XXL Nutrition

duizeligheid en squaten

Xtreme_BODY

Freaky Bodybuilder
Foto Contest
R.I.P.
Waardering
134
duizeligheid en squaten hebben jullie daar ook last van heb het ook bij zwaar deadliften. paar herhalings willen wel maar richting de 10 heb ik echt het gevoel dat ik omflikker. hebben jullie dit ook of weet je wat je er tegen kan doen? ik eet voldoende voor het trainen

Is je ademhaling in orde?

Bij oefeningen als squat en deads word het onderste deel van de longen dicht geduwd (als je zakt) hierdoor krijg je een oppervlakkige ademhaling.

High reps met een riem maakt het nog erger.

Heb in het verleden ook wel eens staan zwaaien op mijn benen. Heb me toen laten vertellen dat het te wijten was aan tijdelijk zuurstofgebrek door verkeerde ademhaling. Sindsdien ben ik meer bewust gaan ademhalen, zeker voor een zware lift.
Wat ik doe is een paar keer diep in en uit, en direct voor de lift helemaal uitademen en diep in -> liften en ondertussen uitblazen.
Geen problemen meer gehad.

Hth

Is geen tekort aan zuurstof, maar een tekort aan kooldioxide (denk maar aan hyperventilatie)

Lijkt me stug.
Hyperventileren wil zeggen dat er teveel wordt uitgeademd en te weining in. Het tekort aan koolzuur veroorzaakt dan idd oa misselijkheid en duizeligheid.
Wat je vaak ziet gebeuren als iemand veel kracht moet zetten is dat men de adem inhoudt. Ik denk niet dat hyperventilatie hier aan de orde is.

Ik ben ooit eens op de leg press bijna out gegaan toen ik tot maximale failure wou gaan. Was echt stuk en deed toen nog drie herhalingen met hulp, toen ik opstond viel ik zowat om want het werd zwart voor me ogen. :D

idd, goed op je adem blijven letten
en over dat eten, eet niet teveel he, en hou t bij een lichte maaltijd

ps, vaker last van blijkbaar?

Simpel bro.. gewoon niet meer doen dan 6 herhalingen! is genoeg voor de positieve doeleinden van de SQ

!!BarmaN!! zei:
duizeligheid en squaten hebben jullie daar ook last van heb het ook bij zwaar deadliften. paar herhalings willen wel maar richting de 10 heb ik echt het gevoel dat ik omflikker. hebben jullie dit ook of weet je wat je er tegen kan doen? ik eet voldoende voor het trainen

Je benen zijn de grootste spieren van je lichaam. Zodra deze vollopen verdwijnt er een groot del van je bloed in je benen. De rest van de lichaam moet het dus doen met minder bloed en dus ook minder zuurstof. Wat je kunt doen is iets zoets drinken tijdens je training..

En als je ompleurt gewoon opstaan en verder gaan , als je over je nek gaat ook.

en dan niet teveel drinken anders ga je kotsen!!

gewoon een beetje dextrose door je water doen.

Dani zei:
Lijkt me stug.
Hyperventileren wil zeggen dat er teveel wordt uitgeademd en te weining in. Het tekort aan koolzuur veroorzaakt dan idd oa misselijkheid en duizeligheid.
Wat je vaak ziet gebeuren als iemand veel kracht moet zetten is dat men de adem inhoudt. Ik denk niet dat hyperventilatie hier aan de orde is.

Hyper ventileren betekend gewoon dat er te vaak adem gehaald word.

Wat jij hier aanhaalt is de Valsalva maneuver en die paar seconden levert echt geen zuurstof gebrek op. Het is juist wel de oppervlakkige ademhaling die onstaat doordat een deel van je longen dicht gedrukt word die voor de duiziligheid zorgt.

Probeer maar eens breathing style squats, je zult zien dat je dan geen last heb van duiziligheid

Terug
Naar boven