We're currently in read-only mode. Please check back later.
MuscleMeat

dukan + lichte oefeningen?

Waardering
0
Hey beste mensen,

Beetje achtergrond info:

-Heb getraind van men 17 tot men 18, was het "strakste moment in men leven". Maar tijdens de studies is het allemaal fout gegaan.
-ben van aanleg een brede jongen.
-Al heel men leven wat "dikker" geweest.
-Ben nu 1m82 en weeg er 104 :(

Heb eindelijk besloten om iets aan dat moddervette lichaam van me te doen en met een goede reden (men zus trouwt in Juli en ik wil er goed uitzien!)

Doel: van 104kg naar 87kg, met indien mogelijk behoud van spieren (als die er nog zijn...:D) en hier en daar beetje bijwerken.

heb al een beetje gediëet (kom van +-106,5kg vorige week) maar vanaf morgen begint de "aanvalsfase" van men dukan dieet.

Nu wordt er wel op gedrukt nog niet te sporten tijdens deze fase (duurt 5 dagen).

Dus wil ik eigenlijk hier wat advies vragen over een dagelijks " @home full body workout" van een +-30min. (indien dit nut heeft natuurlijk, wil geen massa kweken maar men spieren gwn wat "meer prominenter" maken)
+ na de aanvalsfase ga ik ook opnieuw beginne zwemmen (2 tot 3 keer per week)
wat heb ik ter beschikking:
Halters met vervangbare gewichten (kan tot 15kg gaan per halter)

Aanvankelijk plan:
- pushups (beginnen met 10 "degelijke" en opbouwen)
- pullups (zoveel ik er kan)
- crunches (beginnen met 10 "degelijke", maar elke week +5)
- biceps met een licht gewicht en veel herhalingen
- triceps met een licht gewicht en veel herhalingen
- squats (ga zien hoeveel ik er aan kan, en dan week per week meer)
- lunges

Zouden jullie mij wat gericht advies kunnen geven ivm deze workout? Of de combinatie van dukan en een kleine workout?

Alvast hartelijk bedankt aan de mensen die deze wall of text hebben overleefd :).

Zou telkens 1 dag rust nemen om te beginnen. Ga ook de rest kans geven om dit aan te vullen.
2.5 kg per week is wel veel afvallen... zal idd moeilijker sporten zen dan.

2.5kg per week, all gains lost..

zorg dat je een fatsoenlijk voedingsschemahebt, om je spieren te behouden.

Heb eindelijk besloten om iets aan dat moddervette lichaam van me te doen

Prima besluit!

Kijk ook eens hier voor oefeningen:

http://jasonferruggia.com/top-20-bodyweight-exercises-for-building-muscle-strength/

en met een goede reden (men zus trouwt in Juli en ik wil er goed uitzien!)

Maar, met alle respect, als DAT jou leidmotief is zie ik er op termijn niet veel van komen...

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dat is een van de redenen.

De hoofdreden is dat ik het beu ben om:
- Met schaamte in het openbaar men bloot bovenlichaam te tonen
- Mezelf irriteer als ik ga winkelen voor kleren
- Denken dat ik niet goed genoeg ben door men overgewicht

-> Ik ben een vrolijke jongen, dus het bovenstaande klinkt mss iets erger dan bedoelt :D

En doelstelling is niet 2.5 kilo per week afvallen hoor, Het zal eerder iets van +- 1,5kg zijn.

Die aanvalsfase is 5 dagen en dan is het (tot midden juni ongeveer) omwisselen tussen de ene dag kip/vis/magervlees/eieren/magere zuivel + groenten en de andere dag zonder groenten.

Nu, de oefeningen die ik voorstelde, zijn er betere? Of kenne jullie misschien nog aanvullende oefeningen?

In ieder geval, bedankt voor de replies!

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 12:39 ----------

en @ uncle, zou idd het schema willen afwisselen met te gaan zwemmen

dus bv: ma workout, dinsdag zwemmen, wo workout, do zwemmen, vrij workout, weekend rust.

Bedankt voor je reply!

schrijf je in bij een sportschool en schrijf in het vervolg m'n of mijn.....

Terug
Naar boven