MuscleMeat

Eerste schema

Moahge

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
80kg
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een eet schema geplaatst, dat was goedgekeurd, en nu wil ik hier een trainingsschema plaatsen, hopelijk krijg ik wat tips :-)

Ik ben van plan om elke ochtend wat stabiliteits oefeningen te doen en wat op te drukken. (behalve de ochtenden als ik ga zwemmen/hardlopen.

3x per week fitness zal worden:
-Biceps, buik
-schouders, benen
-borst, triceps, rug

Zoiets, ik weet nog niet goed of dit 'm werkelijk word..

Ik ga denk ik iets minder gewicht nemen met iets meer herhalingen. Volgens mij worden je spieren zo het meest natuurlijk groot, toch? Correct me if i'm wrong please!

Ziet dit er een beetje goed uit? Ik hoor graag verbeteringen! :-)

Ps: Hier staat m'n eet schema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/eet-schema-311526/

3x per week fitness zal worden:
-Biceps, buik
-schouders, benen
-borst, triceps, rug

Ik ga denk ik iets minder gewicht nemen met iets meer herhalingen. Volgens mij worden je spieren zo het meest natuurlijk groot, toch? Correct me if i'm wrong please!

Je gaat 3x in de week KT doen. Maar je doet op dag 3 bijvoorbeeld veel meer als op dag 1? Op dag 1 slechts biceps en buik.. 6 setjes en je bent klaar. Biceps is een kleine spiergroep dus die hoef je bijv. maar 3 oefeningen te doen. Borst/rug zijn daarentegen grote spiergroepen.. deze doe ik altijd 4 oefeningen.

Ik train nu 4 dagen in de week.. maar toen ik 3 dagen in de week trainde was mijn schema als volgt:

Ma: Triceps/Rug
Wo: Schouders/Benen
Vrij: Borst/Biceps/Buik

Op welke dagen sport je meestal?

Reps van 8/10 zijn het beste voor massaopbouw.. Als je spiermassa wil creëren moet je lage reps met veel gewicht doen, dus bijv. 4x8.
Hoge reps bouwt voornamelijk 'spierconditie' op.. natuurlijk ook massa maar lage reps met een hoger gewicht is beter voor opbouw van spiermassa.

PS: Als je goed advies wilt over je trainingsschema post je ook de oefeningen die je per spiergroep doet ;).

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je berichtje :-)

Ik ga jou schema wel aanhouden. Ik laat nog weten hier welke oefeningen ik doe.
Ik hoef niet helemaal opgepompt te zijn, maar gewoon goed gespierd.

Ik ga op maandag en donderdag ochtend zwemmen, en op dinsdag vrijdag en zondag naar de sportschool.

Het zwemmen is meer op een goed tempo banen zwemmen, ongeveer 1,5 à 2 kilometer in minder dan een uur.

Fitness begin ik sowieso met een kwartiertje (ongeveer) cardio.

Nu is de vraag, is dit goed? Of is dit dan bulken en cutten door elkaar?

Is dit een beetje goede training?

Je kan ook het volgende doen

Dag 1 : Borst / Schouders
Dag 2 : Benen / Biceps
Dag 3 : Rug / Triceps

Anders belast je elke trainingsdag je triceps (triceps training, schouder training, borst training).. Dat is nu verlaagt naar 2x

Ook belast je nu 2x p/w je biceps. (bij de rug training, en bij de biceps training)

Bulken & Cutten heeft vooral te maken met je calorie inname, dus hoeveel je eet.
2x p/w zwemmen moet geen kwaad kunnen

Borst en schouders op een dag is al helemaal facked up.
Als je incline BP doet train je je schouders in principe ook al wat.. Probeer dan na borst maar eens schouders te doen hah.

Anyway Biceps/triceps belasten bij borst etc. is minimaal vergeleken met borst/schouders.

OP ik zou kijken wat je het fijnst vind en dit schema aanhouden.. Succes

het is inderdaad even kijken.. Heb er zelf weinig last van.. Ma 3x pw triceps trainen, of het nou direct of indirect is, is imo te veel..

Als je triceps in het proces van supercompensatie komt dan ga je ze weer trainen.... Ze herstellen misschien wel, maar je gaat er niet op vooruit..

Borst en schouders op een dag is al helemaal facked up.
Als je incline BP doet train je je schouders in principe ook al wat.. Probeer dan na borst maar eens schouders te doen hah.

Anyway Biceps/triceps belasten bij borst etc. is minimaal vergeleken met borst/schouders.

OP ik zou kijken wat je het fijnst vind en dit schema aanhouden.. Succes

ik vind het zelf heerlijk om schouders na borst te trainen, dan zijn ze al redelijk moe, en kan ik het goed afmaken met military presses & variaties op de raises.

maar iedereen zijn eigen manier hiervoor he.

btw, ik heb zelf toch altijd aardig vermoeide triceps nadat ik wat setjes bankdrukken/dumbbell presses heb gedaan...

ik vind het zelf heerlijk om schouders na borst te trainen, dan zijn ze al redelijk moe, en kan ik het goed afmaken met military presses & variaties op de raises.

maar iedereen zijn eigen manier hiervoor he.

btw, ik heb zelf toch altijd aardig vermoeide triceps nadat ik wat setjes bankdrukken/dumbbell presses heb gedaan...

Daar doe ik triceps en rug ;). Maar zials Jordy al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier van trainen.

Probeer wat schema's uit en als je een fijn schema gevonden hebt gebruik deze dan. Succes iig

Terug
Naar boven