XXL Nutrition

dringend hulp nodig

Waar komt die regel 1 gram ver per kilo vandaan?

Vetten ben je nodig.
Dat weet ik ook.

Ik vind het gewoon erg hoog.
Zeker als je vp aan de hoge kant is.

Staat ergens in de sticky's (geen zin om op te zoeken waar precies)
Ben zelf van mening dat die 1 gr per kg lichaamsgewicht alleen moet worden aangehouden wanneer je een acceptabel vp hebt/klaar bent met cutten/op je streef zit.
Ik zou zelf aanraden om 1 gr per kg van je vvm aan te houden.

Het heeft er vooral mee te maken dat het lichaam zeker voldoende essentiele vetten binnen krijgt. Dit zal vooral van het dieet afhangen.

Ik begrijp het nut van vetten wel bro;)

Maar 100 kilo met vp van 15 of 100 kilo met vp van 35 is wel verschil vind ik.

Ik zei het tegen Suus.

Je hebt ook gelijk over het vetpercentage. Ik zou ook altijd van LBM uitgaan en niet van gewicht.

Dat ben ik ook helemaal met je eens, je kan niet zonder essentiële vetten, zeker een vrouw moet daar ivm hormoonhuishouding goed mee omgaan, maar dan nog vind ik 1 gr aan de hoge kant wanneer je VP te hoog is, vandaar dat ikzelf liever uitga van vvm/lbm bij de berekening van hoeveel gr vet je in je schema moet zetten.

Goedzo.

Lyle's RFL gaat bijvoorbeeld alleen uit van de essentiele vetten. Dan kom je uit op ongeveer 6-10 gram visolie en dat is alles.

Open je eigen topic als je aandacht nodig hebt.

Tsn.... please.... je reageert hier in een topic van een nieuw lid dat hier wat ondersteuning en support komt zoeken,
kan je aub stoppen met hier dingen posten waar de topic starter niks aan heeft

topic starter heeft nog steeds maar 1 post gemaakt hier....
en als ik in haar schoenen stond en de reacties las die mijn vraag oproept...
zou ik ook niks meer van me laten horen

je punt is nu wel duidelijk, wordt tijd dat je je ergens anders gaat vermaken Tsn.
de discussie is volgens mij al een tijdje over en nu gaat het volgens mij alleen nog maar over wie het laatste woord krijgt ofzo.

• Like
Waarderingen: Tsn
Aangezien je toch denkt dat dit jouw topic is, zal ik jou ook advies geven: gesloten inrichting.

• Like
foei ToF..... ook kappen jij :mad: :whip:

:p

• Like
Het spijt me, ik zal het niet meer doen!

Ik zie al dat zijn posts zijn verwijderd. Nu lijkt het net of mijn reacties voortkomen uit hallucinatie en schizofrenie.

Hoop ooit eens net zo goed als Lyle te worden :D
irontamer6b.jpg

Lyle_McDonald_002+%25281%2529.jpg

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
hartelijk bedankt voor al je informatie. heb je toevallige en link of zo waar zo'n fullbody schemas staat npgmaals bedankt

Oke we gaan eerst je behoefte berekenen. (http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte)
Je BMR is 1607, dit verbrand je dus al met niks doen. Puur om alles te laten functioneren heb je dat ongeveer nodig.
Er vanuit gaand dat je 3x per week intensief aan krachttraining gaat doen is je onderhoud 2491. Je kan zelf ook die tabelletjes invullen, zie je zelf ook wat er uitkomt als je minder sport etc.
Haal van dat onderhoud 500 af en je valt een halve kilo per week af, in theorie. In theorie zeg ik, ja in theorie omdat het per persoon onwijs kan verschillen hoeveel je nou echt verbruikt.
2491 - 500 = 1991 kcal.
Die kcal gaan we verdelen in verschillende 'subgroepen', namelijk eiwitten/vetten/koolhydraten.

2 - 2.5gram eiwit per kg = +-160 gram eiwit = 640 kcal
1 gram vet per kg = +- 80 gram eiwit = 720 kcal
Rest is koolhydraten = 157 gram koolhydraten = 631 kcal

Maak een mooi schema en hou je hier aan!!
Vet is niet de vijand. Goede vetten zitten in o.a. zalm, makreel, tonijn, oliën, noten, kokos(noot/rasp/melk)
Eiwitten zitten in kwark, kip, kalkoen, vis (zalm,tonijn,garnalen,tilapia etc..), whey
Koolhydraten zitten in praktisch alles.. in mijn ogen zijn havermout, brinta, zoete aardappel, volkoren brood/rijst/pasta goede bronnen van koolhydraten.

En dan nog het deel sporten. Tja, 3x in de week een fullbody schema zodat je alle spiergroepen goed aanpakt.
Om nog wat extra te verbranden zou je na je krachttraining nog even kunnen wandelen, fietsen of een crosstrainer oid. Krachttraining gaat wel boven je cardio! Dus niet alleen cardio doen als je naar de sportschool gaat.
Je kan goede fullbody schema's vinden op internet of hier op het forum.

P.s.: alles wat ik hier heb net heb uitgetypt staat ook gewoon in de sticky's . Misschien had je daar kunnen beginnen..?

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 20:31 ----------

bedankt allemaal voor de reacties, verschoot wel van sommige aangezien ik en nieuwe lid ben dat meer informatie nodig heb aangezien ik ma 22 ben.ik kreeg veel rare opmerkingen mijn doel van deze topic is om nieuwe zaken aan te leren om deze te kunnen toepassen en niet als en gek aan de slag te gaan om erna te hervallen, mensen die me niet willen helpen kunnen even goed niet reageren want aan negatieve commentaar heb ik niets. Ik denk en hoop dat we allemaal volwassen zijn om normaal met elkaar te kunnen omgaan. Iedereen heeft en andere methode van afvallen en dat recepteer ik ten volle elke lichaam reageert ook anders.

Aan alle mensen waar ik iets wijzer van ben geworden hartelijk bedankt. ik hoop hier nog veel bij te leren. :)

hartelijk bedankt voor al je informatie. heb je toevallige en link of zo waar zo'n fullbody schemas staat npgmaals bedankt

:)

Kijk hier eens:
http://www.guydroog.com/2012/09/23/trainingsfrequentie-en-het-juiste-schema-kiezen/

Je zou ook kunnen kiezen om bijvoorbeeld upperbody en lowerbody split te doen.
Dag 1 lowerbody (A)
Dag 2 Upperbody (B)
Dag 3 Lowerbody (A)

En dan in een nieuwe week beginnen met Upperbody, zodat je BAB krijgt.
Kijk een beetje rond in de sectie over trainingsschema's hier op het forum of google nog wat.

Overigens ben ik het wel eens dat je met een wat hoger vetpercentage beter 1gram vet per/lbm (lean body mass = vetvrije massa) kan aanhouden. Laat je vetpercentage binnenkort eens meten ergens :).
Lukt het met een schema of heb je hulp nodig?

schema's als starting strenght en stronglifts zijn goeie full body trainingen voor beginnende trainees
je bouwt er geleidelijk je kracht mee op, en leert er een goede uitvoering van de basis oefeningen.

hahaha dora.... die opmerking van Taste of Fire was niet voor jou bedoelt maar voor iemand die nogal rare opmerkingen maakte in jouw topic. ;)
De moderators hebben intussen al die opmerkingen verwijdert, ziet er nu een beetje raar uit ;)

Terug
Naar boven