Fitness Seller

Duitsland moet boeten?

Speer

Cool Novice
Waardering
0
Daarnet kwam ik via een nieuwsforum onderstaand bericht tegen:

More than 60 years after the Holocaust, survivors and their heirs are filing new claims for compensation against Germany. And the Israeli government wants Berlin to provide additional payments of millions of euros to help pay for social services for survivors.

.....

The Israeli government is also calling on Berlin to make additional payments, even though Jerusalem signed a written promise, after the end of the compensation negotiations, that the Jewish state would "file no further claims against the Federal Republic of Germany."

New Wave of Shoah Claims: Holocaust Groups Demand More Compensation from Germany - International - SPIEGEL ONLINE - News

Ik vind het ronduit brutaal van deze groep mensen om nu nog, na 60 jaar, een geheel nieuwe en onschuldige generatie aansprakelijk te stellen voor de holocaust. Alsof de werkende Duitser van nu schuldig is. Belachelijk!

Wij zijn toch ook niet schuldig aan de slavernij van vroeger?

Vanwaar dan toch het lef om deze eis te stellen? Natuurlijk, (West-) Duitsland is een welvarend en rijk land, maar daar is ook hard voor gewerkt! En desondanks is is Duitsland de oorlog demografisch nooit meer te boven gekomen. De miljoenen doden van 1939-1945 zijn 'vervangen' door voornamelijk immigranten, niet door de geboorte van baby's.

En waar gaat dat geld naar toe? Naar de clustermunitie om de buren van Israël te bestoken? En wie mag dan uiteindelijk de schade vergoeden? Juist, Europa! En dus ook Duitsland. Kijk maar naar de oorlog in Libanon vorig jaar. Na afloop kwam niet Israël, maar de EU met vele miljoenen over de brug om de schade te herstellen. Alsof wij indirect verantwoordelijk zijn, laat staan direct! Pfff, hoezo collectief schuldgevoel...

En dan te bedenken dat Israël, dankzij de strategische ligging en de machtige Joodse lobby, vele miljarden per jaar ontvangt van de VS.

Nee, echt, ik ben het hier totaal niet mee eens. Enige compensatie kan ik begrijpen, maar die hebben ze al lang en breed gehad.

Laatst bewerkt:
Ach ja joden. Dat is pas een teringvolk. Door de 2e WO mogen ze alles doen wat ze willen met hun grote vriend USA achter ze.

@ TS familie van Albert Speer? ;)

Dit is inderdaad grote onzin, als we zo gaan beginnen dan is het einde nog niet in zicht.

1.5 billjoen Euro heeft Duitsland al aan Israäl gegeven.

Duitsland is een bijna failiet land met misselijk veel schulden en met rond de 4.5 Miljoen werkelozen waarvan dit getal nog kunstelijk-postivief naar beneden is bewerkt (het zijn er een paar miljoen meer)... De belasting daar is voor vele normaal burger bijna niet meer te doen en vertekken steeds meer Duitsers naar het buitenland (spanje, Italie, Turkeie, Nederland etc. etc) om daar te gaan werken omdat ze in hun eigen land letterlijk arm zijn en in deze landen een betere toekomst voor hunzelf en hun kinderen hebben.
Momentele schuld is 1.495.289.296.628 EURO hoe spreek je dit getal uit ?

En dan willen die joden na 60 Jaar nog meer geld van dit land hebben ?
1.5 billjoen Euro hebben ze al gegeven.... wat doen ze eigenlijk met dit geld.. komt die werkelijk de joodse burgers te goed, of bouwen ze er sk*t-rakketten van ??? .
Laat ze nou toch maar langzaam de touwtyfus krijgen :mad:

waar je je allemaal niet druk om kan maken...

Bloedzuigers die joden.

Haha zijn gek. Mensen die het mee hebben gemaakt zijn als 62 en ouder. Wat moeten die met zoveel geld.
Generaties nu hebben toch niks te maken met een ooprlog die 67 jaar geleden is begonnen door een GEK.

Het antisemitisme wint weer terein zie ik. Ik geloof er helemaal niets van trouwens.

Geloof het maar Zelda. De Nederlandse regering geeft ook geld aan de mensen die de holocaust overleefd hebben. Dat is te begrijpen. Maar hun kinderen krijgen ook geld. Dat is toch wel bijzonder te noemen.
Hier hoor ik wilders trouwens nooit over.

Mijn Sardeinse familie is zo'n 500 jaar geleden ook bijna uitgemoord door de Moren. Wij wachten nog op geld.

Ik vind het een betere straf als ze niet aan het EK en WK mee mogen doen :D

Joden zijn noot geliefkoost geweest en zullen dat ook nooit worden,

punt.

als moffenland 60 jaar geleden boette, hadden we deze bs nu niet meer

Er worden hier opmerkingen over Joden gemaakt door figuren die als dezelfde generaliserende uitingen tegen moslims waren gedaan hadden geschreeuwd dat het racisme was. :rolleyes:

Naar schattingen waren er 3 miljoen joodse overlevende vlak na de oorlog. Daarvan zijn er direct na de oorlog 240.000 verhuisd naar Israel. Vandaag de dag zijn er naar schattingen 1 miljoen joodse holocaust overlevende in Israel. 1.5biljoen/1miljoen = 1.5 miljoen EURO per jood.

Moet je toch goed van kunnen overleven, lijkt me.

EDIT: ff wat verder gezocht en getallen aangepast

Joden willen alleen maar geld. Als het hen om gevoelens zou gaan dan vroegen ze wel oprechte excuses, maar nee, hard cash, dat willen ze. Met alle respect verder voor de overlevenden hoor.

Terug
Naar boven