Fitness Seller

Eerste schema voor aankomen

Zirr0w

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
63kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum hier, heb al een tijdje verschillende topics zitten lezen maar heb nu toch maar een account aangemaakt.
Ben al een tijd bezig met fitness en mijn trainingsschema is wel in orde.
Nu is het dus de bedoeling om ook mijn voedingsschema in orde te krijgen.
Ik ben ongeveer 1,79 meter en weeg ongeveer 63-64 kilo.
Dit vind ik toch wel aan de lage kant, en wil dus ook aankomen.
Dit is nooit echt makkelijk voor mij geweest, maar aan de andere kant heb ik ook nog nooit een voedingsschema gehad.

Graag zou ik jullie mening en advies willen horen.
Ik heb geprobeerd rond de 30% eiwit, 50% koolhydraten en 20% vet te zitten.
Op niet trainingsdagen zit ik wel in de buurt daarvan maar is het niet helemaal gelukt, weet niet hoe erg dit is.
Op trainingsdagen zit ik er een stuk dichter bij in de buurt.
Ik train 4x in de week.

Mijn vetpercentage heb ik via een methode gedaan waarbij ik mijn omtrek moest meten.

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!

Groeten,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je vet percentage is hoogst waarschijnlijk fout berekend. Kun je beter met huidplooimeting doen.
En probeer voor je schema 2-2,5g/kg eiwit en 1g/kg vet te eten. Derest opvullen met koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Je vet percentage is hoogst waarschijnlijk fout berekend. Kun je beter met huidplooimeting doen.
En probeer voor je schema 2-2,5g/kg eiwit en 1g/kg vet te eten. Derest opvullen met koolhydraten.

Oke, ja dat zou best kunnen inderdaad.
Mijn weegschaal heeft ook zo'n functie dat ie je vetpercentage uit kan rekenen, dus ga dat morgen even proberen.
Heb op dit geen huidplooimeter, maar als de weegschaal niet goed werkt koop ik er wel eentje, zag ze al voor €6,50 staan.

Ik kan mijn schema nu uploaden.
Ik zit wel boven de 1g vet, maar is dat zo erg als het gezonde vetten zijn uit bijvoorbeeld boter? De onverzadigde vetten zeg maar.

Bijlagen

Bij bulken kan je best meer vet nemen. Ik zit zelf ook hoger nl op 1,6 gr vet per kg bw in de bulk.

Vind je dit niet zelf ook ontzettend onlogisch klinken?

Ging filmpje zoeken die ik paar weken terug gepost had van je friend icecream fitness die dit uitlegde, maar hij heeft z'n channel (deels) moeten deleten en heeft dit filmpje op z'n nieuwe channel niet meer staan.

brb geen koolhydraten meer eten omdat insuline --> vetgains

In acute processen denken, of denken aan de hand van acute processen onvoorwaardelijk resultaten te kunnen voorspellen is ontzettend misleidend. Kcal in vs kcal out.

brb geen koolhydraten meer eten omdat insuline --> vetgains

In acute processen denken, of denken aan de hand van acute processen onvoorwaardelijk resultaten te kunnen voorspellen is ontzettend misleidend. Kcal in vs kcal out.

Ik zeg juist dat je beter je koolhydraten up'd ipv je vet vooral als je in een kcal surplus zit. Jammer dat ik z'n uitleg niet kan verwoorden, zit wel degelijk een reden achter waarom.

Ik zeg juist dat je beter je koolhydraten up'd ipv je vet vooral als je in een kcal surplus zit. Jammer dat ik z'n uitleg niet kan verwoorden, zit wel degelijk een reden achter waarom.
Surplus is surplus, maakt echt niet uit waar dat vandaan komt. Ik maakte mijn opmerking ook alleen om het idee van acute processen bekijken ipv het geheel belachelijk te maken.

Zo kun je ook zeggen dat je alleen koolhydraten moet eten (vlak) voordat je intensief bezig gaat zijn (en daarna om glycogeen voorraden aan te vullen), zoals met trainen. Bv, als je om 15u traint en je eet om 14u koolhydraten, zullen die koolhydraten verbrandt worden tijdens het trainen. Als je om 15u traint en en je eet niet om 14u maar om 10u koolhydraten, zullen die koolhydraten eerder opgeslagen worden, maar dat is geen reden om om 10u geen kh te eten omdat je dan zogenaamd dikker zou worden, snap je wat ik bedoel?
Timing van koolhydraten heeft effect op de verbranding ervan etc, maar dat maakt kwa afvallen of aankomen niets uit.

Kcal in vs kcal uit.

Jammer dat ik dat filmpje niet kan posten.

Ik heb 't wel vaker gezien hoor, maar blijf het een absurde gedachte vinden.

Nog zoiets, zijn er momenten dat je lichaam weet dat je in een surplus zit? Waarop het bepaalt, al het vet dat we nu eten wordt opgeslagen for future use? b*ch please, chronisch overschot ongeacht timing = vetgains, kun je nooit op een bepaald moment aanwijzen

En moeten we koolhydraten die als glycogeen opgeslagen worden niet meer meetellen in onze kcal berekeningen? Worden immers niet direct verbrand en ook niet als vet opgeslagen etc

Ik heb 't wel vaker gezien hoor, maar blijf het een absurde gedachte vinden.

Nog zoiets, zijn er momenten dat je lichaam weet dat je in een surplus zit? Waarop het bepaalt, al het vet dat we nu eten wordt opgeslagen for future use? b*ch please, chronisch overschot ongeacht timing = vetgains, kun je nooit op een bepaald moment aanwijzen

En moeten we koolhydraten die als glycogeen opgeslagen worden niet meer meetellen in onze kcal berekeningen? Worden immers niet direct verbrand en ook niet als vet opgeslagen etc

Het is eerder een stelling(en oorzaak waarom het zo werkte) die hij uitlegde. Groep A waarvan z'n surplus x gr vet was, groep B z'n surplus was x aantal gr aan koolhydraten. Kwam erop neer dat de koolhydraten groep minder vet zou aanzetten.

Het is eerder een stelling(en oorzaak waarom het zo werkte) die hij uitlegde. Groep A waarvan z'n surplus x gr vet was, groep B z'n surplus was x aantal gr aan koolhydraten. Kwam erop neer dat de koolhydraten groep minder vet zou aanzetten.

Wat8.jpg

Hoe de fack ga je een surplus aanwijzen op een specifieke macro

Je eet je dagelijkse behoefte + bv in het ene geval 400kcal aan vet en de andere aan 400kcal koolhydraten. Zo moeilijk is het niet.

Het is gewoon enorme bullshit.

Indien je wat meer vet eet zullen die extra vet kcal opgeslagen worden misschien ja,
indien je wat meer kh eet onderdrukt dit de vetverbranding verder (omdat meer kh ter beschikking voor energie dan vet), en heb je exact hetzelfde resultaat..

Kcal in vs. kcal out. Zo moeilijk is het niet.

Het is gewoon enorme bullshit.

Indien je wat meer vet eet zullen die extra vet kcal opgeslagen worden misschien ja,
indien je wat meer kh eet onderdrukt dit de vetverbranding verder (omdat meer kh ter beschikking voor energie dan vet), en heb je exact hetzelfde resultaat..

Kcal in vs. kcal out. Zo moeilijk is het niet.

Bedankt voor je mening.

Terug
Naar boven