AndroidHealthClinic

District 9!

Je begrijpt er niks van!!!!!!!!! Geef hem een 8!!!!! Hij hoort een 8 te krijgen!!!! Dat geeft iedereen hem!!!!!!!
Goed dat we CitizenDildo nog hebben, die ons met zijn ongekende filmkennis kon waarschuwen door een veel correcte score en review te posten.

Goed dat we CitizenDildo nog hebben, die ons met zijn ongekende filmkennis kon waarschuwen door een veel correcte score en review te posten.

Ik hecht iig meer waarde aan reviews van gasten die het oneens durven te zijn met die IMDB pauperlijst. Er zijn hier helaas teveel gasten die aan zichzelf gaan twijfelen als de score die zij aan een film zouden geven niet overeen komt met wat er op IMDB staat. Het is ok om je eigen mening te hebben over films.. hoeveel mensen er anders over denken is niet relevant.

Er is een verschil tussen conformisme en realisme :)

2/10 vs +8,5/10 zie ik als onrealistisch. Zeker als je weet welke bagger er allemaal hoger scoort en dus beter zou zijn dan dit. Ik ga dadelijk kijken!

Voor de mensen die nieuwsgroepen gebruiken:

District 9 (2009)R5

Weer een hele mooie R5 Met dank aan iedereen die er aan heeft meegewerkt.

Movie..............: District 9 (2009)
genre..............: Science-Fiction
Source.............: R5 Dvdr ELEKTRI4KA
Format.............: DVDR
runtime............: 112 min.
Menu...............: Yes Edited en helemaal vertaald
Video..............: @6 passes cce
Audio..............: Eng: DD 2.0
Subtitles..........: Vertaald door Daboy & Tokke, Met dank aan U.C.R voor de timings
Controle...........: Tokke / Daboy
Bewerking+Resync...: Tokke

NZB: [Link niet meer beschikbaar]

Een R5 dus, zijn altijd van zeer goede kwaliteit, meestal tegen retail aan.

Lastig te beoordelen film, het scenario op zich is geniaal, en de uitwerking er van mag er ook wezen (mooie effecten, duister sfeertje wat me doet me wat denken aan die jaren '70, '80 apocalytische horror en SFI films) maar waarom weer van die kartonnen personages zonder enige diepte :(.

7/10

Lastig te beoordelen film, het scenario op zich is geniaal, en de uitwerking er van mag er ook wezen (mooie effecten, duister sfeertje wat me doet me wat denken aan die jaren '70, '80 apocalytische horror en SFI films) maar waarom weer van die kartonnen personages zonder enige diepte :(.

7/10

Een 7 zoals ik zei! :)

Hoezo kartonnen personages?
Ze vertellen toch in het begin over hem en je ziet hem ook veranderen naar iemand die hopeloos is.
Zeker met de documentaire sT in het begin en einde..
Geeft een soort realistische waargebeurde touch.

Ze vertellen toch in het begin over hem en je ziet hem ook veranderen naar iemand die hopeloos is.

Ik heb het niet per se over het hoofdpersonage :), die bounty killers zijn gewoon wat over the top.

8.6 op imdb? Iedereen is ****ing gestoord. Ik hou van Sci-Fi films maar wat een enorme troep is dit. Dat hele docu idee erachter irriteerde me mateloos, zonder intro word je die visuele teringzooi in gejankt en vervolgens voor 1 uur en 44 minuten word je visueel verkracht door de onprofessionaliteit en belachelijke bullshit die zich gaandeweg steeds erger ontwikkeld.

Ik word nog liever verkracht door elke inwoner van namibie dan deze film nog een keer te moeten zien.

2/10

Transformers lijkt me meer iets voor jou

Gisteren gezien, vond hem tegenvallen en viel zelf in slaap af en toe

ga hem straks ff kijken.. ben benieuwd

Lijkt me een vette film, binnenkort maar even een bezoekje aan de bios brengen. Of aan TPB :p

perfecte DVDrip van Maxspeed gereleased :eek:

[Link niet meer beschikbaar]

Morgen maar eens kijken, heb de retail of R5 binnen weet niet precies meer:D

mijn mening

Het hoofdpersonage (het enige personage dat iets of wat uit de doeken wordt gedaan) is best goed gedaan. Maar verder? Die vader? Die ene dude uit het leger die de leiding heeft van zo'n squad? Zijn vrouw? Allemaal personages die er voor de lol lijken bij te lopen en bovendien een erg typisch rolletje spelen, waardoor het net zo gaat opvallen. Meer diepgang in bijvoorbeeld de persoonlijke drijfveren van zowel de vader als die legerkerel hadden mij veel meer doen meeleven met de personages.

Persoonlijk kon de documentairesT mij niet bekoren, daarvoor vond ik de SF te typisch (klassiek alienschip, aliens zijn een soort gemuteerde insecten, ... allemaal zaken waarbij men wel wat meer "out of the box" mocht denken en die veel meer zouden bedragen aan een realistisch gevoel ipv zo'n documentairesT die je uit het ritme van de film haalt (of in het begin nogal stroef op gang doet komen).

Mooie visuele effecten en een origineel verhaal met een degelijke hoofdrolspeler maar daarmee alleen maak je geen topfilm. Aardige hype deze film.

Lijkt me een goede film! Binnenkort maar eens in de bioscoop kijken denk ik.. Zo kijk ik ook wel uit naar de film '2012'. Trailers zijn er wel interessant uit!

http://forum.dutchbodybuilding.com/...d-review-topic-27968-post4153114/#post4153114

Cast en deels regie zijn idd de 'zwakke' punten, maar verder een prima film. Eens wat anders dan de standaard cliché Hollywood crap, maar doordoor wellicht ook minder aantrekkelijk voor de meer 'eenvoudige' kijker.

Deze film heeft ook zijn clichés, ze vallen alleen minder op door die paar vernieuwingen. Afwijken van de norm vind ik wat zwaar uitgedrukt, alsof het bijna gewaagd is om met een totaal ander alienverhaaltje af te komen. Het standaardverhaaltje kan je tenslotte niet blijven uitmelken.

De 'eenvoudige' kijker heeft niet eens door dat dit een film is die een andere aanpak gebruikt vrees ik. :p Die vindt het al leuk dat er gevochten en geschoten wordt en dat er wat fraaie effectjes tussen zitten.

Deze film heeft ook zijn clichés, ze vallen alleen minder op door die paar vernieuwingen. Afwijken van de norm vind ik wat zwaar uitgedrukt, alsof het bijna gewaagd is om met een totaal ander alienverhaaltje af te komen. Het standaardverhaaltje kan je tenslotte niet blijven uitmelken.

De 'eenvoudige' kijker heeft niet eens door dat dit een film is die een andere aanpak gebruikt vrees ik. :p Die vindt het al leuk dat er gevochten en geschoten wordt en dat er wat fraaie effectjes tussen zitten.
Ik heb ook niet gezegd dat er geen enkele cliché in zit. Er wordt echter wel op zeer veel punten afgeweken van de norm en wat we tot nu toe aan alienfilms gezien hebben.

Dit is een poging om een meer realistische voorstelling te maken van een contact tussen aliens en de mensheid op aarde, en dit is toch wel een zeer vernieuwende factor die nooit eerder gedaan is geweest. Dat is meer dan zomaar een ander plot, dat kan je gerust vernieuwend noemen vind ik.

Wat me trouwens wel wat irriteerde is het zenuwachtige en rommelige aan bepaalde beelden en interviews, vooral in begin en op het einde vind ik dit echt erover. Beste stuk is eigenlijk alles tussen het begin en het einde.

• Like
Waarderingen: BoTo
Desondanks blijf ik het idee tof vinden maar de uitwerking erg poep en ik kan totaal niet inleven in de karakters.

Moeilijk om hier iets over te zeggen.
Als je van de ene kant bekijkt is het eigenlijk een geniale film. Het verhaal is eigenlijk super goed.
Maar voor een avondje dom wegkijken is deze film echt ruk. Kijk ik net zo lief een transporter bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven