AndroidHealthClinic

Dillema welk schema ik wil en ga gebruiken

Ranguh

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Beste Bb,

Karma punten voor de beste helpers!

Ik train sinds oktober 2013 en nu is het 7 maanden later en ben 8 kilo spier aangekomen. Niks mis mee maar eigenlijk deed ik altijd alles 2x per week. Nu heb ik denk ik aanleg op mijn borst en minder op mijn armen (Tricep wellicht ook minder getraind, ook mijn rug wil ik breder krijgen.

Ik wil alles 2x blijven doen het liefst en rug het liefst 3x in 6 dagen (altijd 1 dag rust liefst zondag) Mijn benen kan ik minimaal 6 weken niet trainen!)

Nu zeggen veel mensen veel te veel blabla maar ik ben als het goed is gezond en ben sinds de tijd van oktober en nu geen 1 keer niet geweest! ( Ik ga niet uit!) Ik Drink en rook niet! En ik doe ook niks kwa werk alleen school! ( ik slaap 8-9 uur per dag gemiddeld!! ) ( Ik heb een gezond voeding schema, geen snoep,koek,chips,ijs, frituur en andere rotzooi. ) Mijn supplementen zijn: Creatine voor training, bcaa tijdens whey met beetje dextrojuice erna voor t slapen kwark en opstaan verder multivit alles 100% en vis olie!

Ik wil 1 van deze schema's het liefst het zijn kleine aanpassingen vergeleken met elkaar maar wel belangrijk voor mij graag reactie's:

Ma - borst / bicep
Di - Schouders / abs
Wo - rug / tricep
Do borst / bicep
Vr Schouders / abs
Za rug / tricep
Zo rust

Alles 2x
----------------------------

Ma - rug / tricep
Di - schouders / abs
Wo - borst / bicep
Do - Schouders / rug
Vr borst / bicep / abs
Za rug tricep
Zo rust

rug 3x de rest 2x

-----------------------------

Ma rug / tricep
Di borst / bicep abs
Wo schouder abs
Do rug / bicep / tricep
Vr borst / schouder abs
Za rug bicep / tricep
Zo rust

Rug tricep bicep 3x schouder en borst 2x

-----------------------------------

Ma rug / tricep
Di schouder
Wo borst / bicep
Do schouder
Vr rug tricep
Za borst bicep
Zo rust

alles 2x

--------------------------------

Andere suggesties ook welkom. Ik durf niet minder dan 2x per week de spiergroepen te pakken. Ik ben dan denk ook bang dat ik minder ga trainen daardoor!!

Laatst bewerkt:
Je kan je benen 6 weken niet trainen? Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je na die 6 weken je benen ook gewoon 2x pw moet gaan trainen? Vind dit persoonlijk zware overkill, maar goed, zou alles 2x pw aanhouden en dan vooral kijken naar je indeling. Nu train je vaak dagen achter elkaar borst, schouder en tricep, wat echt zwaar is voor je triceps en schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan je benen 6 weken niet trainen? Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je na die 6 weken je benen ook gewoon 2x pw moet gaan trainen? Vind dit persoonlijk zware overkill, maar goed, zou alles 2x pw aanhouden en dan vooral kijken naar je indeling. Nu train je vaak dagen achter elkaar borst, schouder en tricep, wat echt zwaar is voor je triceps en schouders.

Voor welk schema kies jij dan? Want we staan er 4 en er staan er genoeg zonder borsgt achter elkaar.. Of hoe zou jij hem maken als ik alles 2x per week doe en dan even zonder benen. alles heeft 48 uur rust en als ik bicep borst doe en dag erna schouder dan voel ik dat niet..

Ik denk dat je beter voor een push/pull schema kunt gaan en dan later ook benen erbij uiteraard of dan veranderen push= schouders borst tricep pull= rug/bicep/rear delts dan kom je beter uit want je schema op deze manier lijkt me ook niet echt bevorderlijk met borst na tricep schouder na borst bicep na rug etc. Dan zou je bijv. ma push di pull rust herhaal rust herhaal etc lijkt mij beter maar wacht ook nog even op mening van anderen!

Ik denk dat je beter voor een push/pull schema kunt gaan en dan later ook benen erbij uiteraard of dan veranderen push= schouders borst tricep pull= rug/bicep/rear delts dan kom je beter uit want je schema op deze manier lijkt me ook niet echt bevorderlijk met borst na tricep schouder na borst bicep na rug etc. Dan zou je bijv. ma push di pull rust herhaal rust herhaal etc lijkt mij beter maar wacht ook nog even op mening van anderen!

Dan pak ik dus 2x rug en 2x borst in de week... Dat is dan als nog te weinig kwa rug?

Dan pak ik dus 2x rug en 2x borst in de week... Dat is dan als nog te weinig kwa rug?

Ben het hier eens met Assie.

Met een pull/push schema heb je aardig wat volume te pakken op je rug, waardoor 3x p/w een overkill zal worden, waarschijnlijk.
Minstens 2 dagen rust zul je wel nodig hebben wanneer je op 8+ werksetjes uit komt op je rug (3 oefeningen 3 sets bv). Bij een fullbody zou 3x p/w kunnen, maar als je daar dan meer focus legt op je rug t.o.v andere spiergroepen, zal 1 dag rust krap worden voor het herstel van je rug.
Gewoon geduld hebben, 2x p/w is voldoende.

Doe je al aan progressive overload?

Ben het hier eens met Assie.

Met een pull/push schema heb je aardig wat volume te pakken op je rug, waardoor 3x p/w een overkill zal worden, waarschijnlijk.
Minstens 2 dagen rust zul je wel nodig hebben wanneer je op 8+ werksetjes uit komt op je rug (3 oefeningen 3 sets bv). Bij een fullbody zou 3x p/w kunnen, maar als je daar dan meer focus legt op je rug t.o.v andere spiergroepen, zal 1 dag rust krap worden voor het herstel van je rug.
Gewoon geduld hebben, 2x p/w is voldoende.

Doe je al aan progressive overload?

Ik vind full body sowieso niks. Pull/push is een idee om totaal 4x per week te doen dus rug voor en achterkant 2x. Ik doe rug groep 6 verschillende oefeningen borst meestal 5 schouder 5/6 en bicep tricep 2/3

Mr dit schema :

Ma : rug / tricep
Di : Borst bicep
Wo Schouder
Do rug / tricep
Vr borst / bicep
Za schouder

Dit kan ook toch? dan doe ik alles 2x per week..

Borst pak je 80% borst en 20% tricep dus tricep zal niet worden overbelast? De schouder heeft rust op zo en ma.

Wat is progessieve overload?

Als ik pull,push doe.. Kan het ma/di dan wo niet do vr, zat niet zo ma, di niet woens dond, vr niet za zo...... enz enz

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je minder aanleg hebt op de armen, dan moet je die dus wel wat vaker trainen dan je nu wilt gaan doen, anders groeien ze niet

Je zegt dat je minder aanleg hebt op de armen, dan moet je die dus wel wat vaker trainen dan je nu wilt gaan doen, anders groeien ze niet

Wat?...................

Met dat schema gebruikt hij triceps 6 dage niet in de wek, en jij raad hem aan vaker armen te trainen?

Ma : rug / tricep
Di : Borst bicep
Wo Schouder
Do rug / tricep
Vr borst / bicep
Za schouder

Dit kan ook toch? dan doe ik alles 2x per week..

Nee.
Bij rug pak je bicep mee, dus een dag erna meteen bicep is niet optimaal.
Bij borst pak je tricep mee, dus schouders een dag erna is niet optimaal.
Met schouder pak je tricep mee, dus triceps een dag erna is niet optimaal.
En borst na tricep vervolgens is ook niet optimaal.

Doe maar gewoon een push/pull van 4x p/w waarbij je rust op de woensdag en weekenden.

Nee.
Bij rug pak je bicep mee, dus een dag erna meteen bicep is niet optimaal.
Bij borst pak je tricep mee, dus schouders een dag erna is niet optimaal.
Met schouder pak je tricep mee, dus triceps een dag erna is niet optimaal.
En borst na tricep vervolgens is ook niet optimaal.

Doe maar gewoon een push/pull van 4x p/w waarbij je rust op de woensdag en weekenden.

Dit vind ik niet logisch: als ik mijn rug train dan heb ik de dag erna geen last van mijn bicep als ik mijn tricep train en de dag erna borst heb ik geen last van mijn tricep. Als ik mijn schouder train en de dag erna borst heb ik soms last van me schouder vandaar ook ma rug di borst en wo schouder. Maar met schouder training voel ik echt nooit me tricep ik weet niet wat voor poesjes hier soms zitten?

Ik ga dit toch proberen 6 weken drna pak ik jou schema voor 6 weken. Kijken wat beter is

Bedankt!

Ik wist er wel een andere benaming voor. Weet echt wel wat het is ondertussen. Gewoon je reps/oefeningen/trainingen veranderen.

---------- Toegevoegd om 10:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:03 ----------

Wat vinden jullie van dit dan?

Ma rug/bicep
Di borst tricep
Wo schouders abs
Do rust
Vr rug bicep
Do borst tricep
Zo schouders abs
Ma rust
etc

Dit vind ik niet logisch: als ik mijn rug train dan heb ik de dag erna geen last van mijn bicep als ik mijn tricep train en de dag erna borst heb ik geen last van mijn tricep. Als ik mijn schouder train en de dag erna borst heb ik soms last van me schouder vandaar ook ma rug di borst en wo schouder. Maar met schouder training voel ik echt nooit me tricep ik weet niet wat voor poesjes hier soms zitten?

Ik ga dit toch proberen 6 weken drna pak ik jou schema voor 6 weken. Kijken wat beter is

Bedankt!

Dan zou ik me toch maar eens gaan inlezen over artikelen.
Je hoeft geen spierpijn/last te hebben van iets om het niet opnieuw aan te kunnen spreken, geen last is geen teken dat je spieren al hersteld zijn. Er is sowieso minstens 1 dag herstel nodig, soms 2 of 3, dit ligt aan hoeveel je ze aanspreekt. Biceps bij je rug spreek je vrij weinig aan, maar alsnog zou ik 1 dag herstel plannen.

Oh en progressive overload is dat je steeds zwaarder gaat, als je dat niet toepast is dat misschien de reden waarom je nooit last hebt omdat je spieren gewend zijn aan het gewicht.
Als je steeds zwaarder blijft gaan met flink wat volume, dan ga je het wel merken.

Doe wat je wil verder, i'm out.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Ik wist er wel een andere benaming voor. Weet echt wel wat het is ondertussen. Gewoon je reps/oefeningen/trainingen veranderen.

Nee, gewoon nee..

Dan zou ik me toch maar eens gaan inlezen over artikelen.
Je hoeft geen spierpijn/last te hebben van iets om het niet opnieuw aan te kunnen spreken, geen last is geen teken dat je spieren al hersteld zijn. Er is sowieso minstens 1 dag herstel nodig, soms 2 of 3, dit ligt aan hoeveel je ze aanspreekt. Biceps bij je rug spreek je vrij weinig aan, maar alsnog zou ik 1 dag herstel plannen.

Oh en progressive overload is dat je steeds zwaarder gaat, als je dat niet toepast is dat misschien de reden waarom je nooit last hebt omdat je spieren gewend zijn aan het gewicht.
Als je steeds zwaarder blijft gaan met flink wat volume, dan ga je het wel merken.

Doe wat je wil verder, i'm out.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Nee, gewoon nee..

Owned. haha ;p

zucht

Gebruik 'constant tension' voor je armen, dus geen dagen overslaan

"Ik vraag raad maar doe toch wat ik zelf wil want ik weet alles beter"-topic #5729472

Terug
Naar boven