XXL Nutrition

Eerste kuur naposim + DECA

• Topic Starter Topic Starter
ps: ik ben bewust nog niet begonnen met het opnemen van test in mn eerste kuur, dat wil ik in mn volgende kuur gaan doen....over een maand of 3 a 4.
zit dan te denken aan
wk 1 tm 4 40mg napo
wk 1 tm 10 200mg DECA en 250mg TEST en

uiteraard nakuur met nolvadex

dank voor de reaktie hercuul. Ik heb mn kuur nav andere opmerkingen idd al aangepast. ziet er nu dus alsvolgt uit:
wk 1tm6 naposim
wk 3 tm 10 deca
nakuur met nolvadex

ben te licht gestart met de napo ..dat weet ik nu..en neem de laatste 2 weken dan ook 40 mg per dag.

ps: ik ben bewust nog niet begonnen met het opnemen van test in mn eerste kuur, dat wil ik in mn volgende kuur gaan doen....over een maand of 3 a 4.
zit dan te denken aan
wk 1 tm 4 40mg napo
wk 1 tm 10 200mg DECA en 250mg TEST en

uiteraard nakuur met nolvadex

zo het je het beter nu gedaan
waarom bewust geen test?

niemand raad hier deca aan zonder test
ook al is het 200mg per week

Wat ik ervan begrijp is dat je een beginnerskuur niet meteen "zwaar" moet inzetten daarom eerst alleen naposim en deca.

test is wel zwaar? Maar deca niet? Laat je volgende keer wat beter informeren..

ik zou eens proberen om ook voor de training een shake te nemen en voor je gaat slapen niet de shake te pakken maar een bak kwark .....en bij je volgende kuur geen 250 test maar 500 test doen .....succes.

test is wel zwaar? Maar deca niet? Laat je volgende keer wat beter informeren..

Ik bedoel ook niet dat Deca zwaarder is dan Test. Ik bedoel dat Test+Deca zwaarder is dan alleen Test of alleen Deca. Ik kies ervoor om niet meteen te kiezen voor beiden. Als ik met minder goede resultaten bereik is het ook goed.

ik zou eens proberen om ook voor de training een shake te nemen en voor je gaat slapen niet de shake te pakken maar een bak kwark .....en bij je volgende kuur geen 250 test maar 500 test doen .....succes.

Dank je wel voor deze feedback, ik ga het proberen. Is trouwens de kwark beter omdat dit langzame eiwitten zijn of werkt dat niet zo?

Wat ik ervan begrijp is dat je een beginnerskuur niet meteen "zwaar" moet inzetten daarom eerst alleen naposim en deca.

je begrijpt me verkeerd denk
bedoel dat Deca onderdrukkend is voor je axis
wat je eigen test productie onderdrukt
en voor libido problemen kan zorgen

daarom word er meestal test bij gezet en niet deca only

als je niet meteen te zwaar wil gaan had je beter gekozen
voor naposim en test

je eerst wat beter informeren ok ;)

Hallo,

Het is een beetje jammer dat je dit niet eerder aan ons hebt voorgelegd aangezien we je dan sneller op de fouten hadden kunnen wijzen. Maar ik zal iig al je vragen beantwoorden met mijn persoonlijke mening/ervaring.

1) Orals als dianabol moet je in kracht merken na ongeveer een week tot twee weken. Echter doordat je eigenlijk een achterhaalde methode hebt gebruikt (opbouwen van dosis) zal het minder snel merkbaar zijn. Ik zal al meteen duidelijk maken dat 10mg per dag nauwelijks iets doet, dus dit was een fout. Vanaf 15mg/dag begint dianabol een beetje effectief te werken. Vergeet dus het opbouwen, bij orals kies je de dosis die je wilt gebruiken in je kuur, en die dosis gebruik je dan ook elke dag en elke week zonder vermindering of verhoging. Voor beginners is in een stack 35-40mg/dag een goede dosis om resultaten in kracht en gewicht te zien. Bij dianabol zal je toename in gewicht merken na maximaal een week of 2-3. Het kan ook vroeger, afhankelijk van de dosis. Lage dosis betekend uiteraard veel minder effect. Ik zou dus nog niet meteen pannikeren en denken dat je fakes hebt, maar ik raad je wel aan de dosis meteen op te trekken naar 40mg per dag. Of je dit verdeelt moet je zelf uitmaken. De ene vind het beter in één keer, de andere verdeelt het. Ik zou 20mg in de ochtend en 20mg voor de training (uur vooraf) een goed schema vinden.

De deca hoor je ook vanaf dag 1 te gebruiken, aangezien het juist een hele tijd nodig heeft om op te bouwen in de bloedstroom. Ik had je bij die deca elke 3 of 4de dag een dosis van 200mg aangeraden, aangezien ik uit ervaring weet dat het anders niet erg effectief is, zeker icm een classII AAS als dianabol aan lage dosis. Ook om deze reden raad ik een aanpassing van de kuur aan, wil je echt een goed resultaat bekomen.

2) Het heeft nut in die zin dat je lever meer gifstoffen zal kunnen afbreken. het heeft geen nut omdat die gifstoffen juist zijn wat je doet groeien. Het doel van deze middelen is om de enzymen die giftige stoffen in de lever afbreken te stimuleren in productie. Beter is het om te gaan denken aan herstel van de lever NA dat je gestopt bent met leverbelastende medicijnen, de lever kan een aantal weken extra stress wel verdragen. Laat indien je ongerust bent een bloedanalyse doen zodat je weet hoe de waarden evolueren gedurende de kuur. Zeker omwille van het feit dat je dianabol redelijk lang gebruikt, ik zou zelf nooit verder dan 6 weken gaan.

3) Je bloeddruk is toegenomen en je hart wordt extra belast. Dit zijn directe gevolgen van dianabol en voor een deel deca. Het is belangrijk dat je gezonde voeding binnenkrijgt, lichte cardio doet, en als je merkt dat je hart te hevig tekeer gaat even het tempo verminderd (door bijv even rustig te wandelen) zodat de hartslag langzaam weer afbouwt. Extra zweten komt doordat je lichaamstemperatuur verhoogt is. Je MOET nu veel meer water drinken, gedurende heel de dag, zowel voor het zuiveren van je lichaam, als om uitdroging te voorkomen.

4) Ik raad je aan te beginnen met het plannen van een nakuur. Het nut hiervan is zowel theoretisch als praktisch bewezen. Het is geen uitstel van executie om de reden dat je na de kuur een periode krijgt waarin het lichaam relatief meer oestrogenen te verwerken krijgt, het resultaat van een tekort aan testosteron na het stoppen met toedienen van de anabole steroïden. Voor de man is dit zeer nadelig gezien vele belangrijke functies een dosis test nodig hebben om goed te werken. Waaronder niet in het minst het behoud van spiermassa en levenslust. Indien je oestrogeen na de kuur niet gaat blokkeren dmv een SERM, dan zal je te maken krijgen met alle nadelige gevolgen van estradiol (en dan vooral oestrogeen) en die van het ontbreken van testosteron.

Het doel van de nakuur is om het lichaam in die periode de tijd te geven de eigen aanmaak van testosteron weer op normaal niveau te brengen. Dit kan doordat de estradiol receptors geblokkeerd worden (nolvadex of clomid) en dit als effect heeft dat er een signaal is om weer nieuwe testosteron in het bloed te brengen. Zodra dit gebeurd is, kan de toediening van de serm's gestopt worden. Erg belangrijk is dat je training precies hetzelfde blijft als tijdens de kuur (hoewel je sowieso kracht verliest, probeer dit tegen te werken). Maar vooral zorgen dat de voeding zeer correct blijft na de kuur, en een ander punt is vermijd alle stress. Zorg dat je desnoods na de kuur een soort van vakantie thuis hebt. Je moet cortisol dan zeker niet stimuleren, aangezien het al verhoogt als bijwerking van het staken van de AAS.

Alvast een eerste mening, aan jou om te beslissen wat je ermee doet. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met de rest van de kuur (die ik zelf niet had aangeraden, maar dat zijn vijgen na pasen).

Prachtige post :thumb:
Wat moeten we toch zonder onze Grote-teen :D euuuuuuuuuuuuuuuh ik bedoel BIG-T;)

Hellup

Hello again...

Ben ik me vandaag een portie ziek..hou geen eten binnen, loop van alle kanten leeg..ofwel ziek, zwak en misselijk. Natuurlijk weer een vraag...

Hoe kan ik hier het verstandigst mee omgaan,
a. toch eten met het risico dat het merendeel direct weer geretourneerd wordt :-)
b. even een dag niet eten en bv shakes nemen

graag jullie meningen

Als ik ziek ben probeer ik toch wat te nuttigen amino's houd ik altijd binnen en bananen lukt ook wel maar ja dat is bij iedereen verschillend;)

veel beterschap

Alhoewel ik al behoorlijk wat research heb gedaan voordat ik met mn kuur ben begonnen moet ik zeggen dat nu ik echt begonnen ben het kwartje wat beter begint te vallen...mede dankzij de slimme reakties van jullie natuurlijk.

Ik heb nog een vraag.
Ik van morgen (zaterdag 29 sept) 4 weken bezig met de kuur en ben aan het twijfelen geslagen over het wijzigen van mn kuur. Graag jullie mening hierover

Optie 1:
Stoppen met de naposim maar alleen doorgaan met de deca tm week 10 (dus nog 6 weken vanaf morgen) Ik gebruik 200mg om de 3 a 4 dagen.

Optie 2:
Stoppen met naposim en doorgaan met de deca tm wk 10 zoals hierboven. Maar daarbij ook testo en 250mg EW.

Of optie 3: een ander advies van jullie.

Ik kan volgens mij de deca en de testo in één spuit combineren?

gr

Resultaten tot nu toe van mijn kuur

Dag,

Zit nu in de 5e week van mijn kuur en wilde toch even wat resultaten doorgeven.

Eerste drie weken merkte ik weinig maar dat was logisch omdat ik de naposim te laag had gedoseerd.
Zit nu in de 5e week en halverweg vorige week had ik voor het eerst het gevoel dat er iets gebeurde: zo had ik bijvoorbeeld het gevoel dat ik wel de hele avond kon doortrainen, voelde ook een giga pomp. Mn top met bankdrukken was voor de kuur 90kg 1x, gisteren drukte ik voor het eerst 100 kilo 6 x weg waarvan twee met enige hulp...dat deed me goed. :D

Qua gewicht zit ik nu op 95,5 kilo .. 5,5 kilo erbij en ja..mn buik is ook wat dikker geworden en er zit wat vocht bij maar alla.

Bloeddruk is nu 124/84

groet,

En geen nevenwerkingen (krampen / steken in de lever of maag?)

ik denk dat je er niet slecht aan zal doen om bij je deca nog testo bij te zetten in de volgende weken, maar wel de testo tot wk 11 laten doorlopen, en wk 13 beginnen met nolvadex

deca only is vrij onderdrukkend,ook al zijn het kleine hoeveelheden,je had inderdaad zoals hiervoor al gezegd beter dan voor testo gekozen ipv deca... maar als je deze beiden nu nog gaat stacken kan het misschien nog beter worden dan enkel met deca,
of zou de testo dan nog niet echt tot zen maximum werking komen??? omdat die meestal toch een tiental weken word doorgetrokken, of vergis ik mij?

grtz

En geen nevenwerkingen (krampen / steken in de lever of maag?)

Nee, qua bijwerkingen heb ik alleen last van een beetje hoofdpijn (alleen de eerste twee weken), een iets hogere bloeddruk dan ik gewend ben, een beetje acne en wat vochtafzetting.

Terug
Naar boven