AndroidHealthClinic

dringend hulp nodig

dora

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
80kg
hallo ,

ik ben en dame van 22 jaar in januari 2013 ben ik beginnen sporten en op mijn voeding letten, ben na enige tijd van en gewicht van 87 gezakt naar 75. na en blessure kon ik niet meer na de sportschool en moest ik het rustig aan doen. en daar is het begonnen ik ben terug hervallen in mijn oude eetpatroon, geen lichaamsbeweging meer nu sta ik op 79kg ik ben doodsbang om terug op die 87 te zitten. in deze tijd gebruikte ik ook de hulp van dexaprine. aangezien deze uit de markt zijn gehaald ben ik er mee gestopt.

in november trouwt mijn nicht en zou graag tegen die tijd onder de 70 willen wegen en mijn buik willen weg werken. Mijn probleem is nu dat ik alles heb op gegeven en er geen moed meer in me zit.

nu zou ik graag willen vrage of er mensen zijn me tips , schema's enz die me kunnen verder helpen zodat ik er terug in kan vliege. alles is welkom.

ik wil me terug gelukkig voelen

dank u

Laatst bewerkt:
haha je gelukkig voelen begint pas als je die doelen nastreeft lijkt me en niet weer eens een keer opgeeft en de komende 3/4 maanden bitcht over wat je had willen doen om fitter en slanker te worden...:rolleyes:

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 23:58 ----------

Ik weet niet op wat voor manier jij voedsel eet, eet je gewoon wanneer je honger hebt?? Of snack je veel tussendoor of loop je het echt weg te bunkeren als troostvoedsel?
Want vooral als je dat laatste hebt, dat je er een bepaalde emotionele behoefte aan hebt gekoppeld, is het een proces dat je gelijk zowel mentaal als lichamelijk moet aanpakken imo...

Post ook eens je voeding aangezien dat hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is. We hebben nu te weinig info om je verder te kunnen helpen. Waar bestaat je blessure uit? Kan je helemaal niets meer doen/trainen?

op je voeding letten?

je bent in jan 2013 begonnen, we zijn nu augustus, je bent in die tijd 12 kg afgevallen, hebt een blessure opgelopen en bent alweer 4 kg bijgekomen...

ik heb zwaar het vermoeden dat jij niet goed op je voeding gelet hebt en veel en veel te weinig bent gaan eten...
geen wonder dat je dat niet nog een keer kan opbrengen
goeie voeding betekent niet dat je jezelf gaat uithongeren hé ;)

Waarschijnlijk een hoop vocht/glycogeen gain.

Eet 2 weken OP onderhoud en begin een nieuw dieet. Niet langer dan 2 maanden. Dan weer 2 weken OP onderhoud. Etc.

Succes

Terug op je voeding gaan letten en weer naar de sportschool gaan

idd vermeld anders ff op welke manier je m.b.t. voeding en beweging bent afgevallen.

Als het iig 1 of ander crash dieet was dan zou ik daar vooral niet mee verder gaan, ondanks dat je er snel mee bent afgevallen.
Je zou dan nu juist een tijdje rond je onderhoudsniveau of er wellicht wat boven eten + meer cardio doen zoals fietsen/crosstrainer/hardlopen/zwemmen/etc...
2/3 x per week krachttraining erbij, beetje full body achtig of zo

waarom zo negatief over een crashdieet? jullie weten zelf ook dat dit de snelste manier is om af te vallen.
voor bb purposes geen goed idee omdat je veel massa hiermee verliest en dit ook totaal niet de gezondste manier van afvallen is omdat je hoogstwaarschijnlijk niet genoeg mineralen en vitamines binnen krijgt.
maar overgewicht is ook niet gezond en heeft ook risico's.
zolang je er niet in door slaat en zo'n crashdieet niet een (half-) jaar vol houd (van TS niet deed volgens mij) waarom is dit dan slecht dat ze dat zo gedaan heeft?

ik ben op die manier (1000kcal) ook in een korte tijd heel veel gewicht kwijt geraakt en ik vond dit velen malen makkelijker dan op een schone manier te cutten. ik had na 2 weken namelijk nog maar minimale honger. hierna me gaan verdiepen in massa opbouwen en daarbij gezonder gaan eten enz (dit is dus niet de manier hoe ik nu zou gaan cutten, even voor de duidelijkheid), maar toen was dit een hele goed en motiverende manier om af te vallen. je spreekt dan over kilo's per week ipv honderden grammen.

de stap hierna is alleen gewoon klote omdat je altijd op je voeding zal moeten blijven letten, wat ze waarschijnlijk niet goed heeft gedaan. maar er zijn meer vrouwen in deze sectie die op die manier veel zijn afgevallen en waarbij het wel allemaal op z'n pootjes terecht is gekomen.

nu mijn advies, waarbij ik ook denk dat het nu niet slim is om verder te gaan crashen.
je zult weinig meer extra afvallen, omdat je lichaam inmiddels gewent is aan het minimale eten wat het binnen krijgt.
plus dat er ook blijkbaar iets moet veranderen in je voedingspatroon want anders houd je dat gewicht niet vast na november. het begint met dat je het idee om af te vallen niet moet gaan zien als een dieet, maar als een leefstijl verandering. gezonder worden, gezonder eten, dan val je vanzelf af. hierbij hoef je jezelf echt niet uit te hongeren, maar chips, koekjes en snoep passen hier alleen niet in. dit is veel beter vol te houden en het gewicht blijft er dan ook af.

verder natuurlijk sticky's lezen over voeding

Imo kun je gewoon beter afvallen door een goed gebalanceerd voedingsschema te hanteren en gewoon wat cardio en krachttraining erbij te doen.
Wie wil er nou elk jaar crashdieten, daarna weer langzaam je kcal opschroeven, want als je weer teveel gaat bunkeren heb je alles voor niks gedaan... en dat weer elke zomer of zo...
Das toch bullshit, kun je beter langzaam maar zeker veranderingen aanbrengen aan je leefstijl m.b.t. beweging, voeding, stress en mindset ook erg belangrijk om mee bezig te gaan, en langzaam maar zeker van een luie leefstijl over te gaan op een actieve....
Tja en dan kies je er zelf voor om 1-7 keer per week te sporten, maar 1 x per maand of week een cheatmeal of elke dag, etc...

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 16:34 ----------

noobs, luie &of gehaaste mensen volgen een crashdieet :trollface:

Weer zo'n reactie van iemand die niet eens het verschil tussen links en rechts weet.

als je het over mijn post hebt ben ik benieuwd hoe je argumentatie zal zijn... ik weet al hoe ''sterk'' die zal worden maar doe een poging ;)

als je het over mijn post hebt ben ik benieuwd hoe je argumentatie zal zijn... ik weet al hoe ''sterk'' die zal worden maar doe een poging ;)

Voorbeeld: ik ben met crashdieet (ongezonde methode) 15 kg afgevallen.
Ik at daarna (jaar geleden was dat) alles wat ik wilde (ongezond, alleen blijkbaar niet heel veel) want ik kwam niks aan.
Nu eet ik zo'n 1400 kcal meer dan een jaar geleden. Ik weeg nog ongeveer hetzelfde.
Kan argument zijn.

yup maar ik kijk meer naar hoe ze gewoon jaar in jaar uit fit kan blijven en dat mentaal ook kan volhouden. Ze zegt niet voor niets dat ze zich weer gelukkig wilt voelen, oftewel dat is ze niet ondanks dat ze nog steeds behoorlijk wat kilo's lichter is dan ze ooit is geweest op haar zwaarst.
Kan ze beter langzaam maar zeker aanpassingen verrichten aan haar voeding- en beweegpatroon en niet piekeren en b**chen over alles wat ze nu moet doen wat haar leven nu moeilijker maakt maar later veel makkelijker.
Tuurlijk zal ze dat wel doen want dat doet iedereen weleens (piekeren en bietsjen) maar lijkt me dus beter om langzaam maar zeker gezonder te gaan leven i.p.v. gelijk 5 keer per week te sporten, strikt op je voeding letten, etc.
Ook dus beter dan crashdieeten, waarbij ze haar hele leefstijl van aardig wat eten wanneer zij wilt, iig genoeg om weer dikker van te worden, naar opeens 1000 kcal of zo elke dag te gaan eten moet omgooien... Ja de kilo's vliegen eraf maar is ze dan na die periode van crashdieeten volledig af van het risico op terugval in die oude ongezonde leefstijl? Dacht t niet :D

als haar doel is om 70-75 te wegen terwijl ze nu 79kg weegt heeft ze in die * 3 maanden tijd echt geen crashdieet nodig.

Hehe, dat begrijp ik.
Het gaat er mij om dat mensen dingen beweren die gewoon niet waar zijn. Ik zal geen namen roepen, Lola. :)

Ik zei ook niet dat je niet op een gezonde manier zou kunnen crashen. Maar daar werd hier niet over gepraat. Dinky had het in elk geval niet over een gezond crash dieet. En jij deed ook nogal negatief tegen haar (en dat nog wel als eerste post na haar OP) terwijl ze waarschijnlijk totaal geen verstand van voeding oid heeft en hier komt voor hulp en niet voor een shitload aan commentaar.

Verder ben ik het wel eens met je beoogde aanpak. Deze snelle manier werkt blijkbaar niet voor haar, er zijn denk ik ook niet veel mensen die het gewicht na een crash dieet kunnen behouden. Oude levensstijlen komen dan snel weer om de hoek.

Terug
Naar boven