XXL Nutrition

Eens iets anders

Ben het met Trickolutions eens, als je met handschounen beter traiant, gewoon doen.

Ik gebruik ze ook regelmatig, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik vaak met dumbbells ed train die niet regelmatig gebruikt worden en waar soms wat roestvorming op staat. Dus eerder uit hygieneisch oogpunt.

Ook vind ik in de zomer als je bezweet ben de grip wat beter bij sommige oefeningen

Valt me trouwens op dat sommigen vermelden chins/pull down ed beter uit te kunnen voeren met handschoenen, heb er zelf namenlijk een pesthekel aan dit soort oefeningen met handschoenen te doen. Gaan altijd in plooien zitten tijdens het trekken wat ongemakkelijk aanvoelt.

Fanatieke zweethanden tijdens het trainen, dus ik gebruik handschoentjes.
Ook net zo hygiënisch voor de volgende.

Nog nooit handschoenen gebruikt en nooit ergens last van gehad, hoewel latpull nu wel een klein beetje begint te branden aan de handen bij 95 kg maar blijf gewoon zonder handschoenen doorgaan, lekker hardcore :rocker:

Schaf gewoon straps aan en gebruik ze bij de oefening waarbij je ze echt nodig heb

No gloves. Heb gedurende 1 jaar stuk of 4 paar versleten en ben er sindsdien mee gestopt.

gebruik geen handschoentjes , maar doet moet ook iedereen voor zich weten.
alleen straps bij deadliften en de barbell row

Valt me trouwens op dat sommigen vermelden chins/pull down ed beter uit te kunnen voeren met handschoenen, heb er zelf namenlijk een pesthekel aan dit soort oefeningen met handschoenen te doen. Gaan altijd in plooien zitten tijdens het trekken wat ongemakkelijk aanvoelt.

Precies ik 'k heb ut zelfde; En onze nieuwe dumbbells zijn wat gladder dus gebruik ik m'n handschoenen ook wel is.

anders gewoon de zaak intepen ziet er lekker wild uit..

MIETJE! :jk:

Even reactie op hierboven ergens: Een riem zorgt er niet voor dat je onderrug zwak blijft hoor! Ooit eens gedeadlift met een riem of gesquat? Je onderrug brand net zo hard!

Even reactie op hierboven ergens: Een riem zorgt er niet voor dat je onderrug zwak blijft hoor! Ooit eens gedeadlift met een riem of gesquat? Je onderrug brand net zo hard!

Tuurlijk wel, een riem neemt een deel van de belasting over die je onderrug zou moeten dragen, je zal je core nog wel aanpakken maar lang niet zo goed als warneer je zonder riem zou trainen.

Een zwaar gewicht voor veel herhalingen doen doet ook pijn in je spieren, maar je gaat er mee door omdat je sterker wil worden. Hetzelfde met grip, als je een sterke grip wil moet je zonder hanschoentjes ed. trainen, krijg je vanzelf eelt op je handen. Het komt idd nichterig over als je bang bent voor eelt of wat pijn in je zachte handjes.

niet voor niets trickolutions he :D

ik gebruik ze niet, alleen bij dumbbell press (liggend, voor borst) gebruik ik ze tegenwoordig omdat ik dan zweethandjes heb en die zware dingen uit mn handen glijden anders maar bij de rest niet want ik vind eelt relex!

Sterker nog, het gebruik van een riem zou de onderrug zelfs wel eens meer kunnen belasten

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/riem-ontziet-onderrug-27650

The results indicate that subjects' mean erector spinae activity was greater (p < 0.0125) in the lumbar region of the spine when wearing weight belts (±258 SD; 69.0 analog-to-digital units) during squatting exercises than the mean activity in subjects who were not wearing weight belts (±235 SD; 71.3 analog-to-digital units).

Practical Applications
When an athlete or coach uses or recommends particular equipment, it is crucial that the equipment performs as expected. Weight belts are commonly used in recreational, competitive, and industrial lifting situations. Although the benefits of wearing belts remains in dispute, until evidence is presented to the contrary, many lifters will continue to believe that wearing a weight belt increases the stability of the spine and decreases the likelihood of injuring the lower back. The general opinion of those who use the back support lifting belts is that the increased external support offered by the belt should decrease the need for muscular stabilization and should elicit a decrease in erector spinae activity during lifting.

This study was designed to determine if a decrease in erector spinae activity is observed while performing high-bar squats when wearing a weight support belt when compared to equivalent lifts while not wearing a belt. A noticeable decrease would indicate that the belt is relieving some of the need for the erectors to provide as much muscular stabilization of the lumbar spine as would be necessary in performing the same lifts without the belts. Findings that would indicate an increase or no difference in erector spinae activity between the 2 conditions of wearing a weight belt and not wearing a weight belt would tend to refute the theory that wearing a weight belt helps maintain proper lower-back mechanics and would likely decrease the chance of injury to that region during lifting.

In short, if anything less than a decrease in erector spinae activity is observed in someone who performs a squat while wearing a belt, the belt does not provide the biomechanical change people expect to help minimize the risk of lower-back injury. Our findings do not support wearing weight belts during submaximal lifting as a method of reducing erector spinae muscle activity.

Athletes, coaches, and industry in general must be made aware that weight belts do not elicit the biomechanical benefits in trunk stabilization and support that they are commonly thought to provide.

hmm zou je niet zeggen, nou goed weer wat geleerd dan...

liever dat het wat ongemakkelijker aanvoelt dan dat plots de stang uit mn handen glipt :)

Het voelt niet alleen ongemakkelijk aan, maar ik heb ook minder grip
Vooral bij van die "gewatteerde" handschoenen (je weet wel met van die kussentjes aan de binnenkant zodat je hand niet au doet met drukoefeningen :D )

Ik gebruik (nog) geen handschoenen.

Zolang je maar nette gewichten gebruikt wordt je echt niet uitgelachen om je handschoentjes hoor ;)
Merk zelf geen verschil in grip of ik met of zonder handschoentjes train, train er zelf mee als het weer wat kouder is, zoals nu. Al die stangen enz. zijn zo koud, vind ik niet lekker aanvoelen.

vind ik juist een fijn gevoel,gaat lekker door me uit :D

Terug
Naar boven