XXL Nutrition

Dumbbell Chest Press

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Ik benchpress al sinds ik begonnen ben met sporten, zon 2 jaar. Nu wil ik overstappen naar
de dumbbell chest press vanwege de voordelen. Alleen, als ik die doe voel ik mn borst amper, en kan ik
minder gewicht pakken. Is die een kwestie van vaker doen?

Dat je minder gewicht kunt pakken ligt aan het stabiliseren. Dat je hem niet goed in je borst voelt lijkt mij aan de uitvoering liggen.

Dat je minder gewicht kunt pakken ligt aan het stabiliseren. Dat je hem niet goed in je borst voelt lijkt mij aan de uitvoering liggen.

precies dit dus kan je het of filmen of iemand naar laten kijken die er verstand van heeft van de uitvoering? ik zal om te beginnen hem eerst nog een paar kilo lichter pakken en dan heel langzaam en gecontroleerd te pressen en dan proberen je borst samen te spannen op het eind dat je echt je nadruk op je borst legt. ellebogen niet te ver naar buiten wel zorgen dat je je chest helemaal uitrekt als de dumbells naast je borst heb schouderbladen naar elkaar toe drukken enborst groter maken/ naar voor duwen.

• Topic Starter Topic Starter
precies dit dus kan je het of filmen of iemand naar laten kijken die er verstand van heeft van de uitvoering? ik zal om te beginnen hem eerst nog een paar kilo lichter pakken en dan heel langzaam en gecontroleerd te pressen en dan proberen je borst samen te spannen op het eind dat je echt je nadruk op je borst legt. ellebogen niet te ver naar buiten wel zorgen dat je je chest helemaal uitrekt als de dumbells naast je borst heb schouderbladen naar elkaar toe drukken enborst groter maken/ naar voor duwen.

Dankje. Ik dacht zelf dat het lag aan het feit dat je een oefening doet die je normaal nooit doet, en je spier en daarom aan moet 'wennen',.

het is juist de bedoeling dat je spieren niet wennen!

• Topic Starter Topic Starter
het is juist de bedoeling dat je spieren niet wennen!

Ik bedoelde dat als je helemaal begint met sporten, en je gaat bankdrukken, je borst nog niet 'voelt' als je hem aanspant, omdat je amper tot 0 massa daar hebt, samen met je zenuwen. Ik dacht dat als je dumbbell prest je, omdat je een andere beweging maakt je borst ineens denkt 'huh'.

Zoveel massa heb ik nog niet, dus ik dacht msischien ligt 't daaraan :D

Ik bedoelde dat als je helemaal begint met sporten, en je gaat bankdrukken, je borst nog niet 'voelt' als je hem aanspant, omdat je amper tot 0 massa daar hebt, samen met je zenuwen. Ik dacht dat als je dumbbell prest je, omdat je een andere beweging maakt je borst ineens denkt 'huh'.

Zoveel massa heb ik nog niet, dus ik dacht msischien ligt 't daaraan :D

Ligt aan je uitvoering.. Bij dag 1 dacht mijn borst al 'huh'

Ga ook voldoende diep. Dan zal je t wel voelen.

diep genoeg zodat je hem lekker oprekt, en vanuit je borst (muscle mind connection) omhoog.

Sinds ik bij een sportkine langs moet heb ik de voordelen van stabilisatie spieren trainen wel ontdekt. Hij vertelde me ook dat als je stabilisatiespieren goed ontwikkeld zijn je massaspieren ook beter ontwikkelen. :)

Ik mag 'm ook graag doen, de dumbbell bench/chest press. Bij klassiek barbell bankdrukken ben ik, als ik tegen mijn limiet druk, altijd bang dat ik klem kom onder de stang. Is mij al een paar keer overkomen. Redelijk gênant.
Bij losse dumbbells leg ik ze, als ik het gewicht niet omhoog krijg, rustig op mijn lijf. Sommigen laten ze gewoon op de grond vallen. Maar ik ben liever wat voorzichtiger met een ander zijn spul.
Wel voel ik een dag later vaak ook spierpijn in mijn triceps.

Trouwens, over de uitvoering. Gewicht inderdaad maximaal laten zakken, ellebogen wijzen naar de grond, dumbbells op borsthoogte. En als ik dan naar boven druk, doe ik dat recht naar boven. Ik sluit mijn armen niet. Ik tik de dumbbells niet tegen elkaar. Dat zie ik soms ook wel. Heb me laten vertellen dat dat niet moet.

druk je je schouderbladen goed genoeg in het bankje ?

Terug
Naar boven