XXL Nutrition

eerte keer cutten

antholl

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
93kg
Beste

ik ben nog niet zo lang geleden terug begonnen met trainen,dit keer serieus.. en uiteraard komt de cut eraan.
nu is het de eerste keer en aangezien ik redelijk veel BF heb (zie +-24%), wil ik daar van af.
qua massa valt het wel mee, ben redelijk veel gegroeid in de tijd dat ik train. armen zijn wel droger geworden en borst en schouders zijn best wat gegroeid, maar heb nog steeds veel vet aan mn borst en buik.
kan iemand me evt. goede richtlijnen geven ivm de training en qua eten?
welke supplementen kan ik best nemen ?

alvast bedankt.

Lees stickys omtrent voeding.
Trainen zoals je altijd traint en geen supplementen.
Misschien extra vitaminen ofzo maar fat burners etc zijn pure marketing.

Verder veel succes gewenst :-)

Supplementen zijn geen noodzaak tijdens cutten. Het is niet zo te zeggen van "oh doe dit en eet dat"

Ga eens wat inlezen, reken je dagelijkse caloriebehoefte uit, ga daar zo'n 500kcal onder zitten en je komt al een heel eind.

Aangezien je redelijk wat bodyfat hebt (no offense) zou ik me nog niet zo druk maken om de kleine details van een goed programma. Sterker nog, als je nu al meteen met een extreem uitgekiend programma begint heb je kans dat je straks op een plateau komt en niet meer lager kan.

Mijn advies: eet minder kcal, ga meer cardio doen en je zal redelijk wat verliezen. Als je op een gegeven moment geen vooruitgang meer ziet, dan is dat een perfect moment om wat aanpassingen te doen (om het e.e.a. in je schema's te perfectioneren) zodat je weer verder kan.

• Topic Starter Topic Starter
Oke fijn! duidelijke antwoorden dus kan al een heel eind verder!

heb indd veel BF, en die wil ik dus kwijt.

minder kcals en meer cardio it is !

Thanks !

Oke fijn! duidelijke antwoorden dus kan al een heel eind verder!

heb indd veel BF, en die wil ik dus kwijt.

minder kcals en meer cardio it is !

Thanks !
Niet gelijk te extreem als je nu al een eetschema heb van het bulken verlaag dan gewoon wekelijks je calorieen zo kom je veel beter te weten waar jou verbranding op ligt:D

Terug
Naar boven