XXL Nutrition

Doe ik het goed? (Voeding/macro's)

LAtol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
60kg
Vetpercentage
15%
Hoi,

Ik woog aug-2012 bijna 96kg met een vp van 30%
Ik ben gaan afvallen, dit ging erg snel. Ik woog mid-januari 2013 66kg met een vp van 16%
Ik weeg nu 60kg ongeveer met een vp 14-15%.
Ben 17 jaar en 176cm.

Ik ben eigenlijk een jaar lang doorgegaan met "diëten", erg slecht, te weinig kcal etc. Kwam voornamelijk doordat ik "bang" was om terug te vallen op mijn oude gewicht.

Ik ben nu weer meer aan het eten, en wou even vragen of ik dit goed/niet te snel doe.
Ik eet over het algemeen normaal, alleen kies ik ervoor 's avonds meer te eten, voornamelijk aardappelen dus stampotten etc, en pasta's, dus penne en spaghetti at/eet ik veel.

Mijn macro's waren iets van 180kh/60ei/30vet.
alhoewel ik toen ook al veel pasta at en aardappelen etc.
Al bleef het meestal bij 1200-1400 kcal.

Mijn macro's nu (+/- 1,5 week) 200-250kh/90-110ei/45v
Ik kom gemiddeld uit op 1400-1900 kcal.

Ik eet veel khy omdat ik merk dat ik er niet van bijkom, tot op bepaalde hoogte natuurlijk. En omdat ik gewoon een fan ben van pasta en stampotten etc :)
en omdat ik het lastig vind om 100+ eiwitten te eten, tenminste wel zonder shakes etc.

Mijn vraag is, eet ik niet te veel khy? en is het OK dat ik dit voornamelijk bij de avond maaltijd doe?
En als de macro's nu niet goed zijn, wat is dan een goede richtlijn?
(Ik merk dat ik wel gevoelig ben voor suikers, dus die probeer ik ook zo veel mogelijk te vermijden.)

Alvast Bedankt!

PS: voor de gene die geïnteresseerd zijn, dit is wat ik gegeten heb afgelopen 1,5 week, 95% accuraat:
[Link niet meer beschikbaar]

bereken je onderhoud, je eet veeeeeeel te weinig, zorg voor 2-2,5g eiwit per kg lichaamsgewicht, MINSTENS 1g vet per kg lichaamsgewicht en de rest vul je op kh's, je probeert te bulken op 1400kcal.. srs..? das zelfs te weinig voor een anorexia-patiënt. Not even joking.

• Topic Starter Topic Starter
bereken je onderhoud, je eet veeeeeeel te weinig, zorg voor 2-2,5g eiwit per kg lichaamsgewicht, MINSTENS 1g vet per kg lichaamsgewicht en de rest vul je op kh's, je probeert te bulken op 1400kcal.. srs..? das zelfs te weinig voor een anorexia-patiënt. Not even joking.

Oké begrepen xD
Maar ik wil onderhouden, maar wel weer gezond gaan eten dus meer.

Oké begrepen xD
Maar ik wil onderhouden, maar wel weer gezond gaan eten dus meer.

zeker dat je wil onderhouden? je zit op 60kg bij 1m76, das wel heel erg mager he? Persoonlijk zou ik gaan bulken en hard gaan trainen, het ziet ernaar uit dat je nu 'skinny fat' bent. Maar goed je onderhoud ligt ongeveer op 2500kcal gaande van een 1,55 activiteisfactor.

• Topic Starter Topic Starter
zeker dat je wil onderhouden? je zit op 60kg bij 1m76, das wel heel erg mager he? Persoonlijk zou ik gaan bulken en hard gaan trainen, het ziet ernaar uit dat je nu 'skinny fat' bent. Maar goed je onderhoud ligt ongeveer op 2500kcal gaande van een 1,55 activiteisfactor.

Oké bedankt. Hier word ik wel wat wijzer van haha.
ATM train ik niet zo veel ivm blessure door motorcross.
Ik ga wel beginnen met dumbells thuis te trainen.
Over dat skinny fat verhaal, dat is niet zo, want ik wil gewoon weer goed gezond gaan eten. De reden dat ik te weinig at was niet vet zijn. ATM heb ik alleen een beetje vel over van het afvallen maar dat valt eigenlijk wel mee.

Dus 60g vet (20g verz max?)
120-140g eiwit
200-250g khy
Ongeveer 2000 kcal

En dat gewoon op een rust dag dus geen training oid?

Thanks

Oké bedankt. Hier word ik wel wat wijzer van haha.
ATM train ik niet zo veel ivm blessure door motorcross.
Ik ga wel beginnen met dumbells thuis te trainen.
Over dat skinny fat verhaal, dat is niet zo, want ik wil gewoon weer goed gezond gaan eten. De reden dat ik te weinig at was niet vet zijn. ATM heb ik alleen een beetje vel over van het afvallen maar dat valt eigenlijk wel mee.

Dus 60g vet (20g verz max?)
120-140g eiwit
200-250g khy
Ongeveer 2000 kcal

En dat gewoon op een rust dag dus geen training oid?

Thanks

je onderhoud is 2300 in dat geval, meer eten dus! over dat verzadigd vet verhaal.. verzadigd vet is niet slecht voor je, integendeel, het verhoogt je testosteron, zet zeker dingen als zuivel in je schema (en dan niet magere zuivel) je mag best wat hoger gaan in vetten, fat doesn't make you fat.

Terug
Naar boven