AndroidHealthClinic

Drinken tijdens de training

Xto

Freaky Bodybuilder
Waardering
152
Lengte
1m82
Een bodybuilder in de gym waar ik ook train had een andere kijk op het innemen van vocht tijdens de training dan ik.

Ik vroeg me af wat jullie van zijn idee vinden en waarom jullie hetzelfde/iets anders doen.

Hij zegt dat je tijdens de training maar hele kleine nipjes hoeft te nemen van bijvoorbeeld je water om je dorst gevoel weg te krijgen.

Hij adviseert echter om niet echt slokken te nemen, je zou zelfs alleen je mond kunnen spoelen volgens hem.

Hij beweert dat veel drinken tijdens de training, (ik train ongeveer 75 min, en drink soms een liter, soms 1.5 liter) zelfs meer nadelen dan voordelen heeft, het zit in de weg met trainen, bijvoorbeeld bij legpresses, squats, deadlifts en meer oefeningen waar je je benen richting borst brengt.

Dit merk ik zelf wel eens, dat ik eigenlijk te vol raak omdat ik telkens een slok neem als ik dorst krijg, of ik kan er zelfs misselijk van worden.

Echter vraag ik me af of je lichaam wel goed kan functioneren als je 75 min intensief traint, maar alleen van je water/drankje nipt om het dorst gevoel weg te krijgen.

Hij adviseert om na de training je vocht weer bij te "tanken".

Wat vinden jullie?

Laatst bewerkt:
Je moet nooit veel in 1 keer drinken. Gewoon je water inname verspreiden over de dag en tijdens de training aanvullen wat je ongeveer kwijtspeelt. En nee je raakt geen liter kwijt door wat te trainen.

Zoals je zelf aangeeft wordt je misselijk tijdens je training, dan drink je gewoon teveel.

Een bodybuilder in de gym waar ik ook train had een andere kijk op het innemen van vocht tijdens de training dan ik.

Ik vroeg me af wat jullie van zijn idee vinden en waarom jullie hetzelfde/iets anders doen.

Hij zegt dat je tijdens de training maar hele kleine nipjes hoeft te nemen van bijvoorbeeld je water om je dorst gevoel weg te krijgen.

Hij adviseert echter om niet echt slokken te nemen, je zou zelfs alleen je mond kunnen spoelen volgens hem.

Hij beweert dat veel drinken tijdens de training, (ik train ongeveer 75 min, en drink soms een liter, soms 1.5 liter) zelfs meer nadelen dan voordelen heeft, het zit in de weg met trainen, bijvoorbeeld bij legpresses, squats, deadlifts en meer oefeningen waar je je benen richting borst brengt.

Dit merk ik zelf wel eens, dat ik eigenlijk te vol raak omdat ik telkens een slok neem als ik dorst krijg, of ik kan er zelfs misselijk van worden.

Echter vraag ik me af of je lichaam wel goed kan functioneren als je 75 min intensief traint, maar alleen van je water/drankje nipt om het dorst gevoel weg te krijgen.

Hij adviseert om na de training je vocht weer bij te "tanken".

Wat vinden jullie?

Nou toevallig dat ik daar gisteren met een vriend over sprak.
Hij had op zijn beurt weer een oldtimer gesproken (80jaar) maar jarenlange trainingservaring.
Hij zei dat ie ruim 1,5 tot 2 uur voor de training veel water dronk en tijdens de training juist haast niets dit vanwege het feit dat het de bloedcirculatie zou belemmeren.
En bloedcirculatie / zurrstof naar de spieren is natuurlijk zeer gewenst tijdens de trainingen. Hij kon het verhaal niet overbouwen, dus ga maar eens binnenkort met deze veteraan ff praten. Ben zeer benieuwd hierna.

Drink ook makkelijk een litertje weg tijdens de training, heb er geen last van. Ook niet tijdens het squatten. Vindt het onzin van dat nippen.

ik drink 2 flesjes leeg..soms 3. ik neem tussen elke set automatisch een slok. ik heb daar continue behoefte. train nu met iemand van 42 die ook al aardig wat wedstrijden gedraaid heeft en die drinkt meestal nix..heel soms wel maar niet vanwege het trainen volgens mij. ik moet zoiezo elke training minstens 1 x pissen en dan denkt hij waarschijnlijk al van KOM OP we moeten verder

Drinken tijdens de training met als reden je vochtverlies aanvullen omdat anders wegens vochtverlies je prestaties teruglopen is voor bodybuilding in beginsel onzin. Je vochtverlies is lang niet toereikend om dit te rechtvaardigen (prestatieafname begint pas geloof ik bij een vochtverlies van rond de 2% van je lichaamsgewicht, reken maar uit dus). Je kunt dus wat water drinken als je dat prettig vindt maar verder heb je er niet echt iets aan. Wat mogelijk wel interessant is is het innemen van koolhydraatrijke drank, niet om je vocht te kort aan te vullen maar omdat dit er volgens ergogenics voor zorgt dat je cortisol levels, die normaal gesproken fors stijgen door training, laag blijven hierdoor. www.ergogenics.org/188.html

Gewoon doen waar je, je goed bijvoelt, zelf drink ik altijd wel een litertje weg en in de zomer nog meer.

Voor zover ik weet is het fukking slecht voor je maag en het heeft ook totaal geen zin om tijdens de training veel te drinken, ik heb daar al eerder over geschreven. Even de mond spoelen of een nipje is voldoende. En ik heb het ook nooit gemogen van mijn wedstrijd trainer, heeft te maken met de bloedpomp, waardoor er weinig bloed circuleert rond de maag, en nu ga je daar een klets koud water in mikken, nu kan het bloed nooit zo snel weer rond de maag komen om op te warmen..dat kan nooit goed zijn. Zelfde als je pik die tijdens trainen wat kleiner is omdat het bloed op dat moment elders nodig is (om maar als simpel voorbeeldje te dienen) Drinken is goed voor die tijd en ruim na die tijd, niet tijdens.

Neem na elke set een slok. Is meestal toch wel een liter per training. Merk er niets van dat het in de weg zou zitten.

Een droge strot leidt juist af van het trainen. Gaat ten koste van je concentratie (al vraag ik me af hoe geconcentreerd de meeste zijn als ik mijn sportschool kijk)

ïk ga het onderwerp woensdag eens aanwakkeren op de gym.
ik krijg ook een droge strot en mijn prestaties zijn ook iets minder ervaar ik

Ik vind het ook neit prettig om en droge bek te krijgen tijdens trainen, maar ik drink makkelijk 1,5 liter per keer dat ik sport. Maar geen last van, behalve dat je idd een keer moet pisse. Ik gebruik creatine, maar ze zeggen dat je daarom ook tijdens trainen door moet blijven drinken. Ik weet niet hoeveel daarvan waar is, blijkbaar niet veel...maar ik doe het maar voor de zekerheid

ik drink altijd zo'n koolhydraatrijke sportdrank (0,5l) gedurende mn training van 1u a 1u15min en dat bevalt me zeer

Ik drink ook iedere training een litertje water. Alleen bij beentraining ben ik er me gestopt. Tijdens mijn legpress werd ik vroeger geheel misselijk indien ik veel water dronk. Te verklaren door de gestegen durk intra-abdominaal en maag vol water denk ik. Hierdoor moest ik vaak braken.
Als ik weinig drink heb ik hier geen last van.

Bij andere trainingsdagen drink , ik dus wel mijn litertje water. Bij de andere oefeningen bemerk ik weinig last.

Terug
Naar boven