Fitness Seller

douchen

steven4

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
ik weet eigenlijk niet in welke sectie dit thuis hoort maar ik vroeg me af hoe belangrijk het is om te douchen na je training? Kom hier eigenlijk niks over tegen op het forum.
wel douchen is natuurlijk altijd beter dan niet lijkt me maar zorgt het echt voor beter herstel/minder kans op blessures?

Het is hygiënisch. Heeft niet echt iets met herstel te maken, misschien de temperatuur van het water voor de doorbloeding maar ik weet alsnog niet wat beter is, koud of warm. Maar ik zou gewoon douchen omdat het anders vies is. Tenzij je zo zacht traint dat je niet zweet.

Sinds ik douche na mijn trainingen maak ik de gains van mijn leven.

Het is hygiënisch. Heeft niet echt iets met herstel te maken, misschien de temperatuur van het water voor de doorbloeding maar ik weet alsnog niet wat beter is, koud of warm. Maar ik zou gewoon douchen omdat het anders vies is. Tenzij je zo zacht traint dat je niet zweet.

Inderdaad denk om je hygiëne! Ik denk dat het wel goed is voor de doorbloeding van de spieren. En dan kan je het beste warm douchen! Of anders een sauna pakken.

Inderdaad denk om je hygiëne! Ik denk dat het wel goed is voor de doorbloeding van de spieren. En dan kan je het beste warm douchen! Of anders een sauna pakken.

En toch zie je veel sporters een koud bad nemen na afloop van de training. Net als een cold-pack op de spieren om de beschadigingen een halt toe te roepen.

(wisselbaden misschien ?)

En toch zie je veel sporters een koud bad nemen na afloop van de training. Net als een cold-pack op de spieren om de beschadigingen een halt toe te roepen.

(wisselbaden misschien ?)

Klopt. In de Tour de France was er ook een ploeg die z'n renners direct na de rit in een ijsbad liet zitten voor een beter herstel.

Van dat koude bad is de bedoeling dat de toevoervaten naar je spieren worden afgeknepen om onderkoeling te voorkomen. Dit terwijl de afvoervaten openblijven zodat het melkzuur uit je spieren zou verdwijnen.

Daarna een warm bad nemen brengt weer de bloedtoevoer op gang wat weer goed is, maar dat spreekt voorzich.

Ikzelf douch niet speciaal na het trainen.

Sinds ik mij douche versier ik duidelijk meer vrouwen.

Van dat koude bad is de bedoeling dat de toevoervaten naar je spieren worden afgeknepen om onderkoeling te voorkomen. Dit terwijl de afvoervaten openblijven zodat het melkzuur uit je spieren zou verdwijnen.

Daarna een warm bad nemen brengt weer de bloedtoevoer op gang wat weer goed is, maar dat spreekt voorzich.

Ikzelf douch niet speciaal na het trainen.

Kom op het is toch niet fris om niet te douchen naar het trainen?

moment van ontspanning

Ik heb wel het gevoel dat ik minder spierpijn heb als ik
eerst warm douche en dan nog 1 minuut met (ijs)koud water
& heb ook eens ergens gehoord dat het goed zou zijn voor het
immuunsysteem?

Ik heb wel het gevoel dat ik minder spierpijn heb als ik
eerst warm douche en dan nog 1 minuut met (ijs)koud water
& heb ook eens ergens gehoord dat het goed zou zijn voor het
immuunsysteem?

Klopt heb net even research gedaan op het net en het verbeterd en versterkt inderdaad het immuunsysteem!!

Kom op het is toch niet fris om niet te douchen naar het trainen?

Ligt eraan. Als je goed douched en een paar uur daarna traint zal je zweten maar je gaat echt niet meuren. Zweet afvegen en een beetje deo en je bent weer fris en fruitig.

Als je 's middags of 's avonds traint zul je vaak wat meer meuren dus dan is het wel lekker om te doen. :o

Ligt eraan. Als je goed douched en een paar uur daarna traint zal je zweten maar je gaat echt niet meuren. Zweet afvegen en een beetje deo en je bent weer fris en fruitig.

Als je 's middags of 's avonds traint zul je vaak wat meer meuren dus dan is het wel lekker om te doen. :o

convinced ;)

Sinds ik mij douche versier ik duidelijk meer vrouwen.
ik vind hem lollig :D

BTW, ik neem zelf altijd een ijskoude douche na het trainen. Ik vind het ontspannend als ik er vanonder kom. Maar wel ijskoud dat je naar adem moet happen. Na 5 minuten ben ik herboren.
Geen idee of het effectief herstellend is, maar het voelt zo aan.

Beetje apart topic..gewoon douchen na het trainen lijkt me wel zo fris toch:D

Terug
Naar boven