MuscleMeat

drinken + koolhydraten = di....

KumaR

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hoiiii,

Ik weer.

Ik heb de afgelopen tijd meer koolhydraten (brood!) tot me genomen en evenveel gedronken.De ontlasting is toen wat zachter geworden.

Nu zijn er twee theorieen:
1 Er is relatief weinig water als je meer eet, dus alls raakt verstopt
2 Meer vezels nemen meer water op, je spijsvertering wordt sneller omdat je zwaarder gaat trainen, alles gaat sneller doro je systeem,maar door de snelheid waarmee het door je systeem gaat, hebben je darmen niet genoeg tijd om al dat water uit je ontlasting op te nemen en daardoor krijg je een soort van diarree

Nu lijkt het erop dat bij mij 2 aan de hand is,maar als theorie 1 de juiste is, dan is er dus iets anders aan de hand.

Wie weet het!

Laatst bewerkt:
"even veel" schrijf je in deze context aan elkaar. Duurde ff voordat ik begreep wat je nou bedoelde.
Maar @ je vraag. De theorie erachter weet ik niet, maar wel dat vezels bij mij goed helpen tegen dat probleem (vaak zijn wat bananen al voldoende, eventueel kan je extra vezels door een shake oid doen).

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit niet verstopt, ik heb nog meer toegevoegd om alles te verduidelijken.

Ik heb juist hele droge ontlasting met een gezonde voeding en ik drink makkelijk 3L water per dag.
...
Dus ik denk dat diarree ergens anders vandaan komt

Vezels vertragen trouwens ook je spijsvertering. Neem eens wat lijnzaad/zemelen ofzo?

Terug
Naar boven