AndroidHealthClinic

Direct na training

Ruud

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ben vandaag begonnen met na m'n training creatine (gemend met druivensap)samen met een banaan en een lepel honing te eten en een kwartiertje erna whey met water

Een uurtje verder eet ik dan een goed gevulde maaltijd

Doe ik hier goed aan of ben ik nu totaal verkeerd bezig?

nee man gek, helemaal verkeerd, robin lol!!

EERST de WHEY + dextrose + honing + creatine ( PWS)

Half uur later de Koolhydraat houdende BANAAN :coolnana:

na de training heb je juist snelle eiwitten nodig, en die koolhydraten later. Als je beide neemt, heb je trage eiwitten, en dan zou je net zo goed een bak kwark kunnen knallen :roflol:

Laatst bewerkt:
Half uur later kan je die banaan wel weglaten dan. Beter een stevige maaltijd eten dan.

ik dacht dat je de eiwitten een klein half uurtje na de training moest nemen?
en als er dextrose bij zit gaat die banaan de eiwitopname toch niet afremmen,?

nasty^PhysIc zei:
nee man gek, helemaal verkeerd, robin lol!!

EERST de WHEY + dextrose + honing + creatine ( PWS)

Half uur later de Koolhydraat houdende BANAAN :coolnana:

na de training heb je juist snelle eiwitten nodig, en die koolhydraten later. Als je beide neemt, heb je trage eiwitten, en dan zou je net zo goed een bak kwark kunnen knallen :roflol:
Trouwens, dat is niet helemaal verkeerd , dat is gewoon een andere manier ;)

Robin85 zei:
ik dacht dat je de eiwitten een klein half uurtje na de training moest nemen?
en als er dextrose bij zit gaat die banaan de eiwitopname toch niet afremmen,?

Er zijn mensen die het zo doen ja,

echt wel verkeerd. jonge wat heb je nou aan koolhydraten direct na de training. je kan dan toch beter, gewoon Dextrose met WHey nemen

Ja, die banaan zou ik ook niet eten na de training. ik zei gewoon dat er wel mensen zijn die het doen ;)

Momenteel doe ik het zo: 10 minuten voor einde training AA drank ,10 minuten na de training gewoon whey shake

daarvoor deed ik het zo: 10 minuten na de training: whey + dextrose + crea

??? Je haalt in één keer mn methode onderuit die ik al een jaar lang toepas (ook gelezen hier trouwens)...
Ik dacht altijd.. eerst snelle koolhydraten (dextrose of banaan).. om de zogenaamde sluizen open te zetten, zodat na een half uur de whey goed opgenomen kan worden... hmmmm

nasty^PhysIc zei:
echt wel verkeerd. jonge wat heb je nou aan koolhydraten direct na de training. je kan dan toch beter, gewoon Dextrose met WHey nemen

En dextrose zijn geen koolhydraten? Doel van een banaan en dextrose na de training is in principe hetzelfde ( beide suikers).
Ook kan je ze allebei weglaten en voor complexe carbs gaan. Is maar net de keuze die je maakt.

Grijpwijk zei:
En dextrose zijn geen koolhydraten? Doel van een banaan en dextrose na de training is in principe hetzelfde ( beide suikers).
Ook kan je ze allebei weglaten en voor complexe carbs gaan. Is maar net de keuze die je maakt.

dus een whey shake met Brinta zou ook goed zijn?

Eiwitten zijn in mijn ogen niet echt van belang direct na de training, zo lang je voor het trainen al een eiwitrijke maaltijd hebt genutigd zijn er aminozuren beschikbaar zodra het lichaam tijdens en na de training daar om vraagt.

Is goed zo, ik zou alleen ook een deel van de creatine een half uurtje vóór je training nemen.

Groet

Banaan voor de training whey dextrose erna.

Ik zie dat hier de meningen verschillen,
de ene helft zegt "direct na de training aanvullen van eiwitten heeft prioriteit"
de andere helft; "direct na de training glycogeendepots (snelle koolhydraten) aanvullen heeft prioriteit"

Mijn mening; tijdens je training trek je je glycogeendepots leeg, direct na de training is je lichaam met name bezig met het bijvullen van deze depots, en direct eiwitten na de training een beetje onzin, want je lichaam is in eerste instantie helemaal nog niet bezig met spieropbouw.

ik heb ff een reactie gezet in andere topic, lees die ook ff door want het gaat over hetzelfde.

[Link niet meer beschikbaar]

ciao, Lorenzo

Loo zei:
Ik zie dat hier de meningen verschillen,
de ene helft zegt "direct na de training aanvullen van eiwitten heeft prioriteit"
de andere helft; "direct na de training glycogeendepots (snelle koolhydraten) aanvullen heeft prioriteit"

Mijn mening; tijdens je training trek je je glycogeendepots leeg, direct na de training is je lichaam met name bezig met het bijvullen van deze depots, en direct eiwitten na de training een beetje onzin, want je lichaam is in eerste instantie helemaal nog niet bezig met spieropbouw.

ik heb ff een reactie gezet in andere topic, lees die ook ff door want het gaat over hetzelfde.

[Link niet meer beschikbaar]

ciao, Lorenzo
Na je training schreeuwen je spieren om eiwitten, daarom is het ook aanbevolen direct na de KT een shake met dextrose te nemen (niet in de cut). Met het voordeel van de dextrose dat dit snelle KH's zijn, dus de eiwitten sneller in het bloed brengen.

Centaur zei:
Na je training schreeuwen je spieren om eiwitten, daarom is het ook aanbevolen direct na de KT een shake met dextrose te nemen (niet in de cut). Met het voordeel van de dextrose dat dit snelle KH's zijn, dus de eiwitten sneller in het bloed brengen.
Waarom zou je geen dextrose in de cut nemen?
Zolang je op je kcal gebruik let is hier imo niks mis mee.
Het is nu eenmaal een goede combi.

Hoezo dan?

Toch zijn er diverse artikelen die onderbouwen dat je spieren direct na de training helemaal geen eiwitten nodig hebben ??? eerst glycogeendepots aanvullen met snelle koolhydraten, niet met eiwitten .....

Ik begrijp dat mensen direct na de training eiwitten nemen omdat de opname-capaciteit in deze tijd veel hoger is.Dat is wel heel handig, maar waarom zou je eiwitten nemen als dit helemaal geen prioriteit heeft?

Terug
Naar boven