MuscleMeat

Dopinggebruik in België

VStreet

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Omdat er hier nogal wat rondgezwalpt wordt over het feit dat je in België gerust de huisarts kan vragen om enkele aas voor te schrijven omdat jij, als patiënt, vindt dat het tijd wordt om maar eens een kuurtje te doen....
Voor eens en altijd; verslag van de discussie omtrent problematiek vd doping in de sport.

Bron: website Belgische Senaat

Belgische Senaat

Om een lang verhaal kort te maken:
In België mag een arts voorschrijven wat hij wil.
'Veelvoorschrijvers' worden niet opgespoord, en indien ze toch bekend zijn kunnen ze niet worden bestraft (artsen hebben vrijheid van voorschrijven).
De orde der geneesheren treedt niet of nauwelijks op...

....apothekers melden "abnormaal" voorgeschreven dosissen niet.

Geloofde het zelf niet echt, maja, in België kan blijkbaar veel...

theorie is soms totaal anders dan praktijk man :)

geloof er maar niet teveel van,dokters kunne wel degelijk vervolgd worden en zelfs uit hun ambt worden gezet

• Topic Starter Topic Starter
Ik oordeel niet, ik laat zien wat ik gevonden heb.
Ken ook geen enkele dokter of apotheker die zich met AAS bezig houdt maar volgens mij zwemmen alle kleine garnalen door de mazen van het net....voorlopig.

hoe komt het dan dat in Belgie artsen die doping aan wielrenners voorschrijven, gerechterlijk vervolgd worden? en artsen die teveel methadon aan verslaafden voorschreven, zijn ook al veroordeeld geweest.

Vraag dat aan de Senaat.
Lijken me ook geen kleine garnalen...of wel??
Heb je het verslag gelezen?

Een tip van mij als je voorschriften wil voor Aas.

Doe een stevige kuur, liefst een zware :D

Paar weken na je laatste inject (net voor je pct gaat starten) ga je bij je doc en zeg
dat je altijd moe en futloos bent.
Ga bij voorkeur 's avonds en als je moe bent.
Je wil je bloed laten controleren en vraag ook of ze je (vrije) testosteron willen laten controleren.
Op de test zal blijken dat je testo laag is, dit omdat je herstellende bent van je kuur.
Het kuren mag je uiteraard niet vernoemen.

Het is nu dus medisch verantwoord, staat op papier zelf (test) om
zaken voorgeschreven te krijgen.

Ik koop mijn Aas op de zwarte markt omdat ze daar goedkoper zijn, maar mijn hcg ga ik bij de apo halen omdat deze goedkoop zijn.
En je weet dat het goed bewaard is gebleven.

;)

Waarom bij voorkeur 's avonds?

's avonds is je testosteron het laagst in je bloed.

ach zo, ja, tis maar omdat je nuchter moet zijn en daarom best 's ochtends gaat.
Maar zeker het proberen waard.
Is een arts trouwens niet verplicht om je te helpen, ook al zijn er AAS in het spel?

Er zijn heel veel artsen in belgie die gewoon voorschrijven wat je wilt. Ben er zelf bij geweest dat een maat van me in Genk een spuit van 8ml deca kreeg (normale dosring in bb-termen dus) en contant betalen. Tot volgende week zei de dokter nog.
Tis een van de bekendste dokters in belgie, ik ga geen namen noemen, maar in belgie wordt dit echt vaak en veel gedaan.

Het grappige was dat in de wachtkamer 3 bodybuilders zaten en 1 oud vrouwtje hehe

goede dokters dan, mijn dokter begint me al een preek te geven als ik zeg dat ik creatine neem :rolleyes:

komt misschien ook door het feit dat er heel wat (jonge)artsen met weinig tot geen patienten zitten in belgië, maw een overtal aan artsen..
en als je dan de keuze hebt om BB-s te behandelen of niemand (bij wijze van spreken) dan zal de keuze rap gemaakt zijn, zeker als je torenhoge leningen hbt af te betalen.

bij mn huisarts moet ik er niet mee afkomen, die heeft een gevestigd clienteel en kan dus de "ethische bezorgde" dokter uithangen:p

Er zijn heel veel artsen in belgie die gewoon voorschrijven wat je wilt. Ben er zelf bij geweest dat een maat van me in Genk een spuit van 8ml deca kreeg (normale dosring in bb-termen dus) en contant betalen. Tot volgende week zei de dokter nog.
Tis een van de bekendste dokters in belgie, ik ga geen namen noemen, maar in belgie wordt dit echt vaak en veel gedaan.

Het grappige was dat in de wachtkamer 3 bodybuilders zaten en 1 oud vrouwtje hehe

Die dokter is idd heel gekend in bodybuildingkringen, tot in Brussel waar ik toen trainde... We reden toen 120km tot daar en kwamen met 2 grote zakken snoep terug... Steek het in je aarsje... dank u sinterklaasje :D

Als je de juiste dokter vindt kan dat idd in Belgie.

Grappig!!! De"overheid van Belgie laat meerdere sportscholen controleren op het gebruik van aas. Hele sportschool wordt meegenomen voor bloedcontroles. En aan de andere kant zijn de artsen lekker aan het "handelen"... Grappig land hebben jullie:D

Re

Mijn dokter hier schrijft ook alles voor wat ik maar wil:

insuline kun je met voorschrift zelfs gratis krijgen bij de apotheek.

pregnyl en proviron kosten bijna niets met voorschrift

Enkel de deca is wat duur 2*1ml (50mg) , sustanon valt goed mee.

Ook kan hij testocaps voorschrijven maar dat raad hij af.

Insulinenaalden koop hij ook steeds voor mij.....

I love it

Voor de deca via de apotheek te kopen moet er toch een achterpoortje zijn, iemand met ervaringen , want elke week 10ml erin duwen is me wat veel ( 1ml/50mg )

Welke dingen kan je nog bekomen met voorschrift.

Ik had daar laatst een voorschriftje voor 50deca, 2 zakken vol , en die twee oude mensen maar kijken naar me toen ik daar buitenwandelde.

Mijn proviron kreeg ik er zo bij:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven