- Waardering
- 2.515
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 15%
]Yoo DBB
Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik nog niet wil kuren maar enkel info en meningen horen
Ben al enige tijd bezig met BB (+-3 jaar denk ik) en ben in die tijd wel flink vooruit gegaan, vind ik zelf. Ik woog om en bij de 60 kg en nu begin 80, vp% ongeveer 14-15%, lengte van 179cm. Heb eigenlijk het eerste jaar gewoon wat gaan trainen en pas daarna wat op mijn eten beginnen letten ed. Nu heb ik mezelf voorgenomen om nog (minstens) een dik jaar een cleanbulk aan te houden (ten vroegste maart 2014).
Ik heb al wat rondgelezen en had eerst in gedachten voor een winstrol only te doen. Het trekt me aan dat je maar 3-4 kg bijkomt en dit vrijwel volledig vasthoudt. Ook geen kilo's vocht. De nadelen van orals tov injecties hebben me dan doen twijfelen.
Maar het probleem met bvb 10/12 weken test-e is dat ik volgens mij te veel ga bijkomen voor mijn persoonlijke doelen (max 5/6kg). Hier komt nog eens bij dat je na deze kuur enkele kilo's zou inleveren. Wil ook geen 10-15kg bijkomen en er 5-10kg terug afvallen
Vooral omdat dit zou opvallen naar mijn omgeving toe (ouders, enkele vrienden, ...).
Daarom vraag ik jullie wat het beste zou zijn voor mijn doelen. Zou het OK zijn om éénmalig te kuren met een winstrol only, 50mg/dag, 2wkn nakuur nolva 20mg? Hoelang duurt het dan ongeveer eer mijn lichaam 'herstelt' is? Ik weet dat je voor zekerheid bloedtests moet doen, maar een richtlijn? Of blijft mijn lichaam er altijd de gevolgen van dragen (oa het LDL en HDL-deel dan) Of toch beter kiezen voor een (ook) éénmalige kuur 10/12wkn test-e 500mg per week? Of kan ik beter kiezen voor 250mg omdat dit mijn eerste kuur is, omdat mijn doelen niet heel hoog liggen. Of beter e5d? Deze kuur met 4weken nakuur nolvadex (40-40-20-20) Ook al weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!', vraag ik toch om nog eens te kijken naar mijn doelen
een voorbeeld van wat ik ongeveer eet op een dag
6u30 : 125g havermout + 0,5 halfvolle melk + 2-3 ei-eiwitten
8u15 : 1banaan
10u15 : 4boterhammen
12u30 : Dagschotel op school (is altijd wel in orde, en je mag je bord zelf volscheppen, goed gevuld dus)
15u15 : bak rijst/pasta met zalm/kip/kalkoen dat mn ma elke dag klaarmaakt ^^
17u45 : Avondeten thuis (wat de pot schaft)
19u : 1banaan + 2-4 boterhammen
22u : 500g magere kwark, 25g ongezouten noten
het brood is altijd volkorenbrood, pasta ook volkoren en meestal zilvervliesrijst. boterhammen zijn met tonijn/zalm/kalkoenfilet/pindakaas. elke keer iets anders voor de afwisseling, eet soms ook eens tussendoor een blikje tonijn als ik zin heb.
Supps op dit moment:
Whey isolaat met water 2x per dag
mass perfection met water (soms, niet dagelijks)
multivit
creatine
omega 3
zink
vitamine D (enkel in de winter)
Ik drink 3-4liter water per dag
Trainingsschema in bijlage. Dit is een schema dat ik nu doe en voel me er goed bij, wissel om de 2-3maanden van schema (meer/minder reps, volgorde, andere oefening ertussen, maar blijft in grote lijnen wel gelijk)
Laat de opmerkingen maar komen zodat ik er goed voorbereid aan begin
Lees al geruime tijd mee in de AAS-sectie en zal dit ook nog blijven doen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren. niet alleen hier maar ook op andere sites en fora. Ook weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!
Grtz
Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik nog niet wil kuren maar enkel info en meningen horen
Ben al enige tijd bezig met BB (+-3 jaar denk ik) en ben in die tijd wel flink vooruit gegaan, vind ik zelf. Ik woog om en bij de 60 kg en nu begin 80, vp% ongeveer 14-15%, lengte van 179cm. Heb eigenlijk het eerste jaar gewoon wat gaan trainen en pas daarna wat op mijn eten beginnen letten ed. Nu heb ik mezelf voorgenomen om nog (minstens) een dik jaar een cleanbulk aan te houden (ten vroegste maart 2014). Ik heb al wat rondgelezen en had eerst in gedachten voor een winstrol only te doen. Het trekt me aan dat je maar 3-4 kg bijkomt en dit vrijwel volledig vasthoudt. Ook geen kilo's vocht. De nadelen van orals tov injecties hebben me dan doen twijfelen.
Maar het probleem met bvb 10/12 weken test-e is dat ik volgens mij te veel ga bijkomen voor mijn persoonlijke doelen (max 5/6kg). Hier komt nog eens bij dat je na deze kuur enkele kilo's zou inleveren. Wil ook geen 10-15kg bijkomen en er 5-10kg terug afvallen
Vooral omdat dit zou opvallen naar mijn omgeving toe (ouders, enkele vrienden, ...). Daarom vraag ik jullie wat het beste zou zijn voor mijn doelen. Zou het OK zijn om éénmalig te kuren met een winstrol only, 50mg/dag, 2wkn nakuur nolva 20mg? Hoelang duurt het dan ongeveer eer mijn lichaam 'herstelt' is? Ik weet dat je voor zekerheid bloedtests moet doen, maar een richtlijn? Of blijft mijn lichaam er altijd de gevolgen van dragen (oa het LDL en HDL-deel dan) Of toch beter kiezen voor een (ook) éénmalige kuur 10/12wkn test-e 500mg per week? Of kan ik beter kiezen voor 250mg omdat dit mijn eerste kuur is, omdat mijn doelen niet heel hoog liggen. Of beter e5d? Deze kuur met 4weken nakuur nolvadex (40-40-20-20) Ook al weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!', vraag ik toch om nog eens te kijken naar mijn doelen

een voorbeeld van wat ik ongeveer eet op een dag
6u30 : 125g havermout + 0,5 halfvolle melk + 2-3 ei-eiwitten
8u15 : 1banaan
10u15 : 4boterhammen
12u30 : Dagschotel op school (is altijd wel in orde, en je mag je bord zelf volscheppen, goed gevuld dus)
15u15 : bak rijst/pasta met zalm/kip/kalkoen dat mn ma elke dag klaarmaakt ^^
17u45 : Avondeten thuis (wat de pot schaft)
19u : 1banaan + 2-4 boterhammen
22u : 500g magere kwark, 25g ongezouten noten
het brood is altijd volkorenbrood, pasta ook volkoren en meestal zilvervliesrijst. boterhammen zijn met tonijn/zalm/kalkoenfilet/pindakaas. elke keer iets anders voor de afwisseling, eet soms ook eens tussendoor een blikje tonijn als ik zin heb.
Supps op dit moment:
Whey isolaat met water 2x per dag
mass perfection met water (soms, niet dagelijks)
multivit
creatine
omega 3
zink
vitamine D (enkel in de winter)
Ik drink 3-4liter water per dag
Trainingsschema in bijlage. Dit is een schema dat ik nu doe en voel me er goed bij, wissel om de 2-3maanden van schema (meer/minder reps, volgorde, andere oefening ertussen, maar blijft in grote lijnen wel gelijk)
Laat de opmerkingen maar komen zodat ik er goed voorbereid aan begin
Lees al geruime tijd mee in de AAS-sectie en zal dit ook nog blijven doen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren. niet alleen hier maar ook op andere sites en fora. Ook weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen 'geen orals, spuit erin!Grtz

Ik ben ook nog helemaal niet van plan om te kuren het eerste jaar
? Heb je dit verhaal dronken getypt?
hhaha had er volgens mij bij gezegd dat mensen me niet kwalijk moeten nemen van de gekke woorden die ineens opduiken omdat ik op me telefoon aan t typen ben