Beste BBers,
Ik ben een schema op aan het zetten, maar ik kom er niet helemaal uit, vandaar deze topic.
Ik heb 2 jaar geleden een half jaar op fitness gezeten, maar door gebrek aan tijd ben ik hier destijds mee gestopt. Twee maanden geleden heb ik besloten om toch weer te beginnen met sporten en heb toen een bankje met twee dumbbell's aangeschaft. Dit zijn verstelbare dumbbell's met 60kg totaal aan schijven. De bedoeling is om drie keer per week te gaan trainen.
Nu had ik het volgende schema in gedachten met het A en B principe voor maandag, woensdag en vrijdag.
A: Borst, buik en biceps (hier zou ik benen aan toe kunnen voegen, maar ik ben bang dat ik niet de juiste uitvoering heb bij de oefeningen)
B: Rug, schouders, triceps
A: Dumbbell Bench Press 3 x 10
Incline Dumbbell Bench press 3 x10
Dumbbell Fly's 3 x10
Dumbbell Curl 3 x 10
Dumbbell Hammer Curl 3 x 10
9 setjes buikspier oefeningen
B One-arm dumbbell row 5 x 10 (beschik niet over een optrek stang, dus optrekken zit er niet in. Misschien weet iemand een goede oefening?)
Dumbbell upright-row 3 x 10
Dumbbell shoulder press 3 x 10
Dumbbell lateral raise 3 x 10
2 arm dumbbell triceps extension 3 x 10
1 arm dumbbell triceps extension 3 x 10
Is het verstandig om Borst+Biceps en Rug+triceps te doen? of is het beter om dit om te draaien i.v.m overtraining? Kan ik beter 3x in de week een aantal compound oefeningen doen, zoals
-Dumbbell benchpress 3 x 10
-One-arm dumbbell row
-Dumbbell shoulder press
-Dumbbell upright-row
-buikspieren
-en om de keer 1 oefening triceps/biceps?
-evt. dumbbell squat wanneer ik deze onder de knie heb
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen en jullie mening kunnen geven over het schema.
Ik ben een schema op aan het zetten, maar ik kom er niet helemaal uit, vandaar deze topic.
Ik heb 2 jaar geleden een half jaar op fitness gezeten, maar door gebrek aan tijd ben ik hier destijds mee gestopt. Twee maanden geleden heb ik besloten om toch weer te beginnen met sporten en heb toen een bankje met twee dumbbell's aangeschaft. Dit zijn verstelbare dumbbell's met 60kg totaal aan schijven. De bedoeling is om drie keer per week te gaan trainen.
Nu had ik het volgende schema in gedachten met het A en B principe voor maandag, woensdag en vrijdag.
A: Borst, buik en biceps (hier zou ik benen aan toe kunnen voegen, maar ik ben bang dat ik niet de juiste uitvoering heb bij de oefeningen)
B: Rug, schouders, triceps
A: Dumbbell Bench Press 3 x 10
Incline Dumbbell Bench press 3 x10
Dumbbell Fly's 3 x10
Dumbbell Curl 3 x 10
Dumbbell Hammer Curl 3 x 10
9 setjes buikspier oefeningen
B One-arm dumbbell row 5 x 10 (beschik niet over een optrek stang, dus optrekken zit er niet in. Misschien weet iemand een goede oefening?)
Dumbbell upright-row 3 x 10
Dumbbell shoulder press 3 x 10
Dumbbell lateral raise 3 x 10
2 arm dumbbell triceps extension 3 x 10
1 arm dumbbell triceps extension 3 x 10
Is het verstandig om Borst+Biceps en Rug+triceps te doen? of is het beter om dit om te draaien i.v.m overtraining? Kan ik beter 3x in de week een aantal compound oefeningen doen, zoals
-Dumbbell benchpress 3 x 10
-One-arm dumbbell row
-Dumbbell shoulder press
-Dumbbell upright-row
-buikspieren
-en om de keer 1 oefening triceps/biceps?
-evt. dumbbell squat wanneer ik deze onder de knie heb
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen en jullie mening kunnen geven over het schema.