XXL Nutrition

Eerste kuur

polotraxx

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2.515
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
]Yoo DBB

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik nog niet wil kuren maar enkel info en meningen horen :) Ben al enige tijd bezig met BB (+-3 jaar denk ik) en ben in die tijd wel flink vooruit gegaan, vind ik zelf. Ik woog om en bij de 60 kg en nu begin 80, vp% ongeveer 14-15%, lengte van 179cm. Heb eigenlijk het eerste jaar gewoon wat gaan trainen en pas daarna wat op mijn eten beginnen letten ed. Nu heb ik mezelf voorgenomen om nog (minstens) een dik jaar een cleanbulk aan te houden (ten vroegste maart 2014).
Ik heb al wat rondgelezen en had eerst in gedachten voor een winstrol only te doen. Het trekt me aan dat je maar 3-4 kg bijkomt en dit vrijwel volledig vasthoudt. Ook geen kilo's vocht. De nadelen van orals tov injecties hebben me dan doen twijfelen.
Maar het probleem met bvb 10/12 weken test-e is dat ik volgens mij te veel ga bijkomen voor mijn persoonlijke doelen (max 5/6kg). Hier komt nog eens bij dat je na deze kuur enkele kilo's zou inleveren. Wil ook geen 10-15kg bijkomen en er 5-10kg terug afvallen :p Vooral omdat dit zou opvallen naar mijn omgeving toe (ouders, enkele vrienden, ...).

Daarom vraag ik jullie wat het beste zou zijn voor mijn doelen. Zou het OK zijn om éénmalig te kuren met een winstrol only, 50mg/dag, 2wkn nakuur nolva 20mg? Hoelang duurt het dan ongeveer eer mijn lichaam 'herstelt' is? Ik weet dat je voor zekerheid bloedtests moet doen, maar een richtlijn? Of blijft mijn lichaam er altijd de gevolgen van dragen (oa het LDL en HDL-deel dan) Of toch beter kiezen voor een (ook) éénmalige kuur 10/12wkn test-e 500mg per week? Of kan ik beter kiezen voor 250mg omdat dit mijn eerste kuur is, omdat mijn doelen niet heel hoog liggen. Of beter e5d? Deze kuur met 4weken nakuur nolvadex (40-40-20-20) Ook al weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!', vraag ik toch om nog eens te kijken naar mijn doelen :p

een voorbeeld van wat ik ongeveer eet op een dag
6u30 : 125g havermout + 0,5 halfvolle melk + 2-3 ei-eiwitten
8u15 : 1banaan
10u15 : 4boterhammen
12u30 : Dagschotel op school (is altijd wel in orde, en je mag je bord zelf volscheppen, goed gevuld dus)
15u15 : bak rijst/pasta met zalm/kip/kalkoen dat mn ma elke dag klaarmaakt ^^
17u45 : Avondeten thuis (wat de pot schaft)
19u : 1banaan + 2-4 boterhammen
22u : 500g magere kwark, 25g ongezouten noten

het brood is altijd volkorenbrood, pasta ook volkoren en meestal zilvervliesrijst. boterhammen zijn met tonijn/zalm/kalkoenfilet/pindakaas. elke keer iets anders voor de afwisseling, eet soms ook eens tussendoor een blikje tonijn als ik zin heb.

Supps op dit moment:
Whey isolaat met water 2x per dag
mass perfection met water (soms, niet dagelijks)
multivit
creatine
omega 3
zink
vitamine D (enkel in de winter)

Ik drink 3-4liter water per dag
Trainingsschema in bijlage. Dit is een schema dat ik nu doe en voel me er goed bij, wissel om de 2-3maanden van schema (meer/minder reps, volgorde, andere oefening ertussen, maar blijft in grote lijnen wel gelijk)

Laat de opmerkingen maar komen zodat ik er goed voorbereid aan begin :D Lees al geruime tijd mee in de AAS-sectie en zal dit ook nog blijven doen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren. niet alleen hier maar ook op andere sites en fora. Ook weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!

Grtz

Bijlagen

Je moeder maakt je eten klaar?

Je bent 20, etc etc.

• Topic Starter Topic Starter
Je moeder maakt je eten klaar?

Je bent 20, etc etc.

Mijn moeder maakt idd mijn avondeten en dagelijks een bak rijst of pasta klaar, en that's it.. Ze is moet niet gaan werken (huisvrouw) en vindt het niet erg. Ikzelf heb weinig tijd met school.
Elke dag maakt ze een bakje rijst of pasta klaar en zet dit in de koelkast zodat ik dit kan meenemen naar school. Toch niet zo speciaal? Dit doet ze ook voor mijn broer en pa hoor...
En wat bedoel je met 'je bent 20, etc etc.'? Als je doelt dat ik te jong ben om te kuren, dit weet ik wel ;) Ik ben ook nog helemaal niet van plan om te kuren het eerste jaar :) ten vroegste maart 2014, over een jaar en half dus ongeveer

Wil je serieus worden genomen als je zo'n avatar gebruikt?

Ik vindt dat je nog even moet wachten met het inlezen over AAS. Ik heb namelijk niet het idee dat je überhaupt weet wat je exact eet op een dag. Kcal, eiwitten, koolhy., vetten, de juiste verhoudingen etc etc.
Ga je dus eerst goed inlezen in de voedingssectie. Op het moment ook zonde van je supps zolang je voeding niet optimaal is.

Zorg dat je alles perfect op orde heb in 2013 (tot in de puntjes) en je zult voorlopig nog goed gainen zonder AAS. Wanneer je na herhaaldelijk optimaliseren geen progressie meer boekt in een lange periode, dan kun je gaan denken/inlezen over AAS.

Mijn moeder maakt idd mijn avondeten en dagelijks een bak rijst of pasta klaar, en that's it.. Ze is moet niet gaan werken (huisvrouw) en vindt het niet erg. Ikzelf heb weinig tijd met school.
Elke dag maakt ze een bakje rijst of pasta klaar en zet dit in de koelkast zodat ik dit kan meenemen naar school. Toch niet zo speciaal? Dit doet ze ook voor mijn broer en pa hoor...
En wat bedoel je met 'je bent 20, etc etc.'? Als je doelt dat ik te jong ben om te kuren, dit weet ik wel ;) Ik ben ook nog helemaal niet van plan om te kuren het eerste jaar :) ten vroegste maart 2014, over een jaar en half dus ongeveer

Jouw moeder is fokking lelijk

Kan een mod die gozer hierboven eens aanspreken?

willen jullie aub gewoon reageren op wat TS vraagt? wil geen woede om me nek halen maar hij vraagt echt niet kijk naar mn voedings schema. ook dati te jong is heefti niet gevragd. als ik TS zou zijn zou ik wel nog een stuk langer wachten ivm zij eigen test level zou nu eigenlijk skyhigh moeten zijn. maar goed.

ON topic

winny is slecht voor je lever en haar lijn ook kan t haar groei op plekken geven die je liever noet wilt. ldl en hdl ik weet niet precies hoe t werkt maar ik denk dat je op lange termijn bij regel matig gebruik ader verkalkuling kan oplopen met gevolgen van dien
winny kan je leuke droge spiermassa leveren bij juiste dosis en sommige zeggen wel of geen nakuur dat moet je maar uitzoeken.

test kan je goed gebruiken bij de leuke gains om erge.gewochts toename te voorkomen dat meestal door vocht retentie voor komt moet je gewoon je voeding aan passen. minder zout enz. sowieso nakuren. test kan je op bepaalde persoonsgebonden dosissen gyno leveren die je kan bestrijden met een AI. weet dit noet helemaal zeker nog.

ik gebruik zelf niet. ik weet niet wat t bij jouw of bij mij gaat doen de AAS. ik geef je advies puur op wat ik heb gelezen. alles wat ik net zei kan pure bullshit zijn maar is iniedergeval eenreactie waar je wel naar vroeg. succes man ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik vindt dat je nog even moet wachten met het inlezen over AAS. Ik heb namelijk niet het idee dat je überhaupt weet wat je exact eet op een dag. Kcal, eiwitten, koolhy., vetten, de juiste verhoudingen etc etc.
Ga je dus eerst goed inlezen in de voedingssectie. Op het moment ook zonde van je supps zolang je voeding niet optimaal is.

Zorg dat je alles perfect op orde heb in 2013 (tot in de puntjes) en je zult voorlopig nog goed gainen zonder AAS. Wanneer je na herhaaldelijk optimaliseren geen progressie meer boekt in een lange periode, dan kun je gaan denken/inlezen over AAS.
OK bedankt voor de reactie. Ik heb idd nog niet echt een zeer vast voedingsschema. Ik dacht dat dit wel genoeg zou zijn, eet vrij gezond, denk ook wel goed. Nu je het zegt zou het wel kunnen dat de e/k/v - verhouding niet optimaal is. Misschien toch nog wat langer doorbijten en eens nakijken wat een goed voedingsschema kan doen :p

willen jullie aub gewoon reageren op wat TS vraagt? wil geen woede om me nek halen maar hij vraagt echt niet kijk naar mn voedings schema. ook dati te jong is heefti niet gevragd. als ik TS zou zijn zou ik wel nog een stuk langer wachten ivm zij eigen test level zou nu eigenlijk skyhigh moeten zijn. maar goed.

ON topic

winny is slecht voor je lever en haar lijn ook kan t haar groei op plekken geven die je liever noet wilt. ldl en hdl ik weet niet precies hoe t werkt maar ik denk dat je op lange termijn bij regel matig gebruik ader verkalkuling kan oplopen met gevolgen van dien
winny kan je leuke droge spiermassa leveren bij juiste dosis en sommige zeggen wel of geen nakuur dat moet je maar uitzoeken.

test kan je goed gebruiken bij de leuke gains om erge.gewochts toename te voorkomen dat meestal door vocht retentie voor komt moet je gewoon je voeding aan passen. minder zout enz. sowieso nakuren. test kan je op bepaalde persoonsgebonden dosissen gyno leveren die je kan bestrijden met een AI. weet dit noet helemaal zeker nog.

ik gebruik zelf niet. ik weet niet wat t bij jouw of bij mij gaat doen de AAS. ik geef je advies puur op wat ik heb gelezen. alles wat ik net zei kan pure bullshit zijn maar is iniedergeval eenreactie waar je wel naar vroeg. succes man ;)
Bedankt voor jouw reactie, maar denk dat ik toch nog wat langer ga wachten en (zoals ik hierboven ook zeg) eens kijken naar mijn e/k/v-verhouding, aantal kcal etc. zou goed kunnen dat ik dan nog wat extra blijf bijkomen. Niet dat ik nu al op een plateau zit :p

ON topic

Woat???? Heb je dit verhaal dronken getypt?

Je kunt de vochttoename voor 90% inperken als je iedere dag 0,25 mg (HG) arimidex slikt. De krachtgains zijn dan weliswaar beperkt maar je voorkomt zo wel dat je 10 kilo aankomt.

Woat???? Heb je dit verhaal dronken getypt?

nee maar was wel laatste wat ik deed voor t slapen gaan op me tel. :P hhaha had er volgens mij bij gezegd dat mensen me niet kwalijk moeten nemen van de gekke woorden die ineens opduiken omdat ik op me telefoon aan t typen ben :P

Terug
Naar boven