Fitness Seller

Dommel

:roflol:

Supertopic! :thumb:

Dommel en Semafoor, helden zijn het!

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer je veel HD materiaal binnentrekt schakel je idd best over. Toch vind ik de nieuwe limieten van die Shakes best nog wel meevallen.
200Gb tijdens nachtsurfen aan 25MB/s is niet nix.
Natuurlijk kan je met Dommel aan 4,6MB nog steeds 1,2Tb/maand downloaden als je 24/7 download, maar de vraag is of dit nodig is natuurlijk :cool:

Wat bedoel je met de nieuwe limieten van die shakes? Ik heb met telenet maar 30gig de maand voor 45 euro. Snelheid is meer dan ok, maar de downloadhoeveelheid per maand is veel te weinig.

Wij zaten hier thuis op dommel. Maar ondanks dat we hevige downloaders zijn, zijn we toch naar Telenet overgestapt. We wonen redelijk afgelegen en ADSL2 profielen zijn hier in de verste verte niet beschikbaar dus dan maar naar Telenet op een 20mbit profieltje. (Of 25 ? i forgot)
We kunnen nu 45gb downloaden wat wel weinig is vergelijken met mijn oude limiet bij dommel. Maar ik probeer alles na 24u te downloaden zodat het maar voor de helft telt.

Zalige bij dommel is wel dat je automatisch nieuwsgroepen hebt :) Bij andere providers moet je je bij een derde partij aanmelden voor usenet.

Als de snelheid geen probleem voor je is dan moet je zeker bij dommel bijven

En over die nieuwe limieten van telenet : "Het volume van het internetabonnement ExpressNet XL, dat meegeleverd wordt in een aantal shakes, stijgt van 30 GB naar 45 GB. Ook de uploadsnelheid stijgt van 512 kbps naar 1 Mbps. Wie een shake heeft waar Turbonet XL inbegrepen is, ziet de uploadsnelheid stijgen van 1 Mbps naar 1,25 Mbps"
Is nog redelijk recent dit nieuws

200Gb tijdens nachtsurfen aan 25MB/s is niet nix.

Als je een 200 Mbit verbinding hebt dan vind ik een limiet van 200 GB juist zeer weinig. Binnen 2.5 uur ben je door je limiet heen. (mits je uiteraard met de volle snelheid kunt downloaden)

Al neem ik aan dat die 25 MB/s een foutje is? :D

Wij zaten hier thuis op dommel. Maar ondanks dat we hevige downloaders zijn, zijn we toch naar Telenet overgestapt. We wonen redelijk afgelegen en ADSL2 profielen zijn hier in de verste verte niet beschikbaar dus dan maar naar Telenet op een 20mbit profieltje. (Of 25 ? i forgot)
We kunnen nu 45gb downloaden wat wel weinig is vergelijken met mijn oude limiet bij dommel. Maar ik probeer alles na 24u te downloaden zodat het maar voor de helft telt.

Zalige bij dommel is wel dat je automatisch nieuwsgroepen hebt :) Bij andere providers moet je je bij een derde partij aanmelden voor usenet.

Als de snelheid geen probleem voor je is dan moet je zeker bij dommel bijven

En over die nieuwe limieten van telenet : "Het volume van het internetabonnement ExpressNet XL, dat meegeleverd wordt in een aantal shakes, stijgt van 30 GB naar 45 GB. Ook de uploadsnelheid stijgt van 512 kbps naar 1 Mbps. Wie een shake heeft waar Turbonet XL inbegrepen is, ziet de uploadsnelheid stijgen van 1 Mbps naar 1,25 Mbps"
Is nog redelijk recent dit nieuws

Met 45 gig de maand zou ik wel ongeveer kunnen toekomen. Ik probeer ook zoveel mogelijk snachts te downloaden, wel jammer dat je bij rs manager de downloads niet kunt programmeren. Is er een download manager waar dit wel bij gaat?
Het probleem is vooral dat ik op men netwerk ook met men broer zit, die ook een fervent downloader is, helaas heeft hij een totaal andere smaak van films en series dan ik. Vandaar dat ik zou willen overschakelen;)

Jammer genoeg is telenet hier al zo goed als waardeloos, zitten op het einde van een lijn, dus vrees ik helemaal voor een ADSL2-verbinding.

Wat bedoel je met de nieuwe limieten van die shakes? Ik heb met telenet maar 30gig de maand voor 45 euro. Snelheid is meer dan ok, maar de downloadhoeveelheid per maand is veel te weinig.
Kijk even op de website van Telenet :P
De zwaarste shakes abonnementen kosten €70-75.
Je hebt dan Digitale HD TV, telefonie en internet aan 25Mb/s down met een limiet van 100GB. Gebruik een downloadmanager die enkel 's nachts download en je haalt gemakkelijk 200GB per maand.
Zeker niet ongelimiteerd maar toch al een pak beter dan 30GB.
Als je een 200 Mbit verbinding hebt dan vind ik een limiet van 200 GB juist zeer weinig. Binnen 2.5 uur ben je door je limiet heen. (mits je uiteraard met de volle snelheid kunt downloaden)

Al neem ik aan dat die 25 MB/s een foutje is? :D
Ja dat moet 25Mb/s zijn ofc :p Ik weet niet hoever men in NL staat op dat gebied maar in BE is 25Mb momenteel nog steeds het snelste dat er te krijgen is voor de gewone thuisgebruikers :(

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Is er een download manager waar dit wel bij gaat?
Ik gebruik Cryptload voor men RS links.
Niet volledig bug-free en misschien ook niet de gemakkelijkste maar je kan er wel alles mee.
De anti-captcha bot wordt ook geregeld ge-update. Handig bij Megaupload.

Laatst bewerkt:
Ja dat moet 25Mb/s zijn ofc :p Ik weet niet hoever men in NL staat op dat gebied maar in BE is 25Mb momenteel nog steeds het snelste dat er te krijgen is voor de gewone thuisgebruikers :(

Hier is op veel plaatsen 100 Mbits al beschikbaar. (het zij via de kabel of via glazvezel)

Op dit moment kan ik zelf maximaal 50 Mb/s pakken via Ziggo. (ik heb dit abonnement niet omdat ik normaal gesproken overdag toch niet thuis ben, en mijn huidig abonnement me al in mijn behoefte volziet.)

Met een beetje geluk zou het hier in Limburg (NL) binnen een paar jaar downloaden worden @ 1 Gb/s :D

http://tweakers.net/nieuws/61878/limburg-wil-ieder-huishouden-voorzien-van-1gbps.html

Jammer genoeg is telenet hier al zo goed als waardeloos, zitten op het einde van een lijn, dus vrees ik helemaal voor een ADSL2-verbinding.

ADSL gebruikt de telefoonkabel, en Telenet gebruikt gewoon de tv kabel. Dus kan wel zijn dat ADSL gewoon perfect bolt bij jullie. Dat ligt puur aan de stand van jouw huis tot de centrale :)

In België is men volop bezig het VDSL netwerk uit te rollen terwijl men in andere landen eerder bezig is met fiber...
Het verschil is dus dat men in België oudbollige technologie (koperdraadjes v/d telefoonlijn) zo lang mogelijk wil uitzuigen terwijl men in het buitenland vooruitkijkt en desondanks de iets hogere initiële kost, direct met fiber begint.

Kijk even op de website van Telenet :P
De zwaarste shakes abonnementen kosten €70-75.
Je hebt dan Digitale HD TV, telefonie en internet aan 25Mb/s down met een limiet van 100GB. Gebruik een downloadmanager die enkel 's nachts download en je haalt gemakkelijk 200GB per maand.
Zeker niet ongelimiteerd maar toch al een pak beter dan 30GB.

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Ik gebruik [Link niet meer beschikbaar]voor men RS links.
Niet volledig bug-free en misschien ook niet de gemakkelijkste maar je kan er wel alles mee.
De anti-captcha bot wordt ook geregeld ge-update. Handig bij Megaupload.

Dat middenste shakesabonnement ziet er wel heel interessant uit. Met 45 gig hoop ik wel toe te komen, is toch al 15 gig de maand zo meer, de helft dus, en ik ga dan nog meer snachts proberen te downloaden met die Cryptload.
Heb het net geïnstalleerd. Handig spul ;)

Dat middenste shakesabonnement ziet er wel heel interessant uit. Met 45 gig hoop ik wel toe te komen, is toch al 15 gig de maand zo meer, de helft dus, en ik ga dan nog meer snachts proberen te downloaden met die Cryptload.
Heb het net geïnstalleerd. Handig spul ;)

Wacht maar tot die limieten ooit afgeschaft worden in België! (ik download zelf niet 24/7 en zit toch gemiddeld aan zo'n 250-300 GB per maand. Met 45 GB zou ik het dus echt niet redden.)

Wacht maar tot die limieten ooit afgeschaft worden in België! (ik download zelf niet 24/7 en zit toch gemiddeld aan zo'n 250-300 GB per maand. Met 45 GB zou ik het dus echt niet redden.)

Hoeveel is dan de max in Nederland?

Zou zalig zijn mochten deze idd ooit afgeschaft worden in België.

Mijn max is 1,2TB aangezien ik maandelijks niet meer uit men lijn kan halen als ik 24/7 download :p
Als je die boostpack erbij neemt kan je ongelimiteerd downloaden. Is wel een extra kost van €5

Hoeveel is dan de max in Nederland?

In Nederland hanteert men doorgaans een FUP (fair use policy), wat eigenlijk gewoon neerkomt op kunnen downloaden wat je wilt. (ik heb nog nooit een melding gehad over teveel downloaden, noch ken ik iemand die zo'n melding heeft gehad)

Mijn max is 1,2TB aangezien ik maandelijks niet meer uit men lijn kan halen als ik 24/7 download :p
Als je die boostpack erbij neemt kan je ongelimiteerd downloaden. Is wel een extra kost van €5

Welk abonnement heb je dan eigenlijk? En hoeveel betaal je hiervoor?

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

In Nederland hanteert men doorgaans een FUP (fair use policy), wat eigenlijk gewoon neerkomt op kunnen downloaden wat je wilt. (ik heb nog nooit een melding gehad over teveel downloaden, noch ken ik iemand die zo'n melding heeft gehad)

Djeezes man:D

Hier in België is de controle echt strikt, als ik 90% heb gedownload van mijn limiet krijg ik een waarschuwing, bij 100% meteen smallband. En als ik één ding echt wel haat is het smallband.
Elke gig die je dan die maand nog verbruikt kost je een euro extra.

momenteel net verhuisd, 50m van de centrale !!! (mast staat praktisch in mijn tuin, dus ik dacht "lekker snel downloaden met 24Mb adsl-profieltje")

blijkt er nog geen tel.aansluiting te zijn (nieuwbouw app.), dan maar shake van telenet genomen...
achja, je kan niet alles hebben

Dommel is goed wanneer alles werkt. Ik heb dommel in leuven cityconnect plus alles werkt tegen 13mbit downloaden voor 34 euro.

Terug
Naar boven