AndroidHealthClinic

Duitsland moet boeten?

Jezus, hoeveel domme reacties kan je in een topic proppen.

Alsof het iets zou uitmaken om hen nu nog geld te storten. Ik zou pas echt pissed worden als ik iets zou moeten betalen waar ik helemaal geen schuld aan heb. Ik begrijp dus niet waarom een volgende generatie Duitsers nog zou moeten boeten voor iets waar ze niks mee te maken hebben. Een complete onzinclaim dus. Het word tijd dat die Joden eens hun kop uit hun kont trekken en niet opnieuw geld uit hun 60-jaar geleden overleden familieleden proberten te zuigen. Er zijn trouwens een hoop andere mensen die het beter zouden kunnen gebruiken.

De Duitsers moeten gewoon niks betalen, punt. Excuses vragen tot daartoe, maar geld hebben ze al ruim genoeg gekregen. De holocaust blijkt een geweldige commerciële troef te zijn voor de Joden. Benieuwd hoelang ze nog geld kunnen verdienen door met hun vermoorde familieleden van 60 jaar terug op de proppen te komen.

Aan de andere kant hebben de Duitsers het wel aan zichzelf te danken. In de oorlog zijn alle Duitsers met ballen omgekomen, er bleef slechts een generatie van p*ssy's over wat nauwelijks verandert is in de geeraties erna. Zodra je over Wo2 begint gaan de meeste Duitsers lopen janken uit zelfhaat en als het een jood is zouden ze hun eigen ma nog verkopen om hij erom vroeg.

waarom heeft mijn familie niet even een miljoen euro gekregen omdat mijn overgroot-nogiets (weet niet meer precies) op zijn 18e dood werd geknald vlak voor Berlijn als soldaat (aan de kant van de Russen)? Zijn neus te kort zeker :rolleyes:

Daarnet kwam ik via een nieuwsforum onderstaand bericht tegen:

New Wave of Shoah Claims: Holocaust Groups Demand More Compensation from Germany - International - SPIEGEL ONLINE - News

Ik vind het ronduit brutaal van deze groep mensen om nu nog, na 60 jaar, een geheel nieuwe en onschuldige generatie aansprakelijk te stellen voor de holocaust. Alsof de werkende Duitser van nu schuldig is. Belachelijk!

Wij zijn toch ook niet schuldig aan de slavernij van vroeger?

Vanwaar dan toch het lef om deze eis te stellen? Natuurlijk, (West-) Duitsland is een welvarend en rijk land, maar daar is ook hard voor gewerkt! En desondanks is is Duitsland de oorlog demografisch nooit meer te boven gekomen. De miljoenen doden van 1939-1945 zijn 'vervangen' door voornamelijk immigranten, niet door de geboorte van baby's.

En waar gaat dat geld naar toe? Naar de clustermunitie om de buren van Israël te bestoken? En wie mag dan uiteindelijk de schade vergoeden? Juist, Europa! En dus ook Duitsland. Kijk maar naar de oorlog in Libanon vorig jaar. Na afloop kwam niet Israël, maar de EU met vele miljoenen over de brug om de schade te herstellen. Alsof wij indirect verantwoordelijk zijn, laat staan direct! Pfff, hoezo collectief schuldgevoel...

En dan te bedenken dat Israël, dankzij de strategische ligging en de machtige Joodse lobby, vele miljarden per jaar ontvangt van de VS.

Nee, echt, ik ben het hier totaal niet mee eens. Enige compensatie kan ik begrijpen, maar die hebben ze al lang en breed gehad.
Je haalt me de woorden uit de mond.
Noam shomsky, zelf Jood en overlever van de holocaust, zei zelf het volgende (ik parafraseer):" het moet maar eens gedaan zijn met dat terugvallen op ons slachtofferschap. De joden doen dit sinds duizenden jaren. SInds de vernietiging van de tempel en dit doorheen de geschiedenis. We kunnen andere volkeren niet blijven laten boeten."

Het antisemitisme wint weer terein zie ik. Ik geloof er helemaal niets van trouwens.

Inderdaad, men moet opletten dat men niet vervalt in het antisemitisme. Anderzijds moet men ook opletten dat men niet blind blijft voor alles wat door Israel fout wordt gedaan. De "Joodse" lobby in de VS is zo sterk dat je je ernstige vragen moet gaan stellen.

Laatst bewerkt:
Noam shomsky, zelf Jood en overlever van de holocaust, zei zelf het volgende (ik parafraseer):" het moet maar eens gedaan zijn met dat terugvallen op ons slachtofferschap. De joden doen dit sinds duizenden jaren. SInds de vernietiging van de tempel en dit doorheen de geschiedenis. We kunnen andere volkeren niet blijven laten boeten."

Zo is er ook een jood Norman Finkelstein die een boek heeft geschreven getiteld de 'Holocaust Industry". Uiteraard wordt hij als een paria behandelt door andere joden en andere 'wetenschappers' (zoals iedereen die iets zinnigs te zeggen heeft in de wetenschappelijke wereld).

Zo is er ook een jood Norman Finkelstein die een boek heeft geschreven getiteld de 'Holocaust Industry". Uiteraard wordt hij als een paria behandelt door andere joden en andere 'wetenschappers' (zoals iedereen die iets zinnigs te zeggen heeft in de wetenschappelijke wereld).

Wat ik vreemd vind is het volgende:

"wet op racisme, xenofobie en antisemitisme"

antisemitisme is toch racisme dus waarom een speciale categorie voor Joden? Als we die lijn dootrekken kunnen we de titel van die wet nog 100 etnische groepen groter maken.

Nog iets vreemd: revisionisme. Je kan geen onderzoek verrichten naar de holocaust want als je bevindingne niet overeenkomen met wat reeds bekend is wordt je vervolgd. DAt is toch je reinste onzin.

Nogmaals, de holocaust is en was verschrikkelijk maar laten we ons niet blindstaren op het leed van hen en daardoor het leed van andere genocides negeren. ruanda, sabra en chatilla, sudan, darfoer, tsjaad, srebrenica,...

Ja ik word er misselijk van. IK snap echt niet hoe men hele groepen kan veroordelen louter en alleen op basis van hun origine; DAt lijkt me ehct zo Middeleeuws.

Jood ben je niet van origine. Joden zijn geen ras, het is een godsdienst, een instituut. Het grappige is dat ze zichzelf steeds af willen schermen en zichzelf buiten de samenleving willen zetten. Eigen scholen, eigen bakkers, eigen klederdracht, praktisch geen omgang met niet-Joden en op de koop toe eigenen ze zich met geweld zelfs een land toe waar ze als gosdienst lekker afgezonderd kunnen wonen. Ze zijn in niks verschillend dan ons, alleen met de overtuiging dat zij uitverkoren en kosjer zijn wat hen blijkbaar een hoop privileges zou moeten geven. En als we dit dan niet willen erkennen en gewoon opmerken dat ze hun asociale houding cultiveren dan zijn we natuurlijk antisemitisch.

Hola, ik ben bang dat dit flink uit de context is gerukt. (quotemining) Waar kan ik het citaat vinden?

Jood ben je niet van origine. Joden zijn geen ras, het is een godsdienst, een instituut. Het grappige is dat ze zichzelf steeds af willen schermen en zichzelf buiten de samenleving willen zetten. Eigen scholen, eigen bakkers, eigen klederdracht, praktisch geen omgang met niet-Joden en op de koop toe eigenen ze zich met geweld zelfs een land toe waar ze als gosdienst lekker afgezonderd kunnen wonen. Ze zijn in niks verschillend dan ons, alleen met de overtuiging dat zij uitverkoren en kosjer zijn wat hen blijkbaar een hoop privileges zou moeten geven. En als we dit dan niet willen erkennen en gewoon opmerken dat ze hun asociale houding cultiveren dan zijn we natuurlijk antisemitisch.

k ben blij te zien dat er nog mensen opmerken dat het jood-zijn niet wijst op een ras maar op ene religie. Zo zie je vaak in het nieuws dat journalisten vaak de fout maken door te wijzen op het onderscheid tussen palestijnen en joden ipv palestijnen en israeli's. En inderdaad, het judaisme, is louter objectief bestudeerd (in de mate van het mogelijke)sektarisch. Alleen Joden gaan naar het paradijs en al de rest naar de hel. Mooi!

Ik hoop dat Duitsland er niet intrapt:(

Hola, ik ben bang dat dit flink uit de context is gerukt. (quotemining) Waar kan ik het citaat vinden?

Ik zal het eens zoeken. Als ik me niet vergis zag ik dat in een interview/ tzal leuk worden om dat terug te vinden. Wel vermoed ik dat ik deze ideeen makkelijk zal terugvindne in zijn online teksten. Geloof me, hij is echt niet mals met het judaisme, zoals het door heel wat Israeli's wordt beleefd/

k ben blij te zien dat er nog mensen opmerken dat het jood-zijn niet wijst op een ras maar op ene religie. Zo zie je vaak in het nieuws dat journalisten vaak de fout maken door te wijzen op het onderscheid tussen palestijnen en joden ipv palestijnen en israeli's. En inderdaad, het judaisme, is louter objectief bestudeerd (in de mate van het mogelijke)sektarisch. Alleen Joden gaan naar het paradijs en al de rest naar de hel. Mooi!

Nou mag dit net het ene punt zijn waarin ik de Joden dan weer wel respecteer. Het is de enige godsdienst die predikt dat elke rechtschapen niet-gelovige ook in het paradijs zal mogen vertoeven. Natuurlijk maakt het me weinig uit omdat het leven na de dood gewoon een fabeltje is en ik dus alleen geïnteresseerd ben in het aardse leven. In dat opzicht zijn Joden dan weer zo asociaal als de pest.

Btw; Israël zijn wel degelijk Joden hoor. Het is de enige godsdienst die blijkbaar een land kan claimen.

Nou mag dit net het ene punt zijn waarin ik de Joden dan weer wel respecteer. Het is de enige godsdienst die predikt dat elke rechtschapen niet-gelovige ook in het paradijs zal mogen vertoeven. Natuurlijk maakt het me weinig uit omdat het leven na de dood gewoon een fabeltje is en ik dus alleen geïnteresseerd ben in het aardse leven. In dat opzicht zijn Joden dan weer zo asociaal als de pest.

Btw; Israël zijn wel degelijk Joden hoor. Het is de enige godsdienst die blijkbaar een land kan claimen.

ja ik wet ook wel dat het in israel joden zijn; Wat ik bedoelde is dat men een nationaliteit vergelijkt met een geloof als men zegt "palestijnen en Joden".

Je zegt dat ieder rechtschapen niet- jood ook naar de hemel gaat. Dat klopt volgens mij niet. Alleen de joden zijn het uitverkoren volk en enkel zij, en dus niet de "gentils" zullen naar het paradijs gaan. Als ik me vergis dan hoor ik het graag.

Jodendom

Niet veel mensen kunnen of willen een dergelijke drastische breuk in hun leven aan. Daar komt nog bij dat het voor een niet-Jood totaal niet nodig is om zich te bekeren tot het Jodendom. Het Jodendom leert dat alle rechtvaardige mensen (van welk geloof dan ook) een aandeel in de Toekomstige Wereld (Hemel) verdienen. Het enige wat van een niet-Jood verlangd wordt is het accepteren van de 7 Noachidische geboden.

Terug
Naar boven