MuscleMeat

drie-olympiagangers-het-krachthonk

Helemaal vergeten te posten, in het 2e filmpje is er nog wat familie van mij te zien. Ik heb mijn Bench PR op precies dezelfde manier gezet, met Bank-stuiteren, maar dan zonder Foam en nog nooit schouder blessures gehad.

http://www.facebook.com/photo.php?v=2790174642664 nog een vet filmpje

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Bench PR op precies dezelfde manier gezet, met Bank-stuiteren

Mag ik vragen wat dan het idee achter deze manier van bankdrukken is? Heeft dat een meerwaarde voor werpers? Je bent het toch met me eens dat het blessuregevoeliger is dan de halter gewoon geconcentreerd te laten zakken, de kont op de bank te houden en spanning op je hele lichaam te houden gedurende de hele lift?

Mag ik vragen wat dan het idee achter deze manier van bankdrukken is? Heeft dat een meerwaarde voor werpers? Je bent het toch met me eens dat het blessuregevoeliger is dan de halter gewoon geconcentreerd te laten zakken, de kont op de bank te houden en spanning op je hele lichaam te houden gedurende de hele lift?

Helemaal eens.. maar werp onderdelen zijn verre van statisch.

Andere mogelijke redenen, voor wepers:
Ego streling,
Geen jury wat goed en fout is,
De rest doet het ook, en drukt er zoveel meer mee

Jij haalt aan dat je het hele lichaam gebruikt (op powerliftmanier), kijk naar de manier van werpen.. heupen zorgen voor actie, dan bovenlichaam.. Kijk naar deze stijl van bankstuiteren.. dichter in de buurt met deze simpele bewegingsuitslag ga je het niet krijgen.

Daarnaast doen alle buitenlandse atleten aan Back Jerks, maar hier in Nederland ken ik echt niemand, die het doet.

Over de blessures: Ik ken zelf alleen maar atleten die met speedreps hun borst hebben ingescheurd. Niet met het bankdrukken op deze manier. Als ik over Rutger mag spreken. Dan heeft hij eens in Amerika zijn linker pec afgescheurd/ingescheurd (over zeer groot gedeelte). Maar dat bankje was gewoon te smal en te nat etc.

Het is trouwens niet dat er bewust de gevaren worden opgezocht

Power+2.jpg

Een groot gedeelte van de Powerlifters heeft geen zak met de snelheidswaarde te maken in deze grafiek (zelfs WSB komt niet in de buurt van de absolute rechterzijde van de grafiek) Atleten wel.

Belangrijkste argument voor werpers is: Meer kilo's verzetten, groter zelfvertrouwen

Rutger trouwens 200 kilo gisteren...
http://www.facebook.com/photo.php?v=2800517141220&set=vb.1507313896&type=2&theater

Laatst bewerkt:
Oke thanks duidelijk.
Het enige probleem lijkt mij dat mensen het op een gegeven moment misschien verkeerd aangeleerd krijgen. Natuurlijk, met een max beurt zal je op dat moment meer gewicht weg kunnen douwen als je je kont in de lucht gooit en de halter enorm laat stuiteren. Maar op de lange termijn zal je met deze manier van bankdrukken toch niet een enorm sterkere borst en/of triceps krijgen. Ik snap dat het om de overall bodypower gaat bij het werpen, maar zij zullen toch in hun werksetjes wel zoveel mogelijk op een technisch betere manier bankdrukken hoop ik? Ik bedoel, jongens die er wat minder van weten, die zien dit soort filmpjes op internet en denken dat dit dé manier is waarop je groter en sterker wordt.

En de link naar dat filmpje is trouwens dood bij mij

Alles wat je zegt is meer dan redelijk. En tijdens normale setjes is het inderdaad bijna zonder bounce, en bijna /tot geen hipdrive

Het gaat bij atleten ook niet echt puur om kracht. Je wil juist met zoveel mogelijk gewicht zo explosief mogelijk zijn. Ik ken toevallig de jongens van Ben Vet heel goed(zullen jullie niets zeggen maar ari70 wel) maar dat zijn ook discuswerpers/kogelstoters en die doen het toevallig precies hetzelfde. Als je ook naar het voorslaan kijkt. Is dat geen techniek als een gewichtheffer. Dat is gewoon altijd een powerclean en achter elkaar door zonder de barbell laten vallen. Dus elke keer opvangen met je rug. Gek genoeg hebben die jongens bijna nooit last van blessures. Verder denk ik dat deze jongens qua core-stability een stuk verder zijn dan bodybuilders uitzonderingen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Ik als wielrenner heb het ook precies op dezelfde manier aangeleerd, omdat ik alles zo snel mogelijk weg wil hebben.

Haha die comment van hem op jou, wat een droevige redenering

16 inch fullsquat epic femur length!

Idd haha volgens mij zet die de spotters dan op 16 inch en zakt die daaronder zonder gewicht verder tot full

Coole filmpjes, thanx! Toch had 'k ze wel even willen zien voorslaan. Ben ook wel benieuwd hoe ze zouden presteren als ze Ton Leenders als krachttrainer zouden hebben

Aardige wereldreizigers die drie...Hopen dat ze een medaille winnen anders is het volgend jaar Siberie en rocky training...

Terug
Naar boven