AndroidHealthClinic

Donkere kleur rondom ogen door slechte eiwitvertering

adnan81

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
16%
Hoi mensen,

Heb sinds kort wat donkere plekken rondom mijn ogen, zie er wat vermoeid uit. Nu zijn hier een heleboel oorzaken voor aan te wijzen (slaapgebrek bv), maar een van de dingen die genoemd worden is de slechte eiwitvertering. Ik ben laatste tijd zo'n 230 gram eiwit aan het nemen per dag. Mijn gewicht is 77 kg. Zou het hierdoor komen dat ik een donkere kleur rond de ogen? Mensen die redelijk wat eiwit innemen, heb je dat ook of heb je het bij iemand anders gezien?

Laatst zei mijn nicht tegen me dat ik een beetje onfris en vermoeid uitzag. Ze dacht namelijk dat ik zwaar gefeest had de nacht ervoor...

hallo
train je veel?

wat zijn je stats (gewicht enzo)

gebruik je sups?

• Topic Starter Topic Starter
hallo
train je veel?

wat zijn je stats (gewicht enzo)

gebruik je sups?

Hoi,

Train best veel idd, namelijk:

- 4 of 5 keer per week cardio redelijk zwaar (45-60 min 10 km/h)
- 3 keer krachttraining
- 1 x turnen
- 1 x karate

Gewicht: 77 kg,
Lengte: 1.78 m

Verder fysiek heel goed in mijn vel, slaap gemiddeld 7 uur per dag, eet voldoende groent en fruit. Het enige wat probleem zou zijn is water. Ik doe ongeveer 1.5 of 2 L per dag.

Van supplementen neem ik ongeveer 50-60 gram whey per dag. Voor de rest geen supplementen.

Ik zit wel in de cutfase, dus mijn dagelijkse hoeveelheid calorieen is minder dan normaal (+/- 2300 kcals)

ik denk dat het door de call tekort komt en lighte overtraining

ik denk dat het niet echt met eiwit heeft te maken.
dit is 9 keer per week trainen dat gaat zijn tol opeisen met maar 2300 cals op een dag.

probeer eens wat meer koolydraatjes te eten;) (energie)
of ga voor de lol eens langs je dok en zeg dat je bloed wil prikken hiervoor

Ik denk dat ik ff ga minderen met cutten idd, wat meer carbs eten en wat meer vet. Daarna zie ik hoe het eraan toe gaat. Missien daarna nog ff bj de doc idd. Maar zou het echt kunnen door te veel trainen en te weinig eten? ik denk namelijk dat ik allen vitamines en zo nog steeds binnenkrijg.

Re kringen om ogen

Adnan81 de kringen rond je ogen komen door water gebrek,
Je moet proberen om een aantal weken goed aan je rust te denken en minimaal 2 L water per dag tot je tenemen.

Grt.

Adnan81 de kringen rond je ogen komen door water gebrek,
Je moet proberen om een aantal weken goed aan je rust te denken en minimaal 2 L water per dag tot je tenemen.

Grt.

Hej bedankt! Ik heb dat ook op verschillende internetsits gelezen dat tekort aan wat kan leiden tot dat soort dingen. Laatste tijd drink ik tuk meer water en het lijkt idd al een stuk minder te zijn. Thee kan ook ipv water, neem ik aan?

thee is geen enkel probleem idd

misschien gewoon een x optijd naar je nest

misschien gewoon een x optijd naar je nest

Jah klopt ook, laatste tijd heb ik de neiging om 2 uur 's nachts naar bed te gaan (soms later) en dan slaap ik tot een uur of 9 of 10 (als ik vrij heb, en anders sta ik gewoon om half 8 op), dus waarschijnlijk is het een combinatie van slecht drinken en slecht slapen. Ik moet mijn gewoontes een beetje gaan aanpassen.

aa lachen is dat,
daar heb ik bij vlagen ook last van. kan ook elk moment van de dag in slaap vallen. helaas zorgt het er ook voor dat ik stukken slechter kan trainen.
hoe dan ook
hou me op de hoogte van je vorderingen. ben dringend op zoek naar een oplossing.

aa lachen is dat,
daar heb ik bij vlagen ook last van. kan ook elk moment van de dag in slaap vallen. helaas zorgt het er ook voor dat ik stukken slechter kan trainen.
hoe dan ook
hou me op de hoogte van je vorderingen. ben dringend op zoek naar een oplossing.

Hoi,

Ik heb er zelf geen last van als het gaat om gevoel. Sterker nog, ik ben nu in een vorm waarin ik niet eens was toen ik nog 20 was (ben 27 nu), maar dit komt door trainen, ben best zwaar aan het trainen, zowel KT als cardio/uithouding. Het enige wat met dwars zit een beetje is de opmerking van een nicht van mij laatst...ze vond me vermoeid uitzien, omdat ik donkere kringen had, ze dacht dat ik zwaar heb gefeest de nacht ervoor.
Normaal gesproken heb ik het niet, vandaar dat het wat raar aanvoelde voor mijn omgeving. Ik denk dat ik gewoon consequent 8 uur per etmaal ga slapen en voldoende water ga drinken (2-3L).

Verder kan het erfelijk zijn en ook door tal van andere factoren veroorzaakt zijn. Ik dacht zelf dat het bij mij kwam doordat ik wat meer eiwitten neem (220 gram per dag), die mogelijkerwijs niet goed verteerd worden (heb ergens gelezen op het net over deze oorzaak). Er schijnen tal van producten te koop te zijn, soort oogcremes tegen donkere kringen, maar de werking hiervan is wat overschat.

Terug
Naar boven