MuscleMeat

dollars

via moneybookers kun je ook cc kaart aanvragen. Weet niet hoe het precies werkt moet je anders eens kijken op moneybookers.com

Zelfde kosten als je hier geld opneemt met een cc, pinnen is een ander verhaal. Geld opnemen met een CC kost hoe dan ook geld.

Het kost geen geld, in Florida in ieder geval niet. Heb nog alle afschriften hier, geen extra kosten in rekening gebracht.

Het kost geen geld, in Florida in ieder geval niet. Heb nog alle afschriften hier, geen extra kosten in rekening gebracht.

Bij een ATM opgenomen? Dat je geen fee ziet betekent niet dat er geen fee berekend wordt. Banken gooien er gewoon een opslag tegenaan bovenop de wisselkoers en je betaalt hoe dan ook extra bij geldopname via een CC.

Afhankelijk van de bank die de CC heeft uitgegeven kan dat aardig oplopen :

http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/geld_opnemen.html

ABN Amro rekent dus al minimaal € 4,50 + 1,95% koersopslag.

Volgens mij kost het pinnen in Amerika je telkens een paar euro extra. Staat ook wel op het beeldscherm van de ATM aangegeven als je gaat pinnen.

@ TS, wanneer en hoelang ga je naar New York?
New York is :bow2:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Volgens mij kost het pinnen in Amerika je telkens een paar euro extra. Staat ook wel op het beeldscherm van de ATM aangegeven als je gaat pinnen.

@ TS, wanneer en hoelang ga je naar New York?
New York is :bow2:

Ging ik maar naar NY, maar het is mijn zus :(
Ik ben wel van plan het ooit eens zelf te doen, meteen voor 2 weekjes ofzo.
Een citytrip is mij te kort.

Wel ja gelijk maar 2 weken, ga maar alvast sparen dan. Dure stad qua hotels als je niet in een vlooienbunker wil slapen.

Ging ik maar naar NY, maar het is mijn zus :(
Ik ben wel van plan het ooit eens zelf te doen, meteen voor 2 weekjes ofzo.
Een citytrip is mij te kort.

Ben er zelf in december 2009 een week geweest maar dat vond ik zelf te kort. Er is zoveel te zien. Ik ga heel zeker weer een keertje.

Wel ja gelijk maar 2 weken, ga maar alvast sparen dan. Dure stad qua hotels als je niet in een vlooienbunker wil slapen.

+1

Dat gaat je inderdaad veel geld kosten als je 2 weken wilt

Het is sowieso wel goedkoper dan 2 x 1 weekje te gaan.
Ik zie nog wel natuurlijk. Ben het pas van plan over 3 jaar en als 2 weken niet lukt dan toch zeker 1 week.

Dat is waar El Smurfo maar 1 week loopt al aardig in de papieren. Maar tegelijkertijd, een stad als Londen is niet goedkoper qua verblijf, alleen is de reis er naar toe wel goedkoper.

Ben er 6 jaar terug geweest en zou ook nog wel een keer terug willen gaan, 1 van de meest interessante steden om te bezoeken.

Londen wil ik ook wel eens doen maar dan in een citytrip. 1 of 2 overnachtingen ofzo = 2 à 3 dagen.

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een weekje New York, 3 sterrenhotel half pension?
Buiten nog eens 600 euro kleren/supps enzo.

Zet half pension maar gelijk uit je hoofd, je kan in New York prima en goedkoop buiten de deur eten.

Reken maar op 130 a 150 euro per nacht als je een beetje centraal gelegen hotel wilt hebben. Vanaf 4 sterren wordt het nog een pak meer.

Eten en drinken kan je echter wel zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Je hebt genoeg diners, deli's, Subways etc waar je goedkoop kan eten maar ook genoeg tenten waar het voorgerecht al $25 is.

Je hebt ook nog vlooienbunkers zoals Hotel Carter. Wel centraal gelegen maar een absolute dump.

Terug
Naar boven