MuscleMeat

Dillema Laptop!

Kenjie

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ik zoek een goede laptop, maar kan niet kiezen alles heeft voor en nadelen.
Sony of Acer. Tussen deze 2 zal het gaan denk ik. Of heeft iemand een betere suggestie ?

Ikzelf heb goede ervaringen met IBM's. Wij gebruikten hier op stage eerst de R51 en nu de R52. Prima laptops. Acer en Sony heb ik beiden nog nooit mee gewerkt. Heb een korte periode met een Toshiba widescreen laptop gewerkt. Beviel ook wel, maar vindt de IBM beter.

geld teveel => sony
beste prijs/kwaliteit => acer :)

Sony is vaak wel degelijke kwaliteit maar is gewoon te duur voor wat het is.
Acer wordt standaard aanzien als het leidinggevend merk ivm laptops/notebooks, ik zou gegarandeerd voor acer gaan dus.

Santoz zei:
Sony is vaak wel degelijke kwaliteit maar is gewoon te duur voor wat het is.
Acer wordt standaard aanzien als het leidinggevend merk ivm laptops/notebooks, ik zou gegarandeerd voor acer gaan dus.

Ik vind het alleen jammer dat de behuizing van acer laptops meestal te wensen over laat. Het voelt zo fragiel en goedkoop aan.

Ik heb een paar weken terug een FS C1320 gekocht en die bevalt me prima. Een tip; Check Marktplaats ook eens. Daar staan vaak leuke aanbiedingen.

Acer is crap! heel veel op je laptop maar wel crap, slechte speakers, toetsenbord wat tegen je scherm aandrukt en je dus een afdruk van je toetsenbord op je scherm ziet (persoonlijke ervaring)
Sony is goed, alleen je wordt beperkt als bv cardreader e.d wilt hebben, in andere woorden je bent voor bepaalde zaken beperkt tot sony producten, verder wel zeer te spreken.
Fujitsu Siemens, absoluut het overwegen waard, mooie design, degelijk en levert goede prestaties.

heb ze alledrie in mijn handen gehad en mee gewerkt.

sony is een stuk duurder als acer. In kwaliteit en dan vooral de behuizingen etc is sony een stuk beter als acer. Acer is niet echt een ''travel'' laptop. Is gewoon weg niet sterk genoeg gemaakt. Is de laptop voor zakelijk gebruik of voor te gamen etc? Als je de minimale eisen doorgeeft zal ik wel even voor je op het net speuren.. En kijk idd ook even op marktplaats kan je honderden euro s besparen!

Greetz seagal

Acer is goed bezig met goede prijs/kwaliteit verhouding.

Alleen ga ik toch liever voor een toshiba, ietsjes duurder maar kwalitatief (service en product) toch wat beter/sneller.

Toshiba maakt verreweg de meest robuuste laptops. Toshiba steekt met kop en schouders boven de rest uit, alleen Sony staat in de buurt.
Sony is zoals gezegd te duur voor wat je krijgtt maar kijk eens naar de prijzen van een Toshiba! Een zeer redelijke laptop heb je al voor 800 euro. Ikzelf heb nu al 5 jaar een Toshiba en die wordt enórm intensief gebruikt. Hij kostte 400-500 euro meer dan een andere laptop met dezelfde specs maar dan heb je ook robuuste kwaliteit, stevigheid, mooi design en een beest van een machine.

Over een half jaar hoop ik een andere aan te schaffen en dat wordt da 100% zeker weer een Toshiba.
Voor mij is de keuze niet moeilijk: Met laptops ga ik voor het beste en sterkste spul.

Jij bent dan ook een keyboard warrior in de meest letterlijk zin van het woord.

DBC01 zei:
Toshiba maakt verreweg de meest robuuste laptops. Toshiba steekt met kop en schouders boven de rest uit, alleen Sony staat in de buurt.
Sony is zoals gezegd te duur voor wat je krijgtt maar kijk eens naar de prijzen van een Toshiba! Een zeer redelijke laptop heb je al voor 800 euro. Ikzelf heb nu al 5 jaar een Toshiba en die wordt enórm intensief gebruikt. Hij kostte 400-500 euro meer dan een andere laptop met dezelfde specs maar dan heb je ook robuuste kwaliteit, stevigheid, mooi design en een beest van een machine.

Over een half jaar hoop ik een andere aan te schaffen en dat wordt da 100% zeker weer een Toshiba.
Voor mij is de keuze niet moeilijk: Met laptops ga ik voor het beste en sterkste spul.
Hoe bevalt die nieuwe baan bij de verkoop afdeling van Toshiba trouwens?

Nee ff gekheid op stokje... idd heb er wel veel goeds over gehoort.

Acer is zwaar k*tkwaliteit vind ik... Als je het een beetje indrukt kraakt hij van alle kanten...
Fujitsu-Siemens heeft kútservice... Vooral als je het van Mediamarkt koopt... Maat van mij had een system crash, ging naar de Mediamarkt; lui zeiden : kost 800(!!) euro om moederbord en nieuw geheugen erin te proppen. (systeem van 1.5 jaar oud, gewoon een PC)

Packard Bell is ook superknaak, heb zelf een tijdje bij dat bedrijf gewerkt als helpdesk... Verhalen die te ronde gaan, geloof je allemaal niet zo erg zijn ze! Mensen hebben gewoon hun notebooks nooit meer teruggekregen... Had een keer 5 van zulke mensen aan de lijn.

Ik ga over een tijdje ook een notebook kopen, dat wordt 100% zeker een Sony... En wel omdat Sony de beste schermen maakt, zwart is echt zwart en kleuren zijn véél helderder dan andere merken. Degelijkheid is echt relaxed... IBM vind ik net wat te serieus qua design... Toshiba vind ik te lomp, maar dat zijn kwalitatief ook goede notebooks.

En Dell dan?

Ah true, de kleuren van Sony zijn waanzinnig. Dat is één ding dat me opviel. Maar de Vayo's van toen waren gewoon té duur.

Big T zei:
Hoe bevalt die nieuwe baan bij de verkoop afdeling van Toshiba trouwens?

Nee ff gekheid op stokje... idd heb er wel veel goeds over gehoort.

Ik heb ook een toshiba van 740 euro:
1,4 1 MB cache Celeron proc
512 DDR2 667 MHz geheugen
ATI X200 Graphics
60 GB 5400 RPM hdd
w-lan / lan
15 inch XGA scherm
etc.

Vond de prijs toch behoorlijk scherp en de kwaliteit is tot nu toe super. Ik gebruik de laptop elke dag, sleep em elke dag mee naar school en hij heeft nog geen mankementje vertoont.

In tegenstelling tot de laptops van m'n klasgenoten:

twee mensen hebben een Asus laptop en hebben problemen het stroom: wanneer de accu bijna leeg is gaat ie ineens uit, geeft niet van te voren een melding aan.
Een van de twee mensen had 1400 euro betaalt voor zn laptop en heeft nog maar een 4200 RPM schijf in :rolleyes:

een aantal andere mensen bij mij in de klas hebben een acer en daar is t nog slechter mee gesteld:
schroefjes vallen er spontaan uit, gaan soms gewoon niet aan (moeten ed accu er even in en uit halen), bij een andere kerel zat de aansluiting van de stroom niet goed vast waardoor ie soms uitviel enz enz

Is natuurlijk een kleinschalige meting.. maar ik ben iig tevreden over m'n toshiba.

D. zei:

Opvallend genoeg hebben veel mensen van een aantal Informatica afdelingen hier op school veel Dell's en schijnbaar zijn ze er tevreden over. Maar ik heb op een of andere manier een lichte afkeur tegen dell :o

als je echt geld teveel hebt =>
http://tweakers.net/nieuws/42454/

1147276833.jpg

Deze schootcomputer beschikt over een tweetal GeForce Go 7900GS-kaarten, die uiteraard met een SLI-bruggetje aan elkaar geknoopt zijn. Het 17 inch grote scherm wordt met een resolutie van 1920 bij 1200 of 1440 bij 900 beeldpunten geleverd. Net als de grote broer, die 'mAlx' heet, is de M9700 voorzien van een AMD Turion 64 X2-chip, een nVidia nForce4-chipset en minimaal 512MB DDR in een dual-channelopstelling. De mAlx is trouwens niet alleen nog groter maar ook nog wat krachtiger: twee GeForce Go 7900 GTX SLI-kaarten moeten voor onovertroffen grafische pracht zorgen, en om die de ruimte te geven wordt de mAlx geleverd met een 19"-scherm met een resolutie van 1680 bij 1050 pixels.

Terug
Naar boven