AndroidHealthClinic

Droger worden, d.m.v. cardio?

Thomasws

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
65kg
Hoi,

Ik ben Thomas, 18 jaar en scholier. Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met een split schema en heb een aantal vraagjes. Mijn splitschema heeft als doel massa opbouw en ik heb ook een net voedingsschema (wei poeder, 6 keer per dag eten, veel groenten en fruit, 25 gram proteïne per maaltijd, kwark met cashewnoten etc. etc.). M'n voedingsschema werkt, m'n spieren groeien flink en ik merk ook dat ik sterker word. Maar nou is mijn probleem: ik wil graag droger worden! Mijn hele leven lang heb ik al iets van een buikje gehad (vooral 's avonds) terwijl mijn armen en benen eigenlijk zo goed als droog zijn, de aders staan in m'n armen als ik ze aanspan en het zijn er veel ook. Ze lopen ook over mijn kuiten tot aan mijn knie. En bij m'n armen vanaf m'n handen tot op de helft van mijn biceps. Alleen is het zo dat vanaf mijn borst tot onder aan mijn navel een soort laag vet zit. Ik heb soms ook zwembandjes, niet echt maar een beetje. Nou is mijn vraag: ''Wat moet ik eten (of is verstandig) en kan ik gewoon cardio-en?'' Want mijn bodybuilder broertje zegt dat je dan al je spiermassa weer verbrand (waar trouwens ook wel weer wat inzit). Maar toch wil ik droger worden want dan doe ik al die oefeningen niet voor niks, snappie?

Het is overigens ook zo dat ik niet helemaal normaal gebouwd ben volgens mij. Ik ben 183 cm en was +/- 65 kilo toen ik begon, toen had ik zelfs al een buikje. Terwijl mijn broertje van 16, 182 cm lang is en al meer dan 75 kilo weegt en vette spieren heeft enzo. Echt oneerlijk ???! Nouja hopelijk hebben jullie wat tips.

Alvast hartstikke bedankt,

Thomas

PS: Zit ik in het verkeerde forum? Sorry!

Laatst bewerkt:
Ben je net begonnen met krachttraining? Wat zijn je stats?

Post je voledige voedingsschema en trainingsschema, eventueel foto's.

Cardio in combinatie met spiermassa kan perfect!

inderdaad, met een goed voedingsschemakan krachttraining en cardio prima samen.

zo kun je spierverlies minimaliseren

• Topic Starter Topic Starter
Mijn voedingschema:

's ochtends (7:30/9:30): Bakje brinta, Whey shake en soms bruine boterham met kipfilet.
's ochtends (11:00): 4 Bruine boterhammen met kipfilet/hardgekookt ei.
's middags (14:00/14:30): 2 Gebakken eieren, 2 bruine boterhammen.
's middags (16:00): Bakje sla, komkommer, augurken, zilveruitjes en olijven + azijn en een beetje olijfolie.
------Trainen------
's avonds (18:00/19:00) Een whey shake en als avondeten wat de pot schaft, meestal iets met rijst of aardappelen en vlees (kip/biologisch rundvlees) sla/gekookte groenten.
's avonds (20:00) 2 kiwi's.
's avonds (21:30/22:00) Bakje cashewnoten daarna bakje kwark (van de aldi).

En door de dag heen drink ik 1l/1,5l karnemelk en ook water wanneer ik dorst heb.

Ik train op Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag. Op de dagen dat ik niet train drink ik 1 whey shake i.p.v. 2. Voor de rest houd ik m'n schema gewoon aan.

Ik train al zon 4 jaar zoiets, maar meer conditie dan echt op massa en niet echt gedisciplineerd of serieus.

Qua stats kom ik straks nog op terug ik ga straks weer naar de sportschool.

Laatst bewerkt:
kan het allemaal niet zo uitrekenen natuurlijk, maar ziet er op eerste oog opslag niet slecht uit, met als doel vet verbranding lijkt me, maar een voeding expert ben ik niet, kom zelf ook net om de hoek kijken wat betreft precieze voeding.

's ochtends (7:30/9:30): Bakje brinta, Whey shake en soms bruine boterham met kipfilet. Met water of met melk?
's ochtends (11:00): 4 Bruine boterhammen met kipfilet/hardgekookt ei.
's middags (14:00/14:30): 2 Gebakken eieren, 2 bruine boterhammen. gebakken eieren vervangen voor wat zilvervliesrijst (75gr) Met kip of vis (150 gram) of kwark met proteine en stuk fruit/ brood met kip.
's middags (16:00): Bakje sla, komkommer, augurken, zilveruitjes en olijven + azijn en een beetje olijfolie.
Een whey shake
------Trainen------
's avonds (18:00/19:00) en als avondeten wat de pot schaft, meestal iets met rijst of aardappelen en vlees (kip/biologisch rundvlees) sla/gekookte groenten.
's avonds (20:00) 2 kiwi's.
's avonds (21:30/22:00) Bakje cashewnoten daarna bakje kwark (van de aldi).

Hoe zit het met je cardio?
3 x in de week 20 a 30 minuten cardio op 70 procent van je VO2MAX (aeroob).

Hoi Thomas,
laat het fruit weg en de cashewnoten al helemaal.
Groeien en droger worden is het moeilijkste wat er is maar wees gerust het is mogelijk.
Gewoon suikers en vetten vermijden...als het mogelijk is...b.v je kip of koolvis koken.
Vetten heb je trouwens wel nodig maar de eenvoudigste tip die er is : neem na een
vetloze maaltijd een thee lepeltje pindakaas voor een beetje vet.
Braad je je kip in vet dan niet natuurlijk.
Train ze en eet ze.....
groetjes Voight.
p.s neem een goede multivitamine tijdens een dieet.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Nog even vergeten sorry een bakje cashew noten of een zakje is gelijk aan ongeveer
de dagelijkse calorien die je in mag nemen per dag.....misschien iets minder maar kijk
maar wat er op staat...

groetjes Voight

Vet is echt niet slecht, je komt meer aan in vet van koolhydraten dan van vet.

Search the ketogeen dieet bijv.

Je meot een goede balans weten te vinden. lees de stickies

Hoi Thomas,
laat het fruit weg en de cashewnoten al helemaal.
Groeien en droger worden is het moeilijkste wat er is maar wees gerust het is mogelijk.
Gewoon suikers en vetten vermijden...als het mogelijk is...b.v je kip of koolvis koken.
Vetten heb je trouwens wel nodig maar de eenvoudigste tip die er is : neem na een
vetloze maaltijd een thee lepeltje pindakaas voor een beetje vet.
Braad je je kip in vet dan niet natuurlijk.
Train ze en eet ze.....
groetjes Voight.
p.s neem een goede multivitamine tijdens een dieet.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Nog even vergeten sorry een bakje cashew noten of een zakje is gelijk aan ongeveer
de dagelijkse calorien die je in mag nemen per dag.....misschien iets minder maar kijk
maar wat er op staat...

groetjes Voight

Een handjevol cashewnoten zitten 92 kcal in; onderveelt in 3 gr eiwitten 4 gr koolhydraten en 7 gr GOEDE vetten. Zie het nut er niet van in om dit uit je schema te laten

Vetten zijn essentieel voor een goed schema. Ik zou de noten er lekker blijven eten. Overigens vertraagd vet de eiwitopname, dit maakt noten samen met kwark een goede maaltijd om de nacht door te komen.

Hoi,

Ik ben Thomas, 18 jaar en scholier. Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met een split schema en heb een aantal vraagjes. Mijn splitschema heeft als doel massa opbouw en ik heb ook een net voedingsschema (wei poeder, 6 keer per dag eten, veel groenten en fruit, 25 gram proteïne per maaltijd, kwark met cashewnoten etc. etc.). M'n voedingsschema werkt, m'n spieren groeien flink en ik merk ook dat ik sterker word. Maar nou is mijn probleem: ik wil graag droger worden! Mijn hele leven lang heb ik al iets van een buikje gehad (vooral 's avonds) terwijl mijn armen en benen eigenlijk zo goed als droog zijn, de aders staan in m'n armen als ik ze aanspan en het zijn er veel ook. Ze lopen ook over mijn kuiten tot aan mijn knie. En bij m'n armen vanaf m'n handen tot op de helft van mijn biceps. Alleen is het zo dat vanaf mijn borst tot onder aan mijn navel een soort laag vet zit. Ik heb soms ook zwembandjes, niet echt maar een beetje. Nou is mijn vraag: ''Wat moet ik eten (of is verstandig) en kan ik gewoon cardio-en?'' Want mijn bodybuilder broertje zegt dat je dan al je spiermassa weer verbrand (waar trouwens ook wel weer wat inzit). Maar toch wil ik droger worden want dan doe ik al die oefeningen niet voor niks, snappie?

Het is overigens ook zo dat ik niet helemaal normaal gebouwd ben volgens mij. Ik ben 183 cm en was +/- 65 kilo toen ik begon, toen had ik zelfs al een buikje. Terwijl mijn broertje van 16, 182 cm lang is en al meer dan 75 kilo weegt en vette spieren heeft enzo. Echt oneerlijk ???! Nouja hopelijk hebben jullie wat tips.

Alvast hartstikke bedankt,

Thomas

PS: Zit ik in het verkeerde forum? Sorry!

Gewoon lekker knallen met trainen. En vooral je niet blind staren op je voeding. Zorg dat je genoeg kcal binnen krijgt en je eiwit inname wat verhoogt. Voor de rest zul je nu meer vooruitgang boeken dan wanneer dan ook in de toekomst. Je hebt nog tijd genoeg om je voeding eens onder de loep te nemen straks.

Terug
Naar boven