MuscleMeat

Eerste kuur en gelijk goed.

23j/100kg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
103kg
Vetpercentage
18%
goedemorgen,

ik ben 23 jaar 1 meter 96 lang en 103 kg en een vetpercentage van 18%.
Ik heb wat gegoogled en gezocht maar denk kan toch gewoon beter advies vragen via hier.
ik zou graag mijn eerste kuur willen doen. Ik sport nu ruim 6 jaar waarvan 3 jaar met kracht.
Ik zou 1 kuur willen doen maar dan wel gelijk goed beginnen.
wat adviseren jullie mij? vooral vet rond de onderrug zitten en op mijn middel.

groeten 23j/100KG

Ga eerst meer eens cutten tot 12%.

Als je toch wil kuren: test e 500 á 600mg ew met eventueel mast e op 200mg.

Voor de rest zoek zelf even uit. Genoeg informatie te vinden hier.

100kg op 1,96 en 18% is niet heel erg indrukwekkend. Zou nog ff wachten met kuren makker :)

Je eerste kuur moet altijd goeie lean bulk zijn.

Vandaar inderdaad eerst cutten tot 10-12%

Als je gelijk goed wil beginnen moet je inderdaad eerst even je vetpercentage omlaag brengen voor je begint. Anders is je begin per definitie al niet goed.
6% eraf is prima. Dus dat zal 6 weekjes cutten op eigen kracht worden.

Als je gelijk goed wil beginnen moet je inderdaad eerst even je vetpercentage omlaag brengen voor je begint. Anders is je begin per definitie al niet goed.
Is 1% niet iets te veel van t goede? Er van uit gaand dat ook massa verlies een rol speelt?

Is 1% niet iets te veel van t goede? Er van uit gaand dat ook massa verlies een rol speelt?
Op zijn vp zou ik me nog absoluut niet druk maken om spierverlies.
Zelfs al verliest ie 1kg spier (wat al overdreven is) dan vliegt dat er zo weer op in de kuur.
Mijn ervaring is dat als ik eenmaal een keer gespierder ben geweest en ik wil weer naar dat niveau, dat het veel makkelijker gaat.

Maar goed, ik ben ook wel erg ongeduldig, hou niet zo van heel lang bulken of heel lang cutten en zo min mogelijk vet aankomen of spier verliezen.
Je kan het van 2 kanten bekijken: als je het langzaam doet, dan verlies je minder spier, maar het duurt lang om daar te komen, als je het snel doet verlies je iets meer spier, maar je houd meer tijd over omdat je sneller klaar bent, in die extra tijd kan je ook weer die spieren terugwinnen.

Puur mijn kijk erop hoor.

• Topic Starter Topic Starter
ik deel de visie van yannick ook,liever sneller het vet eraf en dan wat meer spierverlies als alles heel langzaam. Al heb ik nu wel de tijd.

250 test , 350 tren ace. Op 500 mg test 18 procent ga je je zelf echt dik voelen met alle bloat

Als je gaat kuren om te cutten van 18% dan kun je zowel gewoon alles direct in de vuilbak gooien.
Kuren omdat de massa te traag komt vind ik begrijpelijk, maar kuren omdat je te lui bent om te cutten van 18%?

Op die loopband en zweeten als et spek dr af is 500mg test e 10 weeken.

1% vet per week? Wat is je geheim? Ik moet nog een % of 15 naar beneden, dus dat wil ik best in 15 weken voor elkaar krijgen ;)

1% vet per week? Wat is je geheim? Ik moet nog een % of 15 naar beneden, dus dat wil ik best in 15 weken voor elkaar krijgen ;)
Haha :p
Zal wel niet voor iedereen gelden, maar als ik serieus cut, dan is 1% per week prima haalbaar op een semi hoog vetpercentage.
Gewoon in 1 keer 1000kcals verlagen, je eiwitten flink opschroeven richting de 300 gram. Desnoods nog cafeïne pilletje of T-5.
Misschien nog wat extra bewegen, avondwandeling, of welke vorm van verbranding dan ook.
Meestal switch ik dan mijn schema naar upper body / lower body split zodat je lekker veel grote spieren gebruikt om meer te verbranden.

Voeding en training op orde?

Alle bovenstaande berichten heb je genoeg aan. Zo niet kun je eventueel contact opnemen met Mr Gr33n.

Terug
Naar boven