XXL Nutrition

eerste kuur

ahmet

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
heb een vraagje,
wanneer ben ik klaar voor mijn eerste kuur?
ik ben op mijn 16e begonnen met trainen op ongeveer 14% vet en heb toen 2 jaar lang rete hard getraind tot eind mn 17e jaar en woog toen 98kg met een vetpercentage van 16-17% bij een lengte van 185cm
hierbij at ik erg goed had goede eetschema's en had altijd goede trainingsschema's. ook mijn krachtstats waren niet mis voor een 17 jarige namelijk:

bp: 120kg 5x5
deadlift: 1x200
squat: 2x170kg

en de rest van de oefeningen kon ik ook erg zwaar doen, was een van de sterkere in de sportschool

toen kreeg ik een blessure bij mn elleboog en heb sindsdien nooit meer normaal kunnen trainen en daarom verloor ik ook alle motivatie

heb steeds weer half jaartje getraind en dan weer heel lang niet etc etc
nu wil ik het weer goed oppakken want ik merk dat ik veel minder last heb van mn elleboog, merk het soms als ik lang achter een bureau zit en met bepaalde oefeningen.

wanneer ben ik volgens jullie klaar voor mn eerste kuur?
ik wil sowieso eerst zover doortrainen dat ik minimaal mn oude krachtstats terug heb, hoef alleen geen extreme bb'er te worden of iets, dat was vroeger wel anders. denk dat ik minimaal een half jaar nodig heb om weer tot die stats te komen, merkte dat ik een jaar terug na 3-4 maandjes al op de 120kg benchpress zat dus denk dat ik nu wel meer en gezonder kan tillen

ga eerst dieten tot 10% vet, zit nu op 21% ..... erg vet i knowww

ben nu 22 jaar en wil volop knallen
dus kort samengevat, wanneer kan ik een eerste kuur tegenaan gooien? sowieso eerst mn oude stats en gewicht aan spiermassa terugwinnen en moet ik daarna nog doorgroeien of is de basis die ik vroeger heb opgebouwd genoeg?

wat is als doel heb zal ik in een foto toevoegen

hoop dat jullie kunnen helpen!

lean-muscle-body.jpg - 33255

Laatst bewerkt:
Je kan nog zoveel behalen uit alleen je voeding traine en cardio, ik zou nog niet overschakelen naar anabolen..

• Topic Starter Topic Starter
ik wil het ook niet direct, denk dat ik na een half jaar wel op mn oude gewichten zit en daarna wordt het allemaal al weer lastiger, denk dat na een jaar wel goed is dan toch? ben ook bezig met goede voeding

gr

Als je gaat kuren cut dan tot 12-14 % dan heb je er veel meer aan.

Je bent 17, niet gaan kuren je verziekt jezelf. Je natuurlijk testosteron levels horen uit de pan te reizen op je 17e :P

haha thanks for the tip maar ben ondertussen al 22
was op mn best op mn 17e maat

heb het even rood gemaakt :D

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 22:24 ----------

Als je gaat kuren cut dan tot 12-14 % dan heb je er veel meer aan.

je hebt gelijk, ga niet kuren op 21% hehe vandaar dat ik nu bezig ben met dieet

doel is uiteindelijk om 10% vet te hebben maar op 12% kuren kan ook

wat denken jullie verder over mijn basis die ik had opgebouwd, is die genoeg?

je traint 6 jaar en alsnog heb je niet zon fysiek? en nog 20 procent bodyfat

jij bent al 2 jaar lid en kunt blijkbaar nog steeds niet lezen? ;)

wat denken jullie verder over mijn basis die ik had opgebouwd, is die genoeg?

Lol, my bad dan.. niet goed gelezen. :p Blijft moeilijk... Succes met je kuur!

thanks zat te denken aan:

Week 1-12 : Test-E 500mg/EW
Week 1-4: Dbol 40 mg/per dag
Week 14-18: nolvadex 20 mg/dag

maar duurt nog wel ff hoor tot ik dit ga doen, denk volgend jaar ergens rond deze tijd.. dan kan ik tot de zomer lekker weer droogtrainen

Zou je willen uitleggen waarom?
Omdat je dan bv langer kan bulken zonder extreem dik te worden.
Hoger vetpercentage is meer oestroegeen.
Als je off gaat moet je boven onderhoud eten op 21% zul je nog dikker worden.
Het is gewoon leuker als je meer dan 20% hebt zie je niet eens dat je bijkomt.

thanks zat te denken aan:

Week 1-4: Dbol 40 mg/per dag

maar duurt nog wel ff hoor tot ik dit ga doen, denk volgend jaar ergens rond deze tijd.. dan kan ik tot de zomer lekker weer droogtrainen
Ik zou de dbol laten of vervangen door winstrol want je hebt de aanleg voor toch wat dikker te worden.

cutten en dan winstrol ipv dbol, kom je er wat droger uit na de kuur :)

Let wel op met je elleboog (ik neem aan peesblessure??), vanwege je kuur zul je zwaarder/intensiever moeten/kunnen trainen, wat overbelasting teweeg kan brengen.

waarom nemen meeste mensen dbol dan als kickstart als winstrol toch ook voor krachtgains zorgt maar tegelijkertijd ervoor zorgt dat je droger wordt? ga eerst idd zorgen dat ik alles volledig heb getraind en de pezen gewend zijn aan de gewichten, moet wel goedkomen als ik het goed en rustig opbouw

ja ik kom snel vet aan dus zal het aanpassen thnx

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 23:40 ----------

is het trouwens niet mogelijk om te kickstarten met dbol en aan het einde van de kuur winstrol toe te voegen om toch nog net wat droger te worden

dus:

Week 1-4: Dbol 40 mg/ dag
week 8-12 winstrol 50mg/ dag

Laatst bewerkt:
Je word niet harder/droger van aas maar van voeding.
Hoe nutteloos is het voor een bulking aas te nemen als dbol voor dan 6 weken later te cutten met winstrol verlies je je massa terug.
Maak een keuze tussen bulken cutten.

hoezo verlies je je massa? neem aan dat je juist het vet en vocht verliest. kwa gewicht zal ik lager uitkomen maar denk niet dat ik dan spiermassa zal verliezen toch..?

Omdat je dan bv langer kan bulken zonder extreem dik te worden.
Hoger vetpercentage is meer oestroegeen.
Als je off gaat moet je boven onderhoud eten op 21% zul je nog dikker worden.
Het is gewoon leuker als je meer dan 20% hebt zie je niet eens dat je bijkomt.
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat 12-14% beter was dan 10%, aangezien hij in zijn post al zei dat hij ging cutten tot 10% :p

Terug
Naar boven