MuscleMeat

Dillema: what to do?

Xrp

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
1.640
Geachte DBB leden!

Ik lees ondertussen al een flinke tijd mee, sindskort ook geregisteerd en al, maar echt posten heb ik nooit gedaan. Wel aanzienlijk wat tijd in het lezen gestoken,hehe!

Ik zal me ook maar even netjes voorstellen: Mijn naam is Dennis, 23 jaar oud, ben 183 cm bij momenteel 72 kg! Werkzaam als WTB monteur op een raffinaderij.

Vanaf 17 jarige leeftijd wel getraind, nooit echt super serieus ofzo, maar het afgelopen jaar toch wel serieus bezig gegaan!

Stats:

Begin: (Aug 08)

Bf: 21. %
Gewicht: 85 kg
Vvm: dunno (kan het wel opzoeken, maar veel minder dan nu).

Momenteel: (1-6-09)

Bf: 12.2%
gewicht: 72.7 kg
vetvrije massa: 63.8 kg

Nu komt mijn vraag! Kan best tevreden zijn met de progessie die ik geboekt heb.. MAAR: ik zou toch graag een kilo of 5 minimaal aan willen komen (uiteraard spiermassa d0h). Maar daarintegen zou ik ook nog iets droger willen worden.. (bf van 10%+-)

Is dit mogelijk om dit samen te bereiken? Momenteel ben ik aan het cleanbulken.. Maar ben toch bang dat ik mijn bf niet echt lager krijg.. (en verder cutten vond ik ook 'tricky' aangezien ik nog maar 72 kg weeg..

Ben erg nieuwsgierig hoe jullie hier over denken! Train z'n 5x per week, waarvan 2x FB (ga weer split trainen (en 3x cardio). Cardio doe ik circa 30 min..

Qua eten:

06: 30: 2 boterhammen met kip/kalkoen
07: 30: Whey shake (iso 100)

09: 00: Verschillend, (ene dag eieren zonder eigeel, andere dag yoghurt met musli)

11: 00: Appel & banaan.

12: 00: 4 boterhammen met kip/kalkoen

15.00: 2 boterhammen met kip/kalkoen of pindakaas

16.00: 1 banaan:

Dan mijn workout.

17: 30 Whey Shake.

18: 00: Avond eten: altijd groeten/vlees o.a

20: 00: 2 boterhammen met stroop/pindakaas of kip

21: 00: 500 gram kwark..

Dit is van een doorsnee dag zeg maar.. eet regelmatig ook tonijn op brood, of makreel. Tevens ook amandellen/walnoten etc..

Tips/op of aanmerkingen zijn welkom!

Vriendelijk dank voor jullie tijd jongens!

Eerst spiermassa aanzetten. Maar niet na al 5kg aangekomen te zijn cutten.. Zo blijf je een licht mannetje..

heb je geen recente foto?

iig 12% vind Ik een net percentage, ook mooi nu met de zomer.
ik zou gewoon verder gaan met clean bulken, dus wel op je eten letten en geen troep eten, zodat je gewoon rond de 12/13 procent blijft.

anders zou t toch zonde zijn van al t werk om t eraf te krijgen.
Overigens zou ik niet teveel cardio doen in de bulk fases.

• Topic Starter Topic Starter
Eerst spiermassa aanzetten. Maar niet na al 5kg aangekomen te zijn cutten.. Zo blijf je een licht mannetje..

Aan wat voor verloop moet ik denken met gewicht gainen? ik zit nu ongeveer 3 weken aan dit schema, en heb er nog geen kilo bij...

heb je geen recente foto?

iig 12% vind Ik een net percentage, ook mooi nu met de zomer.
ik zou gewoon verder gaan met clean bulken, dus wel op je eten letten en geen troep eten, zodat je gewoon rond de 12/13 procent blijft.

anders zou t toch zonde zijn van al t werk om t eraf te krijgen.
Overigens zou ik niet teveel cardio doen in de bulk fases.

Ik kan uiteraard wel even foto's maken!

Thanks voor jullie reacties in ieder geval!

Misschien is de cardio dan de reden dat ik er geen gewicht bijkrijg?

• Topic Starter Topic Starter
Om er nog even wat dieper op in te gaan,

Uiteraard sta je het liefst zo droog mogelijk voordat je gaat bulken.. ik zou het liefst rond de 10% gaan zitten qua BF. Maar ik ben echt bang dat mijn gewicht dan nog lager uit gaan vallen.... Vooral mijn borst zou ik wat lijnen in willen zien (terwijl het wel allemaal goed aanvoelt enzo). Ik denk dat veel mensen met dit probleem zitten, maar blijkbaar ben ik er 1 die blijft tobben wat nu wijs is :P

Is het trouwens nog wijs om Bv een fatburnertje te pakken ism cleanbulk ofzo? of gaat dit ook niet werken? is het gewoon het 1 of het ander, hehe.

Thanks voor jullie hulp jongens! wordt gewaardeerd!

Om er nog even wat dieper op in te gaan,

Uiteraard sta je het liefst zo droog mogelijk voordat je gaat bulken.. ik zou het liefst rond de 10% gaan zitten qua BF. Maar ik ben echt bang dat mijn gewicht dan nog lager uit gaan vallen.... Vooral mijn borst zou ik wat lijnen in willen zien (terwijl het wel allemaal goed aanvoelt enzo). Ik denk dat veel mensen met dit probleem zitten, maar blijkbaar ben ik er 1 die blijft tobben wat nu wijs is :P

Is het trouwens nog wijs om Bv een fatburnertje te pakken ism cleanbulk ofzo? of gaat dit ook niet werken? is het gewoon het 1 of het ander, hehe.

Thanks voor jullie hulp jongens! wordt gewaardeerd!

Naarmate je BF zakt word t wel steeds moeilijker om je BF nog meer te laten zakken, dus ik denk dat je op dit moment inderdaad moet denken aan of volop clean bulken(en de 12 % voor lief nemen, bedenk ook: voor je t weet loopt iedereen weer met dikke winterjassen buiten) of volop cutten( ook prima maar t zal weer meer tijd in beslag nemen ,omdat je de 10 % wil bereiken, hierdoor moet je nogwel een paar maanden doorcutten en zit je als je eenmaal op of onder de 10% zit straks rond de volgende zomer in de bulk en zal je bf toch weer enkele procenten stijgen. )

Beide doen schiet niet op denk ik.

Als je aan de ene kant namelijk meer Kcal gaat eten (geen vette troep uiteraard om zo gezond en met zo min mogelijk vet aan te komen) en aan de andere kant weer gaat cardioen en fat burners gaat gebruiken dan verbrand je de kcal die je naar binnen hebt gewerkt om te groeien,en fat burners zullen op zichzelf, als je boven je onderhoud eet weinig effect hebben lijkt mij.

vrij oud artikel, maar wel waar en goed uitgelegd.
Het is inderdaad zo dat je lichaam op een bepaald punmt gewoon niet groter zal worden (zonder as enz) qua spiermassa. En wanneeer je dat punt bereikt dat verschilt per persoon.

en daarnaast moet je voor jezelf ook bepalen wat je wil, als je lichaam op zijn max zit, ben je dan bereid as te nemen, er veelal bulked up uit te zien en rond de wedstrijden lean te worden, of ga je bv gewoon bulken en maakt t je nix uit dat je nog wel groter word maar alleen met vet massa.

als je dat laatste niet wil en je heb de max bereikt en je wil geen pro bb worden dan kan je t beste gewoon goed cutten naar je gewenste vet percentage en daarna je muscles gewoon netjes onderhouden ,en misschien wel niet huge zijn ( tenzij je fikse aanleg heb) maar toch een hele jaar door good looking body hebben.

ben je nog niet op je max dan lekker CLEAN bulken

Ik denk dat je met bulken gewoon moet vasthouden aan max 500 kcal boven onderhoud, maar dan wel met gezomd voedsel en nog steeds 1 a 2 junkmeals per week aanhouden ipv 2 per dag.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven