XXL Nutrition

Dommel

Djeezes man:D

Hier in België is de controle echt strikt, als ik 90% heb gedownload van mijn limiet krijg ik een waarschuwing, bij 100% meteen smallband. En als ik één ding echt wel haat is het smallband.
Elke gig die je dan die maand nog verbruikt kost je een euro extra.
Tegenwoordig toch ook al een hoop providers die FUP aanbieden.
Enkel Dommel is volledig ongelimiteerd dacht ik, maar dan moet je natuurlijk die boostpack erbij nemen.
Abonnementen zijn trouwens terug te vinden op de site. Ik heb Netconnect + Boostpack.

• Topic Starter Topic Starter
Tegenwoordig toch ook al een hoop providers die FUP aanbieden.
Enkel Dommel is volledig ongelimiteerd dacht ik, maar dan moet je natuurlijk die boostpack erbij nemen.
Abonnementen zijn trouwens terug te vinden op de site. Ik heb Netconnect + Boostpack.

Ik heb een mail naar Dommel gestuurd met de vraag of ik bij mij thuis dommel kan krijgen, blijkbaar kan je bij Dommel toch nog aan 24 Mb/s downloaden.
Als het geen dommel wordt neem ik zo een shakesabonnement van Telenet.
79 euro valt nog goed mee als je ziet wat je allemaal voor die prijs krijgt.

Met die tool op hun website kan je dat zelf checken.
Je hebt dan wel een Belgacom telefoonnummer nodig. Gebruik desnoods een Belgacom nummer van een gebuur als je belt over de kabel.
Dat geeft exact weer of ADSL2+ of zelfs VDSL2 bij jou beschikbaar is.
Indien dit niet zo is (zoals bij mij) zit je vast met een 4,6Mb profiel en zou ik toch bij Telenet blijven tenzij je echt extreem veel download.

• Topic Starter Topic Starter
Met die tool op hun website kan je dat zelf checken.
Je hebt dan wel een Belgacom telefoonnummer nodig. Gebruik desnoods een Belgacom nummer van een gebuur als je belt over de kabel.
Dat geeft exact weer of ADSL2+ of zelfs VDSL2 bij jou beschikbaar is.
Indien dit niet zo is (zoals bij mij) zit je vast met een 4,6Mb profiel en zou ik toch bij Telenet blijven tenzij je echt extreem veel download.

Heb het net gechecked en ik kom uit op 12Mb/s, ongelimiteerd downloaden en bellen voor 60 euro de maand.

Is natuurlijk wel maar de helft van de snelheid die ik nu heb.

Hou er rekening mee dat die 12MB de absolute maximum is.
Wanneer je meer dan 3 km van de centrale zit mag je al tevreden zijn met de helft.
Dat ongelimiteerd bellen gaat enkel wanneer je die homeconnect starter kit koopt. Kost nog eens €120 dacht ik en ondersteunt niet eens VDSL.
Moest VDSL dus plots beschikbaar worden kan je weer een nieuwe modem kopen.
Ook is homeconnect FUP en niet volledig ongelimiteerd downloaden dacht ik, maar dat zou nu niet meteen problemen mogen geven.
Klinkt allemaal negatief I know, maar ik wil je gewoon even de nuchtere feiten geven :)

Ik zit hier met een upc lijntje van 25mbit en die werkt bijna perfect.
UPC knijpt in NL tegenwoordig usenetverkeer (ook via ssl) naar 30% van je verbinding.
Tussen 24.00 en 11.00 kan ik wel voluit zonder limiet downloaden en dat voor maar 25 euro per maand :D

Ik zit hier met een upc lijntje van 25mbit en die werkt bijna perfect.
UPC knijpt in NL tegenwoordig usenetverkeer (ook via ssl) naar 30% van je verbinding.
Tussen 24.00 en 11.00 kan ik wel voluit zonder limiet downloaden en dat voor maar 25 euro per maand :D

ongelooflijk hoe wij hier in belgie genaaid worden door telenet en belgacom:mad:

Ik heb op dit moment een alles-in-een pakket van Ziggo (kabel). Dus bellen, digitale TV en internet, voor €49,95 per maand. Internet snelheid is op dit moment 20 mb/s down en 3mb/sec up, en in het eerste kwartaal van 2010 wordt dan 30 mb/s down en 4 mb/s up. Opzich wel lekker, snel genoeg voor mij in ieder geval. Op de website staat dat Ziggo met mijn abonnement de nieuwsgroepen op 8 mb/s down knijpt, maar ik download constant met 2300 kb/sec, dus dat is een fabeltje. En anders zijn er altijd nog payservers.

Ik heb op dit moment een alles-in-een pakket van Ziggo (kabel). Dus bellen, digitale TV en internet, voor €49,95 per maand. Internet snelheid is op dit moment 20 mb/s down en 3mb/sec up, en in het eerste kwartaal van 2010 wordt dan 30 mb/s down en 4 mb/s up. Opzich wel lekker, snel genoeg voor mij in ieder geval. Op de website staat dat Ziggo met mijn abonnement de nieuwsgroepen op 8 mb/s down knijpt, maar ik download constant met 2300 kb/sec, dus dat is een fabeltje. En anders zijn er altijd nog payservers.

Zijn die nieuwsgroepen van Ziggo zelf wat? (qua retentie dan)

Moeten jullie in nederland nog betalen voor de kabel of komt er bij die € 50 euro per maand niks meer bij?

bij telenet hier in Belgie betaal je voor een shake met ongeveer dezelfde snelheden:

Internet: TurboNet XL
Internet Speed Down: 25 Mbps
Internet Speed Up: 1,25 Mbps
Internet Volume: 100 GB

Digitale TV in high definition

Telefonie: FreePhone Europe

75 euro p/m + 15 euro p/m extra voor de kabel = 90 euro!! :eek:

bij telenet hier in Belgie betaal je voor een shake met ongeveer dezelfde snelheden:

Internet: TurboNet XL
Internet Speed Down: 25 Mbps
Internet Speed Up: 1,25 Mbps
Internet Volume: 100 GB

Digitale TV in high definition

Telefonie: FreePhone Europe

75 euro p/m + 15 euro p/m extra voor de kabel = 90 euro!! :eek:

Belgium aka Land of Monopoly

snelheden bij dommel zijn trouwens ook maar triest 50 euro/ per maand enkel internet

• 12 mbps (2) maximum downloadsnelheid (1)
• 320 kbps max uploadsnelheid (1)
• 500 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer
• statisch/vast ip-adres

snelheden bij dommel zijn trouwens ook maar triest 50 euro/ per maand enkel internet

• 12 mbps (2) maximum downloadsnelheid (1)
• 320 kbps max uploadsnelheid (1)
• 500 gb downloadverkeer per maand
• statisch/vast ip-adres

met wat geluk kan je van cityconnect genieten @ 30€/m
http://dommel.be/nl/adsl/cityconnect.php

• 24 mbps maximum downloadsnelheid (1)
• 3 mbps max uploadsnelheid (1)
• 100 gb downloadverkeer per maand
• statisch/vast ip adres

met wat geluk kan je van cityconnect genieten @ 30€/m
http://dommel.be/nl/adsl/cityconnect.php

dat zag er al beter uit, maar ik heb pech :mad:

proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn/adres is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 5 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl(2+) netconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 23.95 euro!
- adsl(2+) netconnect
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 200 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 28.95 euro!
- adsl(2+) netconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 48.95 euro!
- vdsl2 speedconnect
gegarandeerde downloadsnelheid van 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 39.00 euro!
- vdsl2 speedconnect plus
gegarandeerde downloadsnelheid van 18 mbit/sec, geen datalimiet. nu al vanaf 49.00 euro!

Dommel is een baas. Je weet het:D

Terug
Naar boven