Fitness Seller

Draadloos netwerk beveiligen?

dannymarx

Competitive Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
14
Men buurman heeft een laptop gekocht en wil niet dat hij gebruik maakt van ons internet. Hoe kan ik dit beveiligen met een paswoord bvb? ken hier niet veel van, niks eigenlijk :o

en daarom post je dit op een bodybuildingforum?

Filter gewoon op MACadres.

Ga onder je routerinstellingen naar Acces Control en zet MACfiltering aan, kies je de optie allow en geef in de tabel de toe te laten macadressen in (max 32). Je kan ook een password (accescode) toevoegen maar dit vind ik een stuk overzichtelijker.

doe je draadloos weg en koop een kabel :thumb:

Men buurman heeft een laptop gekocht en wil niet dat hij gebruik maakt van ons internet. Hoe kan ik dit beveiligen met een paswoord bvb? ken hier niet veel van, niks eigenlijk :o

Kijk gewoon even in je boekje van je draadloze modem, en zoek naar MAC adres filter of Acces Control List (ACL). Dit in combinatie met een WEP-key zorgt er wel voor dat je buurman niet op je internet kan. Natuurlijk zijn er nerds die alles kunnen kraken, maar ja, die komen toch niet buiten met hun laptop, dus die kunnen net zo goed met een draad internetten.

staat ook wel een heleboel info erover in
in de handleiding boekjes die je erbij gekregen heb toen je internet aanschafte.
lees die maar ff door ;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de serieuze reacties, en Roxxe, wat doe jij hier dan? ik wil men lichaal wel eens vergelijken met het jouwe

:D goed zo kleutertje. Ik ben fier op je;)

mac filtering en WEP moet in principe meer dan genoeg zijn.
Als je buur geen nerd is kun je gewoon mac filtering zetten zonder wep.
Wep neemt namenlijk een stuk van de snelheid.
Als je mac adres gebruikt moet je wel weten dat een draadloze adapter en een gewone netwerkadapter op dezelfde pc een verschillend mac adres hebben...miss handig om te weten als je zelf je laptop/computer soms wel soms niet met de kabel aansluit.

het is gelukt, bedankt mannen.

Terug
Naar boven