzuren te verbranden. Lijkt me plausibel.

Maar je moet wel zo veel mogelijk kcals uit de vetcellen halen, hoe meer je dat doet hoe minder spierverlies.

Lees het e-book burn the fat, feed the muscle (zie ook banner op de site). Staat alles op een heldere manier uitgelegd en geeft precies antwoord op je vragen.

ik zou gaan voor een combinatie van verschillende soorten cardio,
de ene keer LIT andere keer bijvoorbeeld HIIT
of pak ze eens samen dus eerst 50 min LIT gevolgd door 10 min HIIT
en als je het helemaal gek wilt maken kun je bijv 45 min LIT 10 min HIIT en 5 min Tabata pakken, let wel als je de laatste 2 variaties pakt moet je wel al redelijke conditie hebben opgebouwd.

Terug
Naar boven